|
Hvilken spilkonsol til 7 årig |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lige der mht til hvilken konsol, ville jeg også mene det ville være smartest at have det samme som de andre i klassen
|
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
At de kan låne spil af hinanden er selvfølgelig brugbart men til de fleste nyere konsoller kan du jo alligevel låne tonsvis af spil på biblioteket og man får jo kylet brugte spil i nakken til ingen penge.
|
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
Jeg finder det alarmerende, at man lader sig styre (Diktere) af andre. At der så er andre grunde, som manglende økonomi, man kan låne af hinanden osv. er fint nok, men hvis det er fordi, at det er hvad alle andre har, så finder jeg det alarmerende.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Ja, det er måske alarmerende for dig, som oplyst forbruger, der gerne vil have lidt konkurrence på markedet. For drengen der bare vil spille spil med sine kammerater uden at skulle høre på "Nej, vi gider ikke hjem til Anders for han har kun Nintendo", så er det fløjtende ligegyldigt om markedskræfterne vælter til den ene side.
Rådet om at købe hvad andre har, blev jo netop givet for at undgå dette, så de generelle betragtninger om monopol og lemmingeffekt er nok lidt off i denne sammenhæng. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
Tak for de gode råd, det giver god mening at vælge det samme som de andre i klassen har. Også selvom det måske ikke var lige det valg man som voksen ville vælge.
|
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
Hvis det skal være på den måde, hvilket jeg tvivler på at det er, så vil jeg foreslå Anders nogle andre legekammerater. :-)
|
|
![]() |
|
Corax ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 351 |
Der er da stor forskel på at lade sig styre af andre og bevidst tage et valg hvor man får mest ud af sit indkøb. De to ting man skal have mest fokus på når man køber en konsol er eksklusive titler som man er interesseret i og hvilken konsol ens venner har. |
|
![]() |
|
ashdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 688 |
Jeg synes det er tosset at købe det samme som de andre har. Vælg nu bare det som dækker jeres behov bedst.
Og for at vende den med at låne om. Hvis man nu har noget andet end de andre har, så er der altid en ekstra god mulighed for at få nogle hyggelige timer ud af det sammen, i stedet for bare at låne og sidde hver for sig.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Tænk nu som et barn i den situation. Jer der mener, man absolut skal tage det, man selv synes er bedst, tænker som en voksen. Børn ønsker jo inderligt, at være en del af fællesskabet. Og man kan jo også tage sit nye spil med over til kammeraten, så man netop kan have en oplevelse sammen.
Du har vist slet ikke kendskab til børns verden. Sådan er børn nu engang overfor hinanden. Og det er jo heller ikke bare sådan lige, at finde nogle nye venner.
|
|
![]() |
|
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
Som 7-årig gælder det om at have det samme som de andre i klassem eller i klubben.
Om man kan lide det eller ej, så lad ikke ideologiske holdninger komme i vejen her. Ønsker alle en PS4, så vent og anskaf denne. Det er langt mere væsentligt at man forholder sig til de ting konsollen bruges til. I praksis vil der blive spillet spil, som ikke er ment for 7-årige. Sådan er drenge.... Derfor skal der tales om spil, om virkelighed, om fantasi, om psykopater, om tid, om penge m.m. Se en konsol som en fremragende mulighed for en far-søn relation. Nutidens fiskestang, frimærkesamling, værksted i udhuset, matador eller hvad der nu har bragt far og søn sammen. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Fornuftige ord B-CLG.
Selvom jeg nu mener, at fiskestang og værksted, skal have lov at leve sideløbende med konsollen. Redigeret af Nagash - 18-Oktober-2013 kl. 21:34 |
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
Der har vi forskellige opfattelser af hvad der Implicit ligger i det fremviste. Jeg forklarer hvordan jeg opfatter det og i en kontekst, som er eksplicit beskrevet. At du beskriver det sådan som du opfatter det efter du kritiseret kan jeg ikke tage som andet end provokation. Beskriv venligst hvordan du opfatter det i stedet for, at ligge din Implicitte opfattelse ind i min, det kommer der ikke noget konstruktivt ud af.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |