recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Receiver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Receiver?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
BJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 21:28
Tak for info Claus :-)

Iceman - Spændende at høre ;-) Jeg er godt nok også kommet i tvivl. Har godt nok været meget tilhænger af sony´en med trådløs net osv. 

Samt at dybden også spiller lidt ind for mit vedkommende :-/

Erfaringer med Pioneer´en er meget velkommen :-)
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 21:30
har kikket lidt rundt på Avforums.com og avsforum.com og der er en del fejl med pioneer 923, bl.a. HDMI problemer, Display problemer, netværks problemer osv.. så tror simplethen at hvis min sony str-dn1040 har problemer med HDMI handshake så går jeg all in og køber Denon X4000 dog noget anden pris men denon har jeg aldrig haft problemer med..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af BJensen BJensen skrev:

Tak for info Claus :-)

Iceman - Spændende at høre ;-) Jeg er godt nok også kommet i tvivl. Har godt nok været meget tilhænger af sony´en med trådløs net osv. 

Samt at dybden også spiller lidt ind for mit vedkommende :-/

Erfaringer med Pioneer´en er meget velkommen :-)

altså hvis jeg ser bort fra den ene gang hvor jeg ikke havde billede på projektor fra Mac som dog kom ved hurtig at skifte input (kan være det var fordi det var første gang mac kørte billede igennem sony til W1070) så er jeg virkelig glad for Sony'en... 

sony'en var et pænt stort løft i lyd selv fra en Onkyo tx-nr626 (som elgiganten var så flinke at tage retur selvom den var 3 mdr gammel pga. HDMI problem)

så håber virkelig pt. sony'en ikke giver mig de HDMI handshake problemer man kan finde på nettet.. 

Til top
BJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 22:26
Okay det lyder selvf. ikke så godt med Pioneer´en. 

Hvad er der er Handshake problem for noget? 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 22:32

har fundet dette og oversat via google translate..

kort fortalt: intet billede eller lyd når man skifter over på en kilde eller lign..

lang version:

HDMI / HDCP Handshaking spørgsmål = Problemer med billede eller lyd på dit display ( oftest skyldes en kryptering ved navn High- bandwidth Digital Content Protection ( HDCP) . HDCP handshake problemer sjældent opstår, når alle kilder , hdmi fordeling udstyr og skærme er altid tændt 24x7 . da vi gør power -off displays og kilde enheder fleste problemer opstår, når disse enheder er tændt igen for at genforhandle HDCP håndtryk mellem kilde og display. Der er en anbefalet tændesekvensen nedenfor, hvis du jævnligt strømcyklus dit udstyr. der er ofte håndtryk problemer simpelthen på grund af en dårlig forbindelse . Selv hvis HDMI-kablet passer sikkert du sikre, at der ikke er skarpe bøjninger af kablet eller ledningen er årsag til HDMI-port til at bøje. Sikker / fastgøre kablerne pænt mod væggen og sikre, at det ikke hængende fra enhedens HDMI-porte , som kan forårsage skade på udstyr. Sørg for at alle HDMI / DVI-kabler og udstyr, der anvendes , er HDMI v1.3, HDCP 1.2 stand . Din skærm skal være mindst HDMI v1.1 kompatibel til HDMI-udstyr til at arbejde effektivt og skal være i stand til at acceptere HDMI v1.3 signaler til nedskalere . HDCP er en form for digital kopibeskyttelse udviklet af Intel Corporation til at forhindre kopiering af digital audio og video indhold, som det bevæger sig hen DisplayPort Digital Visual Interface (DVI) , High -Definition Multimedia Interface (HDMI) , Gigabit Video Interface ( GVIF ) eller Unified Display interface ( UDI ) forbindelser , selv om en sådan kopiering ville være tilladt ved brug love retfærdige . specifikationen er proprietære, og gennemføre HDCP kræver en licens . For mere info om HDMI Handshake diskussioner / forklaringer se http://en.wikipedia.org/wiki/HDCP .

jeg viste dog godt at nogen havde disse problemer med sonyen inden jeg købte den da Elgiganten har 14 dages returret...

Til top
BJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 23:26
Ok - Tak for svaret Iceman 
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 10:31

Jeg havde også hdmi handshake problemer med min pioneer sc-lx 85 - indtil den blev firmware opdateret. Skal siges, at receiveren ikke selv fandt opdateringen, men en inde fra dette forum sendte et link til en hjemmeside hvor jeg så hentet den og lagde den på en usb drive og har ikke haft problemet siden. Men havde nær returneret den, da KD Radio, hvor jeg købte den ikke kendte til problemet og Pioneer selv heller ikke, men så er det jo godt vi har recordere.dk

Redigeret af kennethbrdk - 06-Januar-2014 kl. 10:31
Til top
BJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 13:09
kennethbrdk - Godt at høre! Overvejer også stadig om man skulle købe 923 ´eren til den pris...
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 13:41

<span style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 15px; line-height: 21px; : rgb251, 251, 253;">kennethbrdk - Godt at høre! Overvejer også stadig om man skulle købe 923 ´eren til den pris...</span>

Har også før haft en Sony Surround receiver som jeg var vældig glad for så tror du bliver glad uanset hvilken en du vælger. Skal siges jeg ikke bruger trådløs i min pioneer, da jeg finder det lidt besværligt, at man skal bruge "dimsen" der følger med og det ikke bare er indbygget, som det f.eks. er i mit tv.
Til top
BJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 16:15
Ja det kan vist kun være fremskridt i forhold til min nuværende! :-D Dette er den jeg har nu :

Men den har tjent mig godt i mange år efterhånden! 

Men nu er den begyndt at slå baghøjtalerne fra, jeg ved ikke hvorfor? :-/ Den virker fint når jeg starter receiveren, men så slår den fra efter lidt brug!! Aner ikke hvorfor.... og det er ikke altid :-/
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 20:46
øvøv så fik jeg min Playstation 4 og med det samme jeg satte den til Sony Str-DN1040 så flippede DN1040 total ud billedet flimrede og støj i højtalere og endte med lortet faldt helt ud og intet signal igennem på noget hdmi indgang..

strømmen fra og prøve igen med samme resultat...

så i morgen ryger Sony'en tilbage pga. HDMI handshake fejl øvøv..

så overvejer nu enten Pioneer VSX-923 eller Yamaha 775 tror dog jeg prøver pioneer mest pga. prisen...
Til top
Henning B Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henning B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 21:07
Var forstærker og PS4 tændt eller havde strøm på da du satte HDMI kabel i.
Det kan få indgangene til at brænde af  :-(
Benq W1060.Epson EH-TW7000 .Samsung BD-H8900. ONKYO TX-NR696. Harbo Sat 10, 5.2.1 Atmos og Klipsch R-112SW Sub. 110 tommer Hvid væg .
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu