|
Hvilken service til backup af billeder? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4265 |
Funktioner
Tak(0)
|
men hvordan er de her cloudservices i forhold til fx det nævnte ransomware?
|
|
kenneth85
Guld medlem Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
Funktioner
Tak(0)
|
Her er mine erfaringer på området.
Jeg har ca 100gb billeder. - Egen NAS (Synology) med backup til kollega som også havde en NAS. Hans tog så backup til min nas. Så vi begge havde en kopi uden for huset. Rigtig fin løsning. Men hvis du vil have adgang 24-7 så skal du brænde en del strøm af. - Google photos. Det blev et nej tak her fra. Skal ikke have hele mit liv til at ligge hos en tjeneste der lever af at sælge reklamer. Plus jeg syntes google + er temmelig rodet. - OneDrive gennem Office 365... Måske en ok løsning hvis man er single. Men når man som jeg skulle dele med ens kone så var det noget rod. Deres apps til billeder er vanvittig langsom. Det er hele deres services faktisk. OneDrive syncronisere utrolig langsomt. Måske det er blevet bedre? - I dag har jeg alt til at ligge ved Apple i iCloud hvor jeg har købt 250gb til 25kr om måneden. Det er alle pengene værd. Billeder, dokumenter, videoer. ALT er syncroniceret mellem alle mine Apple enheder. Men dette er kun en god løsning hvis du er inde i Apples økosystem.
|
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4265 |
Funktioner
Tak(0)
|
er "desværre" slet ikke i apples økosystem mere.
Synes nu ikk ejeg oplever onedrive som langsomt, har mine dokumentmapper der med i alt 18 gb., og har aldrig tænkt over det skulle være sløvt. Men, for der er jo et men, hvis nu filerne i min onedrive mappe på computeren skulle blive angrebet, hvordan står det så til med billederne. Det er vel stadig kun en enkelt backup, som er blevet ødelagt helt så. Forstået sådan, at jeg vel skal have andre eksterne backups?
|
|
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4265 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og så det sidste halvdumme spørgsmål inden jeg slipper jeres svar fri igen: Kunne man nøjes med fx en box-konto og en onedrive konto og så selv sørge for at synkronisere disse mapper med de nye filer?
For kan se, at jeg har en 50 gb Box konto og en 1 tb onedrivekonto. Redigeret af aerik - 26-April-2017 kl. 19:54 |
|
brafi
Bruger Oprettet: 26-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 103 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med en 50 GB gratis konto hos mega.co.nz?
Hvis du lader være med at lave sync, men kun uploader når du har nyt at tilføje, så kan de fleste nøjes med en enkelt version af filerne... Alternativt finde et program som kan lave versioner af filerne, og synce med mega. Eks. Duplicati, som er gratis. Ved at benytte dette program, kan du benytte en masse forskellige fil-tjenester, uden at skulle tænke på versioner af filerne... :-) |
|
Branchekender
Super bruger Oprettet: 20-Juni-2014 Status: Offline Point: 361 |
Funktioner
Tak(0)
|
Uerstattelige billeder? Så skal du bruge tommelfingerreglen, som sig er du mindst skal have tre kopier. 1. Gem billeder på din computer - det har du sikkert allerede 2. Lav en backup på en USB-stick, og denne kopi giver du til naboen, et familiemedlem eller en god kammerat, der opbevarer den sikkert 3. Vælg en online backup løsning. Jeg kan anbefale Backblaze, som er let at bruge og ganske billig - specielt hvis man har rigtig mange GB der skal gemmes. Crashplan kan også anbefales. Den udvidede version er, at du lader en god kammeraer lave en kopi af billederne, som placeres på han computer, og så skal han selvfølgelig også benytte online backup. Dermed har du nu pludselig 5 kopier af dine filer. (det er den strategi jeg benytter for svigermor, da svigermor myrder mig, hvis hendes billeder "bliver væk") |
|
Davidp
Guld medlem Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min Qnap NAS synkroniserer automatisk vores billeder på i Microsofts Azure sky. Det koster mig ca 6kr om måneden at have pt 200 GB liggende.
|
|
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4265 |
Funktioner
Tak(0)
|
Skal lige forstå deres system. Hvis man henter sine data mange gange, så koster det mere end hvis man ikke gør? SYnes det ser ud som om, at man betaler en lille sum for at lave transaktioner med sine filer, og man betaler for x-antal gb man har liggende, samt for x antal gb man henter igen?
håber det giver mening, havde lidt svært ved at gennemskue deres side (måske jeg er træt)
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som jeg skrev tidl. så bruger jeg Keepit.
Her giver jeg 300 kr om året for Backup af 3 enheder. Lige pt har jeg vel ca. 4 Tb data liggende i deres løsning. Herudover er der versionering, så jeg kan gå tilbage til tidl. versioner af mine filer. På hver af mine 3 pc'er kører der et lille program/service, der løbende checker om der er filer der skal tages backup af. Inden jeg valgte Keepit, prøvede jeg også Crashplan og det er alt for langsomt synes jeg. Jeg ved jeg har en stor mængde data (billeder), så det ville tage måneder/år før det var flyttet til Crashplan. Hvor man hos Crashplan snakkede Kb/sec, så overførte jeg med keepit med 15-20 Mb/sec. Jeg havde kontakt til Crashplan support og deres svar, sådanne var det når det var billigt.
|
|
Davidp
Guld medlem Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
Funktioner
Tak(0)
|
Går ud fra at den var henvendt til mig. :) Men ja. Du betaler ekstra når du henter dine filer tilbage igen fra Azure. Til gengæld betaler du tæt på ingenting for at lægge dine filer derop, og fingers crossed så får du aldrig behov for at hente dem igen. |
|
mbm1
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
Funktioner
Tak(0)
|
bruger google. fungere glimrende
|
|
bingoking
Bruger Oprettet: 02-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hos mig er det livrem og seler løsningen:
Jeg bruger google, fordi det er gratis og er min sidste løsning, hvis min andre muligheder skulle fejle. Bruger herudover den gratis udgave af Crashplan, som giver mulighed for backup til venner, og at de kan lave backup hos mig (med versionering) Endelig en harddisk, som jeg har liggende på arbejdspladsen. Jeg syncer den op 3-4 gange årligt, især inden ferier, da det oftest er på disse tidspunkter man kan risikere indbrud. |
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |