recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken remote til at styre Intel NUC (XBMC)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken remote til at styre Intel NUC (XBMC)

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 22:04
NUC har da CIR interface. Og CIR kan tænde fra S5 tilstand (slukket)
Det gør jeg nu, men min HTPC, som godt nok ikke er NUC baseret, men bruger dog CIR.
Til top
Sverri Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2018
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sverri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 17:20
Jeg låner lige denne tråd. Håber det er iorden.

Jeg går med planer om at købe en Logitech Harmony Elite, da jeg er træt af at skifte imellem hver remote. Nu er tiden kommet hvor det hele skal arbejde sammen under en. :)

Jeg skal derfor lige være sikker. Nu har jeg en af de allerførste Nuc. Det er nærmere betegnet en Intel Nuc DC3217IYE.

Jeg er en kæmpe noob indenfor dette område, men som jeg kan læse mig til, har den model jeg har, desværre ikke en indbygget IR reciever. :( Er der så noget jeg kan gøre for at få det til at virke, eller er det fuldstændigt håbløs?

Håber der er en eller flere flinke sjæle som vil hjælpe. :)
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 18:19
Har dit tv CEC?

Så er det en CEC USB adapter du skal have fat i.
Har tilfældigvis selv to til salg, og du kan finde dem her:

Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Har dit tv CEC?

Så er det en CEC USB adapter du skal have fat i.
Har tilfældigvis selv to til salg, og du kan finde dem her:

Det kommer da an på hvor meget han vil kunne styre... Der er jo grænser for hvad man kan via CEC
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Det kommer da an på hvor meget han vil kunne styre... Der er jo grænser for hvad man kan via CEC

Det er jeg ikke bekendt med, hvad er det man ikke kan styre via CEC som man kan styre via IR?

Jeg har selv brugt det med NUC og der oplevede jeg ikke begrænsninger i det daglige. 


Til top
Sverri Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2018
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sverri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 18:51
Jeg aner ikke om hvad CEC, hvad gør det lige?

Jeg har et gammelt Sony Bravia KDL-40W4220. Planen er dog, at jeg skal have et nyt fjernsyn med tiden. Jeg har en Sony HT-NT5 soundbar.

Planen er at jeg skal kunne bruge en Logitech Harmony til mit fjernsyn, soundbar, Nuc, måske PS4 og Wii.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Sverri Sverri skrev:

Jeg aner ikke om hvad CEC, hvad gør det lige?

Jeg har et gammelt Sony Bravia KDL-40W4220. Planen er dog, at jeg skal have et nyt fjernsyn med tiden. Jeg har en Sony HT-NT5 soundbar.

Planen er at jeg skal kunne bruge en Logitech Harmony til mit fjernsyn, soundbar, Nuc, måske PS4 og Wii.

Jeg tror ikke dit TV har CEC.
Fordelen ved CEC er at tv'et sender fjernbetjenings signalerne til NUC via HDMI kablet, hvilket også betyder at du ikke behøver at have din NUC til at stå fremme så din fjernbetjening "kan se den". 


Til top
Sverri Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2018
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sverri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 08:02
Okay. Er der så intet jeg kan gøre? Kan jeg evt. Bruge en Flirc?

Det eneste jeg skal kunne bruge på Nuc'en er Kodi.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af Sverri Sverri skrev:

Okay. Er der så intet jeg kan gøre? Kan jeg evt. Bruge en Flirc?

Det eneste jeg skal kunne bruge på Nuc'en er Kodi.
Kører du på Windows?
Så vil jeg tro du kan klare det med en USB MCE kompatibel IR modtager.
Lidt anden type fjernebetjening:
Pris er så høj, at de nok er et problem fra USA. Wink

Der har været masser at finde på Kina eBay til lave priser (under 100,- Kr), men det tynder åbenbart lidt ud nu.
Men vil forvente disse med/uden fjernbetjening kan bruges:

Det kinesiske nytårs halløj er lige startet, så der sker ikke meget eBay handel/forsendelse derude de næste par uger. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Sverri Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2018
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sverri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 08:55
Ja, jeg kører Windows 10. :)

Jeg er ikke så meget for Windows remote. Jeg har besluttet mig at det skal være en Logitech Harmony Elite.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Sverri Sverri skrev:

Ja, jeg kører Windows 10. :)

Jeg er ikke så meget for Windows remote. Jeg har besluttet mig at det skal være en Logitech Harmony Elite.
Du skal stadigvæk bruge en IR receiver, derfor ovenstående link med receiver alene. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 22:00
Der er faktisk MCE remote og IR receiver til salg her:
som du kan byde på. 
Og det er næsten i nærheden af dig Smile



Redigeret af JørgenT - 14-Februar-2018 kl. 22:00
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu