|
Hvilken ripper software? |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | ||
Hessi
Guld medlem Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-Maj-2012 kl. 12:42 |
|
Hey all,
Ville lige høre hvilken software i bruger til at rippe jeres skiver? Jeg spørger egentlig da jeg gerne vil have noget der kan rippe numrene med CBR 2-pass metoden på max bitrate, 2 kanaler, 16 bit depth, 44.1 Khz sample rate (WMA fil - Windows Media Audio). Det skulle efter sigende give den bedste kvalitet. Nogen der ved om det overhovedet kan lade sig gøre? takker! Mvh. Hessi |
||
Hessi
Guld medlem Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan se (via en hurtig søgning) at Exact Audio Copy bliver anbefalet.
Jeg vil egentlig bare gerne rippe mine skiver til WMA, mens kvaliteten forbliver den samme som skiven.
|
||
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
WMA(L) rippet med WMP, så gøre det ikke meget nemmer tabsfri.
Ellers så bruger jeg MediaMonkey, og den kan rippe til WMA CBR2 - 320kbit -> 64kbit. Hvordan CD'en bliver læst betyder også meget for den endelige fil. "secure read" eller hvad de nu kalder det er en fordel (tager længere tid), og et program som kan sammenligne dit rip op i mod http://www.accuraterip.com/ eller anden data base for at se om ens rip er i orden.
|
||
.....
|
||
kbi7874
Bruger Oprettet: 12-Februar-2010 Sted: Stenløse Status: Offline Point: 86 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har brugt http://www.dbpoweramp.com/ til at rippe hele min cd samling og syntes det er et godt program, men jeg har så heller ikke så meget forstand på lyd o.s.v men der er en masse indstillinger med bit rate og format men prøv at kligge på det.
|
||
Hessi
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan man ikke lave en Lossless rip ved CBR 2-pass (stadig stereo, 44.1 Khz, 16 bit)?
|
||
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, WMAL er VBR lige som FLAC osv.
|
||
.....
|
||
Hessi
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ok, men bliver det så en "bitperfect" rip? Ville det ikke være bedst med en konstant bit rate som er lidt over CD'ens reelle max-bitrate? EDIT: Kan man så ikke få noget der kan rippe med VBR 2-pass til WMA Lossless? Det skulle efter sigende være bedre end VBR 1-pass.
Redigeret af Hessi - 26-Maj-2012 kl. 16:10 |
||
Notfast
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lossless er tabs frit. Nej, jeg mener ikke at WMAL kan køres anderledes end den måde som microsoft har fastsat. Ved FLAC indstille hvor hårdt lyden skal pakkes, men det er alt sammen tabsfrit.
Forskellen er hvor lang tid computeren bruger til at pakke/konvetere musikken. Tænk på tabsfri formater som en ZIP fil, når du pakker den ud (afspiller musikken), så har du ikke mistet noget i forhold til da du pakkede det i første omgang. |
||
.....
|
||
Hessi
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ved godt at lossless betyder tabsfrit. Af hvad jeg lige har læst mig til er VBR ganske fint, men der er en sandsynlighed for at bitraten bliver for lille eller "for stor" og det skulle VBR 2-pass kunne rette op på da den ville kunne sammenligne de 2 gennemløb. Men er det så også rigtig forstået at flere gennemløb (eller CBR for den sags skyld) ville være overflødigt da en korrekt rip ville producere en 1:1 bitrate kopi, hvis alt virker og er opsat som det skal være?
|
||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har ikke styr på dine tekniske spørgsmål, men har tidligere brugt Exact Audio Copy koblet med AutoFlac og bruger nu MusicBee - begge to koblet med AccurateRip, som sikrer at du har fået lavet et bit-perfekt rip af CD'en. Kan ikke umiddelbart se, hvad forskellen i de tabsfrie formater skulle betyde for den endelige lyd - evt. forskelle vil i så fald afhænge af kvaliteten af den afspiller du benytter til formålet, så vidt jeg kan se.
|
||
htpcdude
Super bruger Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ripper til flac med xld, tagger med.... tag
|
||
Hessi
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den eneste grund til jeg vil have det som WMA er at det er det eneste komprimeret lossless filformat der kan afspilles i Windows Media Center uden bøvl.
Men er indtil videre nået frem til at det bedste resultat får jeg ud af at rippe til Wave med EAC (index-based) og konvertere Wave-filerne til WMA med dbPoweramp Music Converter. Jeg ved godt det er lossless uanset hvordan jeg gør, men synes WMA-lyden nærmer sig CD'en mest på den måde. Jeg har siddet og lyttet frem tilbage rigtig mange gange nu.
|
||
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |