Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
KillerT2
Super bruger
Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 265
|
Emne: Hvilken software til DVD rip og edit? Sendt: 02-April-2010 kl. 21:44 |
Jeg har bestilt en A-200 og står overfor at skulle rippe hele samlingen af DVD'er og bluray.
Jeg vil gerne rippe uden kvalitetstab (f.eks. som ISO) men samtidigt gerne kunne fjerne irriterende trailers og ligegyldigt bonus-materiale. Dog vil jeg gerne kunne bevare menu'erne hvis jeg vil have noget af bonus-materialet med (ellers kunne DVDShrink vel klare opgaven).
Jeg vil helst kunne gøre det med kun et stk. software, altså kunne rippe selektivt til ISO - hvad skal man vælge?
|
Pioneer 508XD, Pioneer SC-2024, Panasonic BDT110, AppleTV, PCH A-200
B&W CDM9NT + CNT + XT2, BK Monolith DF
|
 |
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 02-April-2010 kl. 22:45 |
Jeg har prøvet med flere forskellige, og blev træt af at et enkelt ikke kunne gøre det, indtil jeg fik dvdfab.com. Det klarer det hele, uden andet der skal køre i baggrunden, og alle mulige indstillinger som jeg ikke fatter en dyt af.
Det kan hentes i en 30 dages trial, men hvis ikke du vil betale for det, så lad være at prøve det, da det er svært at vænne sig til andet bagefter. :)
Husk at se godt efter hvis du bestemmer dig for at købe det, da der er flere måder at købe. Der er et, to eller tre års licens, eller livstidslicens. Den sidste er nok at foretrække.
|
 |
KillerT2
Super bruger
|
Sendt: 02-April-2010 kl. 22:52 |
Det lyder godt - så du kan vælge hvad du vil have med og så laver den et ISO image?
|
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 02-April-2010 kl. 23:04 |
jeg bruger anydvdhd, og der er ingen grund til at lave iso, det er jo bare at kopiere ts/bdmv folderen over efter anydvd har gjort sit.
hvis du laver en iso står du og bruger unødig processorkraft på filmen når du streamer (a-200) og det tjer i princippet intet formål da den lissågodt bare kan ligge i sin "rå" folder ukomprimeret
dog skal du være obs på at hvis du fjerner for meget med reklamer osv. er det ikke altid at filmens menu virker... filmen skal nok gå i gang.. men jeg har enkelte gange haft problemer med valg af tekster/lyd fordi der var pillet for meget væk... men altså for det meste virker det ok... men bare så du lige ved det.
|
Mvh
René
|
 |
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 02-April-2010 kl. 23:13 |
Helt enig med rhsin, og eneste forskel er om du skal kopiere en enkelt mappe eller en enkelt fil. I praksis er forskellen den samme.
Med dvdfab skal du så vidt jeg husker, først lave en kopiering af filmen, og derefter lave mappen til ISO. Men bruger det aldrig da det er spild af tid.
rhsin: Er der ikke noget med at anydvdHD skal have codec eller noget andet i baggrunden for at kunne fjerne kopisikring?
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 03-April-2010 kl. 10:03 |
anydvdhd holder øje med hvad jeg putter i mine drev, og kommer der en skive i af en art, så tager den selv fat i den og begynder at fjerne de ting som man har foruddefineret i indstillingerne, når den er færdig bliver disken tilgængelig... mig bekendt kører den ikke herefter.. så det er kun i starten den lige står og tygger på det... alt fra typisk 10-15 sek, men enkelte måske op til 30-40 sekunder førend disken bliver tilgængelig.
har man købt anydvdhd så er der updates typisk 1-2 gange om måneden.
|
Mvh
René
|
 |
KillerT2
Super bruger
|
Sendt: 03-April-2010 kl. 10:33 |
rhsin skrev:
anydvdhd holder øje med hvad jeg putter i mine drev, og kommer der en skive i af en art, så tager den selv fat i den og begynder at fjerne de ting som man har foruddefineret i indstillingerne, når den er færdig bliver disken tilgængelig... mig bekendt kører den ikke herefter.. så det er kun i starten den lige står og tygger på det... alt fra typisk 10-15 sek, men enkelte måske op til 30-40 sekunder førend disken bliver tilgængelig.
har man købt anydvdhd så er der updates typisk 1-2 gange om måneden. |
Tak for input!  Der er altså ingen grund til at lave et ISO image, kan jeg forstå.
Kan du sætte AnyDVD til at fjerne FBI-warnings, trailers etc.?
|
|
 |
Aspagilus
Guld medlem
Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
|
Sendt: 03-April-2010 kl. 10:48 |
Ja det kan man godt, under Video DVD markerer man blot "Fjern irriterende reklamer og trailers", dernæst kan man så vælge om den skal gå direkte til hovedfilmen eller titel menuen. Samme type settings (og lidt mere til) kan du også finde i dens indstillinger for Blu-ray afspilning.
Det skal dertil dog siges at det ikke altid virker med Danske DVD'ere, da de åbenbart har en lidt anden struktur end en Amerikansk DVD med hvordan de skal vise copyright notices osv.
|
 |
KillerT2
Super bruger
|
Sendt: 06-April-2010 kl. 20:19 |
Har lige prøvet at rippe en DVD med AnyDVD - højreklikkede på ræven og valgte "rip til harddisk" - det går heeeeelt vildt langsomt (laptop, 1.7GHz, til en USB disk), meget langsommere end at lave en ISO fil med DVDDecrypter...
Er der noget jeg har glemt at slå til eller fra?
Jeg har sat "fjern irriterende reklamer etc." til.
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 06-April-2010 kl. 20:21 |
dvd kopieres med typisk omkring 4,5mb/sec og blu ray omkring 14mb/sek så hvis det er den hastighed du oplever er det "normalt"
|
Mvh
René
|
 |
KillerT2
Super bruger
|
Sendt: 06-April-2010 kl. 20:25 |
rhsin skrev:
dvd kopieres med typisk omkring 4,5mb/sec og blu ray omkring 14mb/sek så hvis det er den hastighed du oplever er det "normalt" |
Jeg ligger på 0.6 MB/sec...
|
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 06-April-2010 kl. 20:48 |
ja så er der noget galt... har du evt alternative drev du kan prøve fra?
|
Mvh
René
|
 |