|
Hvilken receiver ? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
keldp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-November-2017 kl. 15:02 |
|
Jeg er meget i tvivl om jeg skal købe Yamaha RX-870 eller Marantz SR7011.
er der nogle der kan give et godt råd. |
||
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12. |
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Af de 2 tænker jeg du får mere lyd med marantz. Den er bare kraftigere. Har haft begge (tidligere modeller dog) og begge er lækre maskiner, men 70xx er trods alt mere beefy:)
|
||
![]() |
||
keldp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
|
Ok jeg har også hørt at marantz skulle have god lyd, jeg har ellers altid
haft yamaha måske jeg skulle prøve noget nyt. |
||
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12. |
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
|
Hvis du beslutter dig for Marantzen, som der sælges til nogle gode priser, ville det være spændende, at høre, hvordan du oplever skiftet?
Der er også lillebroderen, SR6011, til en rigtig fin pris: Redigeret af Supergris - 16-November-2017 kl. 18:23 |
||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
||
![]() |
||
|
Den havde jeg også set på,men den har desværre kun en hdmi udgang.
|
||
||
![]() |
||
Flarup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Randers NV Status: Offline Point: 796 |
|
undskyld jeg spørger :) har nemlig selv SR6011 Hvad mener du med den kun har 1 HDMI udgang ? Zone2 er vel også en udgang ?
|
||
Med Venlig Hilsen
Flarup |
||
![]() |
||
|
så skal man op i SR 7011. |
||
||
![]() |
||
|
Så er Marantz SR 7011 bestilt,Det bliver spændene.
|
||
||
![]() |
||
Male80 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Maj-2014 Status: Offline Point: 104 |
|
Jeg har YAMAHA RX-V781, den er alt hvad jeg kan ønske mig i en receiver, jeg har ikke prøvet de andrer men YAMAHA har et virkelig godt produkt som jeg kun kan anbefale.
Jeg bruger den i et 5.1 setup.
|
||
![]() |
||
Hounddog ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Marts-2008 Sted: 8660 Status: Offline Point: 53 |
|
Det er virkelig morsomt, jeg har også en yamaha (rx-v676) som jeg overvejer at opgradere med enten en større Yamaha eller en Marantz 6011 eller 7011! Jeg et sæt JBL’ ere det skal få op og svinge - men jeg grubler også meget over, hvordan lyden af yamaha vs Maranz er. De sidste 3 recievere har været Yamaha, men en nyindkøbt Marantz CD afspiller (jeg er lidt gammeldags )
![]() |
||
![]() |
||
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
|
Du må da gerne lige smide et par ord om hvordan den er i forhold til din Yamaha, jeg har nemlig en magen til ![]() Det er ikke fordi den skal ikke skiftes endnu, men det varer nok ikke alt for længe, så det ville da være rart at høre om lidt om hvad du får ved at skifte til Marantz.
|
||
![]() |
||
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
|
Jeg prøvede en Marantz 7010 efter en Yamaha 10xx især pga. af en meget bedre pris i DK hos hififreaks og flere funktioner i marantz bl.a. Atmos
![]() Men netop pga. Lyden og manglede mulighed for at ændre lyd setupet i audyssey så blev jeg NØD til at købe en noget dyrere Yamaha 30xx ![]() I de nye Marantz'er kan man tilpasser lyd setup'et i Audyssey med et extra program som koster lidt extra. Yes skrev endelig om dine oplevelser ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |