|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Helsinge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
![]() Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 16:16 |
Jeg vil sætte mere RAM i min nogle år gamle computer. Den har kun 256 Mb nu. Der er 3 sokler. De 2 er optaget. 1 altså ledig. |
|
![]() |
|
suldrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
![]() |
Gå ind på http://kingston.com her kan du finde din computer/motherboard og dermed også hvilke ram moduler der passer til din computer
|
|
![]() |
|
Helsinge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
![]() |
Hej Suldrup! |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Hvis der kun er et hak så er det DDR RAM. Står der noget på ram-klodsen.
Mvh Kurt |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Kurt! Der står Kingston KVR333XG4C26/128. Der er 92 kontaktpunkter på den ene side. Er det så 184 pins RAM? |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Der 184 pins ram. Er du sikker på det mærke der står derpå? Jeg har kigget på Kingstons hjemmeside og det der kommer nærmest er
KVR333X64C25/128KVR333XG4C26/128 findes slet ikke!Mvh Kurt |
|
![]() |
|
hyldig87 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() |
Det er Kingston PC2700 DDR ram som sidder i så.
Og ja du har vidst ret i at DDR ram er 184 pins. Husk så når du køber at det IKKE er DDR2 ram du skal have |
|
![]() |
|
![]() |
KVR333X64C25/128 er ganske rigtigt PC2700 DDR RAM og kan fåes på http://www.computersalg.dk til 89,- + forsendelse.
Men måske skulle du overveje at skifte de to klodser der sidder der i dag med en en stor klods på 512 MB. |
|
![]() |
|
![]() |
Tak Suldrup, Kurt og hyldig87!
Det var pænt af jer. Nu er jeg blevet meget klogere. Vh. Helsinge |
|
![]() |
|
cccd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 732 |
![]() |
Kingston 512MB=251KR. Prøv at søg på www.edbpriser.dk |
|
![]() |
|
FrannerDK ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
Bare lige en tanke, der slog mig da jeg læste denne tråd: Man skal også være opmærksom på, at der er et max for hvor meget RAM bundkortet kan trække. Grænsen kan meget vel være over det som du planlægger at investere i (sammenlagt med det du allerede har), men det kunne også være det modsatte. Dette er kun ment som et venligt input til overvejelserne vedrørende køb af RAM. |
|
![]() |
|
![]() |
Det har du helt ret i. Mit gæt er at den ligger på 1 GB for en computer der har den omtalte alder. Måske 2 GB hvis det er fordelt på alle tre slots.
Det kan Helsinge sikkert læse mere om i manualen til motherboardet hvis han har fået den med. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |