|
Hvilken remote til at styre Intel NUC (XBMC) |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Mads Sørensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-August-2014 kl. 16:36 |
Hejsa
Hvilken remote (ikke app) er bedst til at styre en Intel NUC D54250WYK der kører XBMC? Den skal kunne tænde NUC'en fra helt slukket (jeg ved godt at der findes flere remote apps til smartphones/tablets og at man kan bruge WOL osv. men det er ikke det jeg efterspørger). Jeg vil gerne have en lidt lækker remote der virker i windows miljøet, (kører Windows 8 på NUC'en) samt virker til funktionerne i XBMC. Hvad vil i anbefale?
![]() |
|
![]() |
|
therazz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har 2 Windows mediecenter kompatible remotes
De virker begge fint med nuc. |
|
![]() |
|
Mads Sørensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
Men jeg vil gerne have en der er lidt "lækker" i design osv... Jeg synes de fleste MCE remotes er grimme/kedelige at se på...
Denne her er dog lidt mere spændende umiddelbart, men det firma er lukket: http://www.mavromatic.com/2006/12/ricavision-vista-media-center-remote-with-sideshow-technology/
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Hvad med en remote Logitech harmony serien?
Kan programmeres til at fungere som en remote. Bruger dette til en NUC med windows 8. Ellers en mobil-telefon med en passende app...
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
2ndski ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
Køb en flirc og brug hvilken som helst IR remote.
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Jeg har brugt en pulse eight til min Mac Mini med xbmc. Det fungerede rigtigt godt, men om den kan vække en NUC ved jeg ikke. Dog er det ganske rart at kunne benytte den almindelige fjernbetjening. Jeg har en liggende du kan købe, hvis det har interesse.
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
tf-uno ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
Hvorfor er det den skal være SLUKKET.. Standby bruger ik møj strøm :)
|
|
![]() |
|
RangerJoe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Maj-2004 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 145 |
Kan tilslutte mig Logitech's Smart Control. No-nonses løsning som virker rigtigt godt med NUC'en (og alle de andre enheder man måtte have).
|
|
-------------------
JVC DLA-X35|Yamaha RX-A1020|MK S150MK2+MK SS150T+SVS PC-13 Ultra|Intel NUC, LibreElec |
|
![]() |
|
danji ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 384 |
Logitech remotes er ikke gode til MCE navigation. For meget "lag". Bruger det dog selv, fordi det bliver opvejet af hvor god den er som multi-fjernbetjening. Men det har trådstarter ikke efterlyst.
Kan du lide denne MCE remote (det er mig selv der har den til salg)? http://www.dba.dk/gadget-infraroed-ir-modta/id-1008862046/ Tror dog generelt kun at du kan tænde med remote for S5 (soft off), ikke fra helt slukket. Men det er måske også det du mener, dvs. ikke standby (S3). Redigeret af danji - 01-September-2014 kl. 13:24 |
|
Mvh dan.
|
|
![]() |
|
Bitnissen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
Kan den ikke køre HDMI-CEC, således du bare bruger tv'ets fjernbetjening?
Det er jeg så glad for på RasperyPi, og så bruger jeg app på mobil/ipad til mere komplekse funktioner... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |