recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken robotplæneklipper?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken robotplæneklipper?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken robotplæneklipper?
    Sendt: 22-Maj-2019 kl. 10:21
Hejsa

Ønsker mig en robot plæneklipper som er er ligeså god som min Roborock S50 robotstøvsuger:):)

Har overvejet denne model: kr 4.895,00

er der nogen der har erfaring med den eller ligende robot plæneklipper til en fornuftig pris.

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 12:05
inden du køber noget, skal du finde ud af hvad din have kræver? Hvor mange m2 hvor meget hældning osv..
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 08:36
Jeg ville vælge en Husqvarna.topkvalitet der også kører i regnvejr.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 09:13
Jeg har ca maks 250 m2
Ingen hældning på plæne, men nogle bede midt i græsplæne hvis det betyder noget?
Jeg kigger også på prisen.
Hvad koster Husqvarna og hvilken model er god til prisen der?
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 09:15
Robomow skulle være husqvarna i forklædning.

Må indrømme jeg er fint tilfreds med vores worx
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 09:19

Husqvarna Automower 105 (Model 2019) koster omkring 6000kr det er mange penge men den er god

Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
dyff Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dyff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 09:43
Købte robotplæneklipper for et par år siden og blev også rådet til Husqvarna. Nogenlunde samme størrelse plæne og hældning som dig. Jeg valgte mindste Husqvarna (mener det er Automover 105) den gang kostede den næsten 10.000 men har bestemt ikke fortrudt. Er meget tilfreds med den og når først guide/kant tråd er i jorden passer den stort set sig selv :-) 
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Robomow skulle være husqvarna i forklædning.

Må indrømme jeg er fint tilfreds med vores worx

Du mener vist Gardena og Husqvarna. Robomow er en selvstændig producent, som udelukkende laver robotplæneklippere
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Robomow skulle være husqvarna i forklædning.

Må indrømme jeg er fint tilfreds med vores worx

Du mener vist Gardena og Husqvarna. Robomow er en selvstændig producent, som udelukkende laver robotplæneklippere

Jo, tanketorsk... min fejl
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 22:24
Min trofaste Robert - en Robomow RL1000 - gnasker nu rundt på 12. sæson og har ikke kostet andet end nyt batteri for et par år siden + nye knive i ny og næ. Der er vel 8-900 kvm græs til ham at tygge i.

Kan varmt anbefale mærket - og de nye modeller er selvfølgelig meget mere fikse og avancerede.


Redigeret af Tonedøv - 23-Maj-2019 kl. 22:25
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2019 kl. 08:05
Hej Tonedøv
Den model du har svarer den til den her?
 og hvad bruger man blutooth og APP til tænker jeg?
- kan se den måske  støjer lidt mere l 69db  - mens husqvarne står til 58 db men det har måske ikke den store betydning, men hvis man er på terrassen mens den klipper, er det måske fint med lav støjniveau....



Redigeret af tyros1 - 24-Maj-2019 kl. 08:11
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2019 kl. 09:06
Hej Tyros

Nej, min er jo en gammel hund, som er noget større og knap så fikst designet - jeg fandt en tilfældig video af en magen til her:

Støjniveauet på denne video lyder dog væsentligt højere end min - det kan blive højere, hvis knivene er slidt og/eller der sidder "græskager" fast rundt om knivene, hvis den har kørt i fugtigt vejr. Men jeg tror roligt, du kan regne med, at de nye modeller larmer langt mindre.

Min har heller ingen bluetooth eller app - det er ren displayaktivering (kan også kodes til f.eks. ugedag og tid, men det har jeg aldrig brugt) og den kan "håndstyres" ved at tage displayet ud, som er forbundet med spiralledning. 

Vores have har en del forhindringer, så der er som regel nogen hjemme, når Robert kører, for han ynder at kile sig fast under gyngestativ og trampolin, hvor kofanger-sensoren ikke aktiveres. Men så kan man jo luge ukrudt, læse en bog eller drikke en bajer mens man nyder havearbejdet... ;-)

I så fald har støjniveauet selvfølgelig en betydning, men de nye modeller af f.eks. Husqvarna og andre mærker, jeg har hørt, siger næsten ingen ting. Jeg har ikke hørt de nyere Robomow, og firmaet er heller ikke særligt meget fremme i skoen med markedsføring og distribution i DK, hvilket egentlig er sært.
Jeg har heller ikke aktier i dem – kun gode erfaringer med holdbarheden - men mon ikke Husqvarna og andre kendte mærker er på niveau.

Så længe du holder dig fra at købe de billige legetøjsmodeller i et supermarked, skal du nok blive glad - især hvis du har et nogenlunde regulært havelayout, men igen - de nye er smartere på den front også.
Jeg har da overvejet en ny med alt, der bimler, men man fyrer jo ikke en trofast gammel havemand...;-)


Redigeret af Tonedøv - 24-Maj-2019 kl. 09:09
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu