recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken robotstøvsuger?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken robotstøvsuger?

Besvar Besvar Side  <1 1112131415 35>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 10:28
Ikke hvis du har skalsikring på;)
Det kan jeg ikke forestille mig, da alarmer vel har 2 zoner der aktiveres på sensoren før den går igang, det er ihvert fald tilfældet med min.
Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

jeg er blevet noget lun på tanken om robotstøvsuger. Er det sådan at den selv laver en plantegning i app og man så der kan markerer hvor den skal køre, eller hvordan fungerer det?

Korrekt. Den husker desværre ikke huske ret længe. For hver zonekørsel den kører forvrænges kortet.
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Marts-2012
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af claussor claussor skrev:

jeg er blevet noget lun på tanken om robotstøvsuger. Er det sådan at den selv laver en plantegning i app og man så der kan markerer hvor den skal køre, eller hvordan fungerer det?

Korrekt. Den husker desværre ikke huske ret længe. For hver zonekørsel den kører forvrænges kortet.

Hvad mener du med det? Det syntes jeg da ikke min gør...
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Ikke hvis du har skalsikring på;)
Det kan jeg ikke forestille mig, da alarmer vel har 2 zoner der aktiveres på sensoren før den går igang, det er ihvert fald tilfældet med min.

Jeg har skalsikring men det er til natten. Ved fuld tilkobling er der både skalsikring og sensorer i rummene.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af rskadk rskadk skrev:

Min forvrænger heller ikke kortet ved zonekørsel.
Eneste ting der er ireterende ved zonekørsel, er at man kun kan vælge zone på det sidst kørte kort.

Min støvsuger står under et skab, så når jeg skal tømme den, så hiver jeg den lige ud og tømmer den, og trykker på Home knappen, så den kører tilbage i docken.
Desværre sletter den så det sidste kort (som var komplet), og laver et nyt på vejen tilbage til docken, som så selvfølgelig kun dækker det pågældende rum.

Håber på en software opdatering, så man kan vælge zone-cleanup ud fra de maps der ligger i history.

Mvh Jesper
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 13:13

For hver zone kørsel jeg kører forvrænger den kort. Om det er by design eller men eller en bug ved jeg ikke. Xiaomi og andre robot forums har også indlæg om det fra frustrerede brugere. Jeg kan vedhæfte screenshots senere.

Ændrer ikke på det er et fremragende produkt. Jeg er begyndt at bruge moppen også nu. Troede lidt det var en gimmick men det er nu ret brugbart.
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 13:34
Umiddelbart så er mit kort det samme for hver zone kørsel. Kan ikke se der er ændret noget (Fra da den kørte en fuld cleaning i alle rum). Jeg flytter aldrig på min manuelt. Jeg kan umiddelbart uden problemer køre en zone cleaning, hvor den returnerer til dock, og derefter køre den samme zone cleaning igen (Eller en anden), uden at kortet bliver ændret.. Eneste tidspunkt hvor det gik helt af fløjten var da jeg havde flyttet docken væk fra vægen og tilbage igen, så gik det sidste kort helt i fløjten og den troede den var et andet sted end den var og kørte helt modsat..

Med henblik på moppen, så syntes jeg også den er fin nok. Der er bare for lille vandbeholder, og den advarer ikke når den er tom desvære :/ Det kan umuligt "eftermonteres". men måske det kunne løses via software så den stoppede efter 20-25min og bedte om påfyldning? Hvor foreslår man ideer henne? :)

Derudover kunne det være smart de havde indbygget så moppen rystede ligesom de cleaning robotter der findes, så det virkede bedre..

Redigeret af rskadk - 22-August-2018 kl. 13:38
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 16:27
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

lidt lir til dem med apple homekit Tongue

Hvad kan man så gøre? :)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 19:28

Umiddelbart så er mit kort det samme for hver zone kørsel. Kan ikke se der er ændret noget (Fra da den kørte en fuld cleaning i alle rum). Jeg flytter aldrig på min manuelt. Jeg kan umiddelbart uden problemer køre en zone cleaning, hvor den returnerer til dock, og derefter køre den samme zone cleaning igen (Eller en anden), uden at kortet bliver ændret.. Eneste tidspunkt hvor det gik helt af fløjten var da jeg havde flyttet docken væk fra vægen og tilbage igen, så gik det sidste kort helt i fløjten og den troede den var et andet sted end den var og kørte helt modsat..

Med henblik på moppen, så syntes jeg også den er fin nok. Der er bare for lille vandbeholder, og den advarer ikke når den er tom desvære :/ Det kan umuligt "eftermonteres". men måske det kunne løses via software så den stoppede efter 20-25min og bedte om påfyldning? Hvor foreslår man ideer henne? :)

Derudover kunne det være smart de havde indbygget så moppen rystede ligesom de cleaning robotter der findes, så det virkede bedre..

Enig den kunne være større beholderen men stadigvæk... Til den pris er jeg nu ovenud tilfreds.
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juli-2008
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2018 kl. 13:00
det er lidt en jungle med de robotstøvsugere, og jeg syntes det er svært at finde troværdige test.

Jeg har et par spørgsmål.
Kan man sætte den til og så ellers stort set “glemme” den, eller skal man hver gang tømme den, fjerne hår osv?

Oplever i at de et i stand til at støvsuge hele huset(jeg har 150kvm) eller skal den holde ladepause undervejs?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2018 kl. 13:04
Mit hus er på 181m2. Det tager den 2 timer. Den kan køre ca. 3 timer på en opladning så ingen problem. Jeg tømmer den ca. hver 3.-4. gang. Dvs. ca hver 10. dag. Beholder har en fin størrelse.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 1112131415 35>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu