recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilken receiver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilken receiver?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
theripper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Juli-2008
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: hvilken receiver?
    Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 18:51

heysan.

Kan være at købe af en s550 bliver lavet om til en ps3, men så skal jeg også have en receiver der kan håndtere lyd via hdmi.

Regner med at afspilleren skal stå for at dekode lyd, så det behøves receiveren ikke at kunne.

Så vil bare høre, hvor meget man skal op at give for en der kan det??

ps: må gerne være en sony

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 22:06

Undskyld men eh .. din tråd er lidt forvirrende at læse men lad mig se om jeg har forstået det rigtigt.

Du vil gerne have en afspiller af en art ikk? eller hvad er det?

Og forstår ikke den første del med en playstation 3..

Sorry men du bliver sku nød til at forklare noget bedre hvis vi skal kunne hjælpe ;) 

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 22:24

Overvejer at købe en s550 (sony) men kæresten vil hellere have en ps3.

Problemet er, at hvis jeg køber en ps3, kan jeg ikke få fuld udnyttelse af hd-lyden, da min nuværende receiver ikke kan håndtere lyd gennem hdmi (str dg700).

Så ville høre, om hvilken prisklasse vi skal op i, for at en receiver (gerne sony) kan håndtere lyd gennem hdmi

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 10:34

Det giver ikke nogen rigtig mening det der, men jeg prøver alligevel.

Du har egentlig 2 problemer har du ikke? du vil have en ny bluray afspiller og du vil have en reciever som kan overføre HDMI ikke?

vi tager lige det første, en playstation er et fint valg til bluray afspiller, om DU/I kan se forskel på den sony afspiller og en playstation 3 er noget i selv må finde ud af, men jeg ville bare snuppe en playstation 3 også er kæresten også glad, medmindre det er et design issue, altså hvis i overhovedet ikke vil spille på den playstation alligevel så snup en rigtig blurayafspiller, men hvorvidt om den sony der er god aner jeg faktisk ikke, panasonics BD-30 og BD-50 har vidst fået nogle gode anmeldelser (?) Jeg bruger personligt selv en playstation 3 men det er også fordi at jeg også spiller på den.

Så vil du også gerne have en receiver med HDMI port, eh.. ja det kan de fleste nye vel efterhånden.

Du kan sagten finde nogle "billige" recievere, tag f.eks. Denons AVR-1509, den koster jo kun 2100kr fra hifiklubben af, men de kan da sagten finde nogen der er billigere, men så går man også på kompromi med kvaliteten.

Jeg har selv en yamaha RX-V663 som kan købes for 2700kr i tyskland (4-5000kr i danmark) som er rigtig god, et andet rigtigt godt valg (hvis ikke bedre) er en onkyo 606 som der er rigtig mange brugere herinde der har, den skulle koste nogenlunde det samme.

Du kan selvfølgelig få dyrere men du har ikke nævnt noget om resten af anlægget eller hvad du havde forstillet dig at bruge.:)

Håber det gav lidt klarhed på tingene, og at jeg ikke har tolket din besked helt forket

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 13:32

Du har næsten forstået mig ret.

'For det første. Har IKKE en blu-ray afspiller. Havde tænkte mig at købe en s550 fordi den kan tage lyden ud analogt, da min nuværende receiver har hdmi-port men ikke kan håndtere lyden der, da den ikke undstøtter passthroug eller hvad det nu hedder.

Så kæresten vil hellere have en ps3, men så skal jeg jo på et tidspunkt have en receiver der har hdmi-porte som kan håndtere lyd derigennem.

Det er sådan min situation er. Har dog fundet en sony str dg520 som måske passthrough (har set den til 1600kr på en hjemmeside)

Det der så bekymre mig ved den, er at det står følgende "LPCM (2-kanals/5.1 kanals/7.1 kanals) via HDMI - Nej" Så understøtter den vel ikke lyd gennem hdmi??

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af theripper theripper skrev:

Du har næsten forstået mig ret.

'For det første. Har IKKE en blu-ray afspiller. Havde tænkte mig at købe en s550 fordi den kan tage lyden ud analogt, da min nuværende receiver har hdmi-port men ikke kan håndtere lyden der, da den ikke undstøtter passthroug eller hvad det nu hedder.

Så kæresten vil hellere have en ps3, men så skal jeg jo på et tidspunkt have en receiver der har hdmi-porte som kan håndtere lyd derigennem.

Det er sådan min situation er. Har dog fundet en sony str dg520 som måske passthrough (har set den til 1600kr på en hjemmeside)

Det der så bekymre mig ved den, er at det står følgende "LPCM (2-kanals/5.1 kanals/7.1 kanals) via HDMI - Nej" Så understøtter den vel ikke lyd gennem hdmi??

Nope, den sender blot HDMI-signalet videre til HDMI-udgangen, den kan heller ikke opkonvertere signaler fra de analog kilder til HDMI.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 18:31
Hvilken receiver skal jeg så vælge, hvis den skal kunne tage lyd via hdmi, så jeg kan få udbytte af hd-lyd via hdmi?
Synes bare jeg har læst et sted at den sony, understøtter passthrough? Er det ikke det den skal kunne hvis den kan tage lyd via hdmi?
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 21:01

Det lader jo til du gerne vil blive ved Sony som receiver. Så skal du op i den nye str-dg720 der kan videregive HD lyden hvis den bliver decodet i enten PS3 eller S550.

Hvis du vil have receiveren til at klare selv dekodning af lyden skal du op i 820 der koster lige under 3k herhjemme. Men så kan du nøjes med en S350 BD afspiller.

Så valget er dit

LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Point: 608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 21:03
Happi får 820 på lager i december Link  til 1825 kr
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 17:27

Som jeg forstår det i denne artikel har 520'er mulighed for passthrough det kan der læses noget om i denne tråd herinde: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=43854& PN=1 og ifølge denne hjemmeside http://www.sonystyle.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDi splay?catalogId=10551&storeId=10151&langId=-1&pr oductId=8198552921665360001

Hvis den har passthrough kan den vel sagtens bruges?

Redigeret af theripper - 02-November-2008 kl. 17:36
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu