recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken robotstøvsuger?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken robotstøvsuger?

 Besvar Besvar Side  <1 3031323334 35>
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 10:45
Hejsa, og god baghjul :)

Konen havde ønsket sig en robot i julegave af sine forældre, men fik noget andet, og sidder nu med kløe i fingrene for at bestille en selv. Hun kigger på en Xiaomi S6 "Pure". Har nogen af jer erfaringer med disse?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjrn_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 11:09
Hej,

S6 Pure er en budget-model. Det reelle valg bør stå mellem S50 Max og S6 ("non Pure") hvis man ser på prissætningen. Dette da S50 Max pris er stort set lig S6 Pure, hvilket ikke giver mening. Hvis S6 Pure skulle have været attraktiv, skulle den have været de $100 billigere som den mig bekendt oprindeligt er prissat til. Om det er S6 Pure der er for dyr, eller S50 Max der er for billig, skal jeg dog ikke kloge mig på :)

For lige at hjælpe dig videre i S50 Max vs S6 (igen "non Pure"), så kommer det oftest ned til at S50 Max er væsentlig bedre til at tørre gulvene over,  mens at S6 er marginalt mere støjsvag.
I min optik er S50 Max virkelig et sweetspot pt. og flere af mine naboer er stærkt tilfredse. Jeg ejer selv en S6 og en S50. 
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 12:40
S5 max er en no-brainer. Vi købte selv en S50 tidligere på året med den mindre avancerede moppefunktion. Og den leverer fint de reneste gulve med fast indstillet vandtilførsel. Den larmer ikke og har fantastisk god sugeevne også på tæpper. Den kører dobbelt tur på badeværelset af sig selv. Og så er det nu meget rart at den kører i baner, så man kan se hvor langt den er nået.

Redigeret af Munch - 25-December-2020 kl. 12:41
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 15:48
Tak for info, super hjælpsomt! Thumbs Up
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2020 kl. 12:29
Munch kører også med den Roborock i 2 1/2 år men har stadig ikke brugt moppen da den fik lunkne anmeldelser. Propper du sæbe i eller hvordan bruger du den. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2020 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Munch kører også med den Roborock i 2 1/2 år men har stadig ikke brugt moppen da den fik lunkne anmeldelser. Propper du sæbe i eller hvordan bruger du den. 
Ja der kommer en lille smule Ajax i. Men man skal lige huske at tage de to dyser af og skylle dem i vand efter brug, for ellers gir de ikke nok væske til moppen.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2021 kl. 20:45
Vi har haft en S 5 Max siden begyndelsen af september og er godt tilfredse med den.

Den kan jo bl.a. forhåndsindstilles fast til forskellig sugestyrke og vandforbrug i de enkelte rum og hvor der er tæpper øger den automatisk sugestyrke til max og stopper vand til moppen indtil den kører ned af tæppet igen.

Og så er det jo meget sjovt, at man via Google assistent kan fortælle den, hvor den skal køre hen og gøre rent :-)

Selvfølgelig kan den ikke erstatte en regulær gulvvask og den når heller ikke helt ind i hjørnerne, men i det daglige er den absolut en lettelse.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2021 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:


Og så er det jo meget sjovt, at man via Google assistent kan fortælle den, hvor den skal køre hen og gøre rent :-)

Hvordan sender du den en bestemt sted hen?
Min S5 (ikke max) kan jeg starte, stoppe, docke. Men jeg kan ikke sende den et bestemt hen
- hvordan gør du det?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2021 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:


Og så er det jo meget sjovt, at man via Google assistent kan fortælle den, hvor den skal køre hen og gøre rent :-)

Hvordan sender du den en bestemt sted hen?
Min S5 (ikke max) kan jeg starte, stoppe, docke. Men jeg kan ikke sende den et bestemt hen
- hvordan gør du det?
Du må da ha læst i manualen at den kan styres via appen.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2021 kl. 00:36
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:


Og så er det jo meget sjovt, at man via Google assistent kan fortælle den, hvor den skal køre hen og gøre rent :-)

Hvordan sender du den en bestemt sted hen?
Min S5 (ikke max) kan jeg starte, stoppe, docke. Men jeg kan ikke sende den et bestemt hen
- hvordan gør du det?
Du må da ha læst i manualen at den kan styres via appen.
App’en ja.
Men her tales om Google Assistent og talekommandoer.
Til top
mathias1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 20:30
Jeg har fået købt mig en Roborock, desværre kan den ikke klare mine dørtrin fra 50'erne, eller det vil sige den kan komme den ene vej over, men ikke den anden.. Jeg har læst alle indlæg, og kan se et par stykker har haft samme problem, med gamle høje dørtrin, men desværre ikke rigtigt nogle løsninger på problemet. Udover at fjerne dørtrinet, hvilket ikke er en mulighed her. 

Er der nogle af jer der endte med en eller anden smart løsning? 
- Jeg overvejer at sætte en lille liste foran dørtrinet, i håb om at det vil kunne hjælpe robotten over, men ved ikke om det er skønne spildte kræfter? 
Jeg har ikke kunne Google mig frem til en Evt. Færdiglavet løsning, har jeg overset noget oplagt?
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 20:33
Vi prøvede først diverse liste-løsninger, men endte med at udskifte de tre problem-dørtrin med lavere standard dørtrin fra et byggemarked.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3031323334 35>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu