Søholm skrev:
Hvis man kun kigger på boxer godkendte PVR bokse er der tre bokse at vælge imellem: Sagem DTR 94160TA H Triax T-HD 409 VA Dilog DT-655 HD De tre bokse minder mere eller mindre om hinanden, de har alle to tunere og mulighed for harddisk. Spørgsmålet er så hvilken en af dem der vil være bedst? Er der nogen af dem, hvor det vil være muligt at trække optagelserne over på en computer? Altså ved Triax og Dilog er det begge eksterne harddiske, så det burde vel være muligt ved dem, og ikke ved Sagem?
|
Så vidt jeg er orienteret kan de nævnte Triax og Dilog harddiske ikke læses af Windows, angiveligt fordi de er Linux formateret, måske er de også kodede.
Jeg har en Maximum TS-3000. Den bruger en extern USB harddisk (kræver extern strømforsyning) og dens filer kan let indlæses på en Windows PC som TS filer med et lille hjælpeprogram.
Den modtager MPEG2 og MPEG4 og såvel SD som HD, den har Scart og HDMI udgange.
Den har mulighed for op til tre kodekort, heraf to i CI slot, fungerer fint med Boxer's kort.
Det er en kombineret DVB-T og DVB-S modtager, men den modtager kun een kanal ad gangen.
Den er rimelig i pris (ca. 1800 kr.), er ikke særlig avanceret, men fungerer til min tilfredshed.
Erik Helmer Nielsen