recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Receiver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Receiver?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 21:23
nej begge dele er selvfølgelig slukket når jeg sætter HDMI kabler i og indgangene virker perfekt til alt andet end PS4.... men som sagt er det desværre et kendt Sony str-dn1040hdmi handshake problem...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 21:24
Henning 

kan se du har Pioneer-vsx923 hvad synes du om den ?? med lyd osv. jeg skal 90 procent kun bruge den til film og ps4
Til top
BJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-November-2006
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 21:52
Det lyder bestemt ikke godt Iceman! :-(

Med dine erfaringer kommer jeg da godt nok i tvivl om jeg også skal tage Pioneer´en :-X
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 22:16
jeg er så meget i tvivl nu om jeg skal tage Pioneer VSX923 til de 2499 kr den har også fået lidt kritik for at fryse fast. 

eller jeg skal tage Yamaha RX-v775 til 4298 kr

jeg har dog brug for de 2 hdmi out
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 22:49
Tag skridtet op til en af Pioneers større modeller med klasse D forstærkning:

http://www.elektrowelt24.eu/shop/product_info.php?info=p3515_Pioneer-SC-2022-7-2-Kanal-AV-Receiver-mit-AirPlay--schwarz-.html

Den smadrer den Yamaha sønder og sammen. Lander i 46-4700,- inkl fragt. Kostede omkring 8500,- herhjemme da den udkom sidste år.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Tag skridtet op til en af Pioneers større modeller med klasse D forstærkning:

http://www.elektrowelt24.eu/shop/product_info.php?info=p3515_Pioneer-SC-2022-7-2-Kanal-AV-Receiver-mit-AirPlay--schwarz-.html

Den smadrer den Yamaha sønder og sammen. Lander i 46-4700,- inkl fragt. Kostede omkring 8500,- herhjemme da den udkom sidste år.

har kikket lidt på den da du linkede til den i en anden tråd men den mangler 2 HDMI udgange 
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

har kikket lidt på den da du linkede til den i en anden tråd men den mangler 2 HDMI udgange 

Ja det opdagede jeg også lige :-( Men held og lykke i din jagt.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
Henning B Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henning B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 23:44
Jeg er ganske godt tilfreds med Pioneer VSX-923 blandt andet pga 2 HDMI udgange.
Jeg bruger det til Projektor og Tv.
Bruger mest min til film på projektor så den sidder på udgang 1
Man skal bare være opmærksom på at på udgang 2 kan du ikke bruge videokredsløbene til op og nedskalering og de andre video funktioner,kun på udgang 1.
Menu visning kommer heller ikke på udgang 2
Der er så mange forskellige lyd funktioner så det næsten er for meget i forhold til den gamle Onkyo 705 jeg havde,men man kan installere Pioneers egen app på enten Ipad,Iphone,ipod eller Android og den virker faktisk rigtig godt til at få overblik over hvad du har gang i,eller at lege med lyden,
Netradio,server eller andet.
Ovenstående virker også rigtig godt ved mig.  
Lydmæssigt er den lidt lys i det i forhold til Onkyo´en...Syntes jeg.
Kørte fuld lydkallibrering

Redigeret af Henning B - 08-Januar-2014 kl. 23:47
Benq W1060.Epson EH-TW7000 .Samsung BD-H8900. ONKYO TX-NR696. Harbo Sat 10, 5.2.1 Atmos og Klipsch R-112SW Sub. 110 tommer Hvid væg .
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 00:24
Oprindeligt skrevet af Henning B Henning B skrev:

Jeg er ganske godt tilfreds med Pioneer VSX-923 blandt andet pga 2 HDMI udgange.
Jeg bruger det til Projektor og Tv.
Bruger mest min til film på projektor så den sidder på udgang 1
Man skal bare være opmærksom på at på udgang 2 kan du ikke bruge videokredsløbene til op og nedskalering og de andre video funktioner,kun på udgang 1.
Menu visning kommer heller ikke på udgang 2
Der er så mange forskellige lyd funktioner så det næsten er for meget i forhold til den gamle Onkyo 705 jeg havde,men man kan installere Pioneers egen app på enten Ipad,Iphone,ipod eller Android og den virker faktisk rigtig godt til at få overblik over hvad du har gang i,eller at lege med lyden,
Netradio,server eller andet.
Ovenstående virker også rigtig godt ved mig.  
Lydmæssigt er den lidt lys i det i forhold til Onkyo´en...Syntes jeg.
Kørte fuld lydkallibrering

synes ikke det lyder slemt... :-)

at den er lysere end onkyo gør mig ikke noget havde en TX-626 i kort tid og gud hvor var den mørk i lyden selv kalibreret..

det du siger med opscalering på HDMI out 2, der skal jeg lige være helt med... jeg vil bruge HDMI OUT 2 til projektor (W1070) det er bl.a. PS4, TV (både hd og sd) og media stream fra PLEX vil det gi problemer når den ikke opscalere ??
på de andre recievere jeg har bruger jeg normalt uden at forstærkeren skal lave nogen form for video behandling.. så er det vel fint nok

har du oplevet at VSX-923 fryser "fast" eller display hænger og viser forkerte oplysninger osv..
Til top
Henning B Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henning B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 16:41

[/QUOTE]

synes ikke det lyder slemt... :-)

at den er lysere end onkyo gør mig ikke noget havde en TX-626 i kort tid og gud hvor var den mørk i lyden selv kalibreret..

det du siger med opscalering på HDMI out 2, der skal jeg lige være helt med... jeg vil bruge HDMI OUT 2 til projektor (W1070) det er bl.a. PS4, TV (både hd og sd) og media stream fra PLEX vil det gi problemer når den ikke opscalere ??

på de andre recievere jeg har bruger jeg normalt uden at forstærkeren skal lave nogen form for video behandling.. så er det vel fint nok

har du oplevet at VSX-923 fryser "fast" eller display hænger og viser forkerte oplysninger osv..
[/QUOTE]

Udgang 1 kan opskalere,nedskalere og lave andre ting,men selvom alt det er slået til er det udgangs signal der kommer ud på udgang 2 det samme som kommer ind.
Dvs sender du et 576p signal ind kommer det ud på udgang 2,men kan sendes ud som 1080p på udgang 1.
Er det 1080p der kommer ind,er det det der kommer ud på 2 men 1 kan nedskalere....Hvad man så skal bruge det til  Wink

Dvb-C modtager,Sony Blu-ray,PC/XBMC,opskalere alligevel det hele for mig.

Jeg har ikke prøvet at have nogen problemer overhovedet med fastfrysninger eller andet.
Prøv den og brug returretten hvis det ikke er noget..   Smile
Jeg er glad for at jeg købte min ihvertfald   Clap
Benq W1060.Epson EH-TW7000 .Samsung BD-H8900. ONKYO TX-NR696. Harbo Sat 10, 5.2.1 Atmos og Klipsch R-112SW Sub. 110 tommer Hvid væg .
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 19:21
Så har jeg lige hentet en pioneer vsx-923.. Er spændt og håber det er noget der virker
Til top
BJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-November-2006
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 22:01
Iceman - spændende!! :-)

Du må meget gerne skrive lidt om dit indtryk af købet! ;-) Specielt i forhold til Sony´en
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu