|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
![]() |
||
Nej. Det er langt fra alle receivere der kan konvertere et vilkårligt signal til HDMI. Det kan D701, se grafikken. Jeg benytter det i min opkobling hvor der til D701 er koblet enheder via Komponent, Scart og HDMI. Dette går så videre via HDMI til tv'et. Edit: Link til grafikken. Redigeret af vipmlo - 14-Februar-2007 kl. 13:25 |
|||
![]() |
|||
Christian H ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
![]() |
||
Kan den klare det uden at det går ud over billedkvaliteten? Nu kan jeg i en af dine andre tråde se et billede af bagsiden på D701 at dens komponent-indgange er 3 stik pr. enhed. Plejer den ikke at være 3 til billede, og så 2 til lyd? Nu håber jeg ikke at mine spørgsmål er alt for dumme, men jeg prøver bare lige at få alt på plads
|
|||
![]() |
|||
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
![]() |
||
JA. Det er en opkonvertering, dvs. konverteringen går op i kvalitet eller på niveau, ikke ned. Dog bliver billedet ikke bedre end den kvalitet det kommer fra.
Jo. De to til lyd er på midten - Audio.
På dette forum er (næsten) intet for dumt at spørge om |
|||
![]() |
|||
Christian H ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
![]() |
||
Ahh... så hænger det hele da vist sammen alligevel Det ville jo også være sært hvis de havde lavet indgange på en reciever uden lyd... jamen det kunne da være at man skulle tage et kig på den JVC så... Er der nogen der ved hvor i nærheden af Esbjerg man kan se den? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Fona eller Merlin burde ha' den.
|
|||
![]() |
|||
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
||
Hej! Vil lige anbefale dig at læse mit indlæg een gang til-du skriver jo lige nøjagtigt det samme som jeg lige havde skrevet!! lrev |
|||
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|||
![]() |
|||
BrianJVC ![]() -- ![]() ![]() Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
![]() |
||
Derfor ser man også de digitale effekttrin vinde ind, mange steder, fylder mindre med større effekt. B&O har brugt det i langt tid på eres højttalere og subwoofer. Og der er flere andre tungere producenter der ligeledes bruger, kig eksempelvis på den spændende danske producent acoustic reality, www.acoustic-reality.com Rigitg lækker udstyr der bygger på digitale effekttrin. |
|||
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hejsa Brian. Det som jeg bekymrer mig mest om, er om den vil være i stand til at "trække" nogle tungere højtalere, som jo ikke er aktive som acustic reality er, men det kan jeg jo næsten forstå på jer at den sagtens kan... Men der er vel ikke andet for end at jeg finder en forretning der har en stående og så lytter til den med et par højtalere ala mine sat til, for det er garanteret mig der bare er vant til at en forstærker skal være et ordentligt lokum. Men jeg kan jo godt forstå forklaringen med at det digitale system kræver langt mindre strøm, og må nok bare indse at de dage hvor en forstærker skulle veje et ton så småt er ovre |
|||
![]() |
|||
lrev ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
![]() |
||
Hvilke højttalere er det som den skal trække? Hvad mener du med at de er "tunge"....har du problemer med at trække dem idag? Og:Dagene hvor en strømstærk forstærker var tung,er IKKE talte Men det tror jeg ikke at du skal spørge en mand om som ikke har en eneste "moppedreng" i sit katalog. Hvis du vil have en strømstærk reciever til en rimelig pris,så kig istedet på H/K eller NAD. lrev |
|||
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Med tunge højtalere mener jeg F.eks. Mine nuværende DLS R50 og så muligvis et sæt R60 inden for den nære fremtid. Min nuværende Technics SA-DX 940 som er ca 7-8 år gammel og vejer ca 10-12kg (vil jeg tro) kan have problemer med at holde lyden ren når jeg virkelig giver den gas i film med mange høje brag. Men mit nuværende højtalerpark er sku heller ikke smuk, og kan måske have noget med den skrantende lyd at gøre... Jeg har et sæt DLS R50 som fronter og et sæt ukendte Jamo minihøjtalere som kom i en pakke med en ikke-aktiv subwoofer (som hurtigt blev skiftet ud med en aktiv af mærket acustic solution) og sidst en celestion center. Planen er så at rykke mine DLS R50'ere bagud og så invistere i et sæt R60'ere som fronter og en RC 55 som center, og jeg syntes at have læst mig til at DLS højtalere godt kan lide strøm i tilpasse mængder |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |