|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Minkz ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
![]() Sendt: 08-August-2008 kl. 18:02 |
Hej håber der er nogen der ude der an hjælpe mig lidt ;-). Jeg har kigget lidt på de 2 recivere her og kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal vælge: STR-DG520: og Onkyo TX-SR605: http://www.best-seat.dk/category.167.article.463?gclid=CNTKv PjM_pQCFQoUQgodpmuGqg
|
|
![]() |
|
Nexeren ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
![]() |
Lidt svært valg vil jeg mene da det stadigvæk er sparsomt med reviews af den nye 820'er (går ud fra at det er den du mener og ikke 520) Umiddelbart vil jeg mene at du får mere for pengene med Sony men om lydkvaliteten kan følge med Onkyo er sikkert tvivlsom Hvad skal du forresten slutte til af højttalere? Redigeret af Nexeren - 09-August-2008 kl. 10:32 |
|
![]() |
|
Minkz ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
![]() |
Jo det er selvfølgelig 820'eren jeg mener
![]() |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Med de højtalere ville jeg vælge en noget større reciever... De skal gerne have lidt mere kraft end en 605/820 kan give dem, selvom de er noget højt opgivet.
De fleste af dem jeg kender, som har KEF 5005.2, er oppe i Onkyo 805 eller derover. Christian (fra CSN-teknik) som sælger KEF, anbefaler også at man går højere op! Mange hilsener ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Jeg har Onkyo 805 + KEF 5005.2.
Hvis du, ligesom mig, ikke har råd til at købe 805 fra ny af, så check DBA eller lign. |
|
![]() |
|
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
Der er også kongen over dem alle, Denon.
![]() |
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Ja det er godt C5. Du skal bare lige huske at nævne at du skal af med flere $$$ for at få den samme ydelse som Onkyo
![]() |
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Uden at kende noget som helst til omtalte Sony så har Sony jo tidligere nærmest været synonym med svinsk forkerte opgivelse der slet ikke holder vand (og dermed ikke lyder godt under pres). Men som sagt kender intet til omtalte og/eller de nye modeller - blot undersøg om den lever op til det den lover. |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Jeg ved sørme ikke rigtigt omkring den manglende udgangseffekt fra Onkyo 606. Jeg har lige fyret nogle DTS demoer af via Onkyo´en og B&W højtalerne. Hold da helt op der er saft og kraft i den Onkyo. Og så var volume-knappen kun på 42. Så helt ueffen er den Onkyo alltså bestemt ikke |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
42 på den relative eller absolutte skala? Jeg begynder først at imponeres fra -20 til -5, men så er der også drøn på så guderne synger! På -42 kan jeg knapt høre noget der kan bruges til noget, og nej jeg er ikke døv :P |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Jamen så fejler min hørelse da ikke noget, selv om mange har forsøgt at overbevise mig om det modsatte. Nu er mit rum ikke særligt stort (23m2), så der behøves ikke så meget effekt for at "varme" rummet op |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
Men snakker vi om den samme skala? Synes det lyder ekstremt hvis du har "saft og kraft" ved så lav volume - uanset lytterummets størrelse |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |