recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken radioantenne ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken radioantenne ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rehof Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rehof Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken radioantenne ?
    Sendt: 19-November-2012 kl. 07:47
Hejsa.

Jeg lukker mit Yousee abonnment, og går på parabol istedet. Men så kom jeg i tanke om at alle mine radio kanaler så også ryger i mit hobbyrom, så det skal der gøres noget ved.

Ved noget hvilken radioantenne jeg skal sætte op som ikke fylder ret meget ( uder som inde ), for at få nogle radiostationer direkte ned til min gamle B&O radio i mit hobbyrom ?

Vi har en del lokalradioer her i det vestjyske, så hvis man kan få en antenne som også kan tage dem, ville det jo være perfekt :-)

På forånd rigtig mange tak.

Rehof
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2012 kl. 08:20
Start med en stump ledning og se hvad du kan fange på den.
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2012 kl. 08:21
En FM-rundstråle antenne er et godt bud.

Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
Ole JN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-November-2008
Sted: Switzerland
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole JN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2012 kl. 08:55
Har valgt at gå en anden vej, i det vi slet ikke bruger radio antenne signaler mere, alt med radio foregår via streaming. Som udenlandsdansker giver det mulighed for at høre alle de lokale sendere som her også streames, samt også hente en lang række af danske radiostationer, inklusive lokale sendere fra det område vi boede i Danmark.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2012 kl. 12:40
En alm gummi-bilantenne på loftet gør tricket her i huset Wink
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2012 kl. 17:54
Her anvendes en gammel, ramponeret UHF-antenne sammen med en Harald Skrald-antenneforstærker, at jeg kan høre snart sagt alle lokalradioer og DR-radiokanalerne, samt Radio ABC.
(Aars)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu