recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilken stationær skal jeg købe??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilken stationær skal jeg købe??

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Hold da op
Jeres forslag er ovildt overkill !

Man kan nøjes med noget til 5000-6000kr.

Det skrev jeg også tidligere:

Men trådstarter spørger efter en pc, der kan bruges til spil. Og der mener jeg at man sagtens kan få en god pc for 10.000 kr. og nedefter. Det afhænger af de spil, der skal spilles. Måske er spillene ikke engang så krævende at det er nødvendigt at bruge mere end 5000 kr. på pc'en.

Men det druknede åbenbart i Mac/Pc larmen Unhappy

De high performance jeg linkede til på første side koster fra 5.395 til et godt stykke over 10.000. Det kommer så an på hvad den skal bruges til, og hvor kræsen man er med hastigheden kontra prisen.

Men det ser ud som om trådstarter hellere vil forholde sig til en eksakt computer, end selv vælge mellem forskellige hastigheder på en hjemmeside. Hvis det var mig, der havde fået de råd der er på de første par sider, ville jeg ringe til Proconsult og mm-vision, og få deres bud på en pc - ud fra hvad jeg ville bruge den til. Begge firmaer får gode karakterer på www.trustpilot.dk og på www.forbrugereuropa.dk (Howard i nederste højre hjørne).

Jeg fravælger elgiganten.dk pga. karaktererne på www.trustpilot.dk

På et forum som dette her, hvor det meste af det handler om tv og recordere, er det ikke til at vide hvem af dem der udtaler sig om pc'er, der også ved noget om det de gør sig kloge på. Mig selv inkluderet Wink

Redigeret af Brixen - 23-September-2010 kl. 12:07
Venlig hilsen
KB
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 12:49
Som jeg ser kravene til maskinen:
"Ikke de store spil"
"billeder og video" - men vil beholde en ikke-HD skærm - altså ikke intensiv videoredigering

For mig tyder dette på
- at vilde grafikkort er overkill
- at top power på processor og i/o er overkill

Så vil jeg anbefale ugens tilbud i Bilka. En Acer til kr 4.995.
Dertil en fornuftig ekstern backupløsning med 1-2 TB plads og et TV kort

Personligt ville jeg dog genoverveje hvorfor maskinen absolut skal være stationær... For 10 år siden var der stor forskel i pris og performance, men det var dengang. (her tales alm brug)

/B
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu