recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken robotstøvsuger?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken robotstøvsuger?

 Besvar Besvar Side  <1 2526272829 35>
Forfatter
Besked
ccsep Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ccsep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2019 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af griffel griffel skrev:

Jeg har ingen erfaring med robotstøvsugere generelt - og da slet ikke Roborock S50.
Mit spørgsmål: Kører den ind i ting og vender så (ligesom en robotplæneklipper), eller stopper den inden den rammer noget?
Jeg har to katte (det er ikke dem jeg bange for at den skal vælte, de skal sgu nok flytte sig Big smile), og de har nogle mad- og vandskåle. Vil den køre ind i dem (med skvulp og vand på gulvet til følge), eller stoppe inden den rammer dem?


Den flytter rask væk madskålene hen over gulvet. Vi har heldigvis en 3 l vandfontaine til kattene, så den bliver ikke flyttet af Roborock'en (jeg ville godt nok være træt af, at tørre vand op hver gang robotten skulle på tur Wink).
Kattelegetøj bliver også kørt godt og grundigt rundt, men jeg tror det er et spørgsmål om tilvænning, at man lige skal huske og rydde det værste væk fra gulvet.
Bortset fra det, er vi foreløbig meget begejstrede - vi har dog kun haft den under en uge Smile
Til top
ccsep Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ccsep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2019 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af claussor claussor skrev:

Til skræk og advarsel vil jeg lige fortælle at min Roborock version 2 er stoppet med at ville lade. Det er åbenbart et kendt problem. Hverken Roborock EU eller Chinese Intelligence store (sendt via Tyskland) vil hjælpe mig. Roborock kommer med nogle forslag, men kan ikke hjælpe med garanti, og CIS (via Aliexpress) svarer ikke på mine beskeder til dem. Så pt. er den til at kaste i på losseren...

Højst sandsynligt nyt bundkort, men kan også være charging station. Er der nogen i Nordjylland der har en charger jeg evt. må låne et par timer?


Træls situation du er kommet i, med Roborock'en, men jeg er glad for, at du delte dine erfaringer, da jeg på den baggrund endte med, at betale 500 kr. mere for den og bestille den i DK. Stor TAK til digSmile
Håber du får din fikset. Kan også se, at der er en hel del andre som døjer med opladningsproblemer og desværre tyder det på, at det ofte er bundkortet der fejler (så et sted, at det var muligt at lodde en ny sikring på bundkortet, men der tror jeg nok, at jeg ville stå af. Man kan iøvrigt købe nyt bundkort til ca. 500 kr. (mener jeg var prisen), men med levering fra Kina) 
Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2019 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af ccsep ccsep skrev:

Oprindeligt skrevet af claussor claussor skrev:

Til skræk og advarsel vil jeg lige fortælle at min Roborock version 2 er stoppet med at ville lade. Det er åbenbart et kendt problem. Hverken Roborock EU eller Chinese Intelligence store (sendt via Tyskland) vil hjælpe mig. Roborock kommer med nogle forslag, men kan ikke hjælpe med garanti, og CIS (via Aliexpress) svarer ikke på mine beskeder til dem. Så pt. er den til at kaste i på losseren...

Højst sandsynligt nyt bundkort, men kan også være charging station. Er der nogen i Nordjylland der har en charger jeg evt. må låne et par timer?


Træls situation du er kommet i, med Roborock'en, men jeg er glad for, at du delte dine erfaringer, da jeg på den baggrund endte med, at betale 500 kr. mere for den og bestille den i DK. Stor TAK til digSmile
Håber du får din fikset. Kan også se, at der er en hel del andre som døjer med opladningsproblemer og desværre tyder det på, at det ofte er bundkortet der fejler (så et sted, at det var muligt at lodde en ny sikring på bundkortet, men der tror jeg nok, at jeg ville stå af. Man kan iøvrigt købe nyt bundkort til ca. 500 kr. (mener jeg var prisen), men med levering fra Kina) 

Det er med at udveksle erfaringer især med et produkt som dette, som bare er en suveræn støvsuger, med en suspekt support. 

Jeg har valgt at "investere" i et batteri, men tror ikke jeg vil bestille bundkort medmindre jeg ved det er 100% det der er problemet. Jeg har set flere prøve at skifte batteri plus bundkort uden at det har løst problemet. Så hvis batteri ikke løser det, køber jeg nok en ny hos Proshop og bruger den gamle til "parts". For støvsugeren isoleret set er en fantastisk maskine.
Til top
250266 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2012
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 250266 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2019 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af claussor claussor skrev:

250266: Det lyder interessant! Har du mulighed for at reparere bundkortet evt hvis du kan finde en defekt?
Jeg vil gerne sende den til dig, betale returfragt selvfølgelig, samt betale for din tid hvis det er noget du kan reparere.
Jeg bestilte et nyt batteri på aliexpress i går aftes, da det var den billigste metode at skifte noget ud i håb om det kunne løse det.

Har du været det her link igennem? 

Jeg har mulighed for at skifte komponenter på bundkortet. Vi snakker få euro for komponenterne. Dog er der nok mindst en måneds leveringstid fra aliexpress. Men der kan være andet galt og jeg kan ikke garantere at jeg kan få det til at virke. 
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2019 kl. 00:22
Så fik i mig med på vognen, og jeg har nu (også) en Roborock S50 boende LOL
Den har kørt sine første ture, og jeg har konstateret, at den har lidt problemer med nogle dørtrin, specielt til badet, hvor døren normalt altid står åben. Så jeg tænker, enten at modoficere dørtrinnet, eller at prøve med noget Virtual Wall Tape i første omgang.
Hvordan virker det? Er det bare at klæbe det foran døren, og så kører den forbi? Sådan en video har jeg set, men jeg ved ikke, om der skal en indstilling til, eller om den bare “ser” tapen sådan uden videre? 

Og: 
Har i et link til et sted, hvor man kan få en billig tape, der fungerer?

På forhånd tak :-)
Hilsen Jakob :-)
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2019 kl. 06:46
Der findes en funktion til det i app'en 
Til top
Michaelds Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Januar-2010
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2019 kl. 07:25
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Der findes en funktion til det i app'en 

Jeg kan ikke huske om den kun findes i beta udgaven, men ja man kan lave en no-go zone i app'en. Jeg er voldsomt glad for vores Roborock S55, har 2 no-go zones (henholdsvis bruse niche og en langhåret tæppe i stuen). 
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2019 kl. 08:24
man kan vælge no go zone eller barrier tape inde fra appen, begge dele burde kunne gøre tricket, jeg har ikke nogen beta udgave, så det burde være muligt for alle.

Redigeret af Pizzabager - 05-Marts-2019 kl. 08:25
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2019 kl. 10:24
Jeg har også en 1. sal, og når jeg har ladet den køre deroppe, så er kortet i App’en jo væk, og en eventuel no-go zone (som jeg ikke har prøvet endnu) også.
Derfor er tape vel den eneste løsning, hvis jeg ikke skulle være heldig at kunne få den til at køre over dørtrinnet og ud i badeværelset. Sidste gang sad den fast, hvilket jo ikke er så smart, når den kører mens jeg ikke er hjemme.

Nogen der har købt tape et sted? Billigere end originalen... 
Hilsen Jakob :-)
Til top
dyff Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dyff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2019 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af griffel griffel skrev:

Jeg har også en 1. sal, og når jeg har ladet den køre deroppe, så er kortet i App’en jo væk, og en eventuel no-go zone (som jeg ikke har prøvet endnu) også.
Derfor er tape vel den eneste løsning, hvis jeg ikke skulle være heldig at kunne få den til at køre over dørtrinnet og ud i badeværelset. Sidste gang sad den fast, hvilket jo ikke er så smart, når den kører mens jeg ikke er hjemme.

Nogen der har købt tape et sted? Billigere end originalen... 
Billigste måde er vel at lukke døren :-)
Til top
250266 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2012
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 250266 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2019 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af griffel griffel skrev:

Jeg har også en 1. sal, og når jeg har ladet den køre deroppe, så er kortet i App’en jo væk, og en eventuel no-go zone (som jeg ikke har prøvet endnu) også.
Derfor er tape vel den eneste løsning, hvis jeg ikke skulle være heldig at kunne få den til at køre over dørtrinnet og ud i badeværelset. Sidste gang sad den fast, hvilket jo ikke er så smart, når den kører mens jeg ikke er hjemme.

Nogen der har købt tape et sted? Billigere end originalen... 

Jeg mener jeg har sådan en rulle liggende. Skulle ikke bruge det alligevel:




Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2019 kl. 09:37
Jamen hvis du ikke skal bruge det, så vil jeg meget gerne aftage det :-D

Vil du sende en SMS på 30 95 8 tre fire fem? Eller email mail(a)griffel.dk
Hilsen Jakob :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2526272829 35>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu