recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Receiver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Receiver?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 22:27
Nu har jeg fået sat den op og kalibrerer med mikrofonen.

Det første der undrer mig er hvor meget jeg skal skrue op for at få lyd ud af den...

Den går fra -80 DB og jeg skal helt op på ca. -25 DB for at få mit normale lytte niveau og jeg kan først hører noget fra den omkring de -50/40 DB dog meget svagt.

Synes det virker noget voldsomt sidst jeg havde en forstærker der kørte med DB niveau var min denne avr1908 som lagde på -40 DB i normal lytte niveau

Nogen der kan komme med input om det er fordi den er for svag til mine system audio 1280mk2 .?

Det lyder dog ikke dårligt når jeg skruer så højt op

Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 23:31
Det er helt normalt på Pioneer. Min siger heller ikke ret meget fra -80db til -50db. Almindelig lytte niveau til TV omkring de -25db, og hjernedødt højt action brag ligger omkring -15db til -5db. Det har intet og gøre med hvor mange krafter den har.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 23:31
Producenten bestemmer selv hvor 0 dB skal være henne på skalaen. Det vil sige at -30 dB på displayet på to lige kraftige forstærkere ikke nødvendigvis giver samme effekt ud.

Klsus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 23:32
okay jamen så er jeg mere rolig... det er vel også komplet ligegyldig hvor meget der skal skrues op så længe lyden er i orden
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 21:41
efter mange timers lytten og test på diverse film i nat leverede jeg pioneer 923 retur i dag.. 

selv efter ihærdig søgen og justeringer osv så druknede detaljer og effekter i lyden, ved ikke om jeg forklare det korrekt. men det var tydlig den manglede noget i forhold til Sony'en (træls den ikke har ordentlige HDMI)

så nu er jeg så videre til den lidt dyrer Yamaha RX-775 som efter min mening har et rigtig godt lyd billede, meget mere præcis bas på mine SA 1280mkII og lydbilledet hænger i det hele taget meget bedre sammen.. og det sidste den er meget let at finde rundt i..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu