recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke(n) stream modtager understøtter .idx / .sub
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilke(n) stream modtager understøtter .idx / .sub

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
oylsb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-September-2011
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke(n) stream modtager understøtter .idx / .sub
    Sendt: 17-September-2011 kl. 23:14
Jeg er i gang med at etablere et (DLNA) mediecenter som egentlig skulle streame til Samsung UE46D8005.

Men da jeg gerne vil have Rippet mine (egen købte) Blu-ray's i 1:1 (native, Main movie) er jeg løbet ind i del problemer...
Jeg bruger DVDFab 8 QT til at rippe til .mkv som hertil levere 2 filer med undertekst data/info - En .idx og en .sub (PGS format), hvilket Tv'et ikke understøtter... For ikke at skulle gennemløbe alle undertekst-filerne manuelt via forskellige små-programmer som aligevel ikke kan finde ud af at konvertere til eksv. .srt, tænkte jeg om der var en anden løsning, netop ved at købe en boks som kan tolke PGS formatet i underteksterne...

Jeg har lidt kig på AC Ryan Playon!HD Mini 2 Media Player, da jeg kan se at den understøtter .idx/.sub, men jeg kan ikke se om det er PGS formatet eller om det er tekst format den understøtter...

Er der nogen der har erfaringer med denne boks eller evt. kan anbefale en anden boks ??

Med venlig hilsen
Leif B.
Til top
Mongolen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 09:28
Har du prøvet at omdøbe til .srt?? Kunne jo være en mulighed, du kan altid omdøbe tilbage til .idx / .sub

Men mon ikke DVDFAB kan indstilles til at lave .srt  uden at kende noget til DVDFAB, så er jeg sikker på at det kan indstilles til at lave .srt

Jeg har selv en AC Ryan Playon!HD Mini, som jeg kun kan give de bedste anbefalinger, specielt med sidste nye firmware, hvor der kan ligges genveje til nas ind i favoritter. Omkring Mini 2, så mener jeg, at den kan det samme, den har dog en hurtigere processer. Dog uden, at jeg har dyrket det helt. If its not broken why fix it.

Jeg foretrækker dog selv personligt iso-filer. Da man derved kun har en fil.
Til top
oylsb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 10:24
Det er ikke muligt at omdøbe .idx / .sub til .srt da .sub ikke er tekst basseret og .idx filen indeholder kun info om tider og positioner om hvor undertekst billedet er i .sub filen.
Jeg vil prøve at søge lidt efter et program der kan rippe hovedfilmen i 1:1 til en .iso for at se om det giver et ønsket resutat :-)

/Leif B.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 12:57
Er du sikker på at din DLNA server læser og sender dine undertekster videre?

Disse skulle kunne transcode dine undertekster ind i filmen "onthefly"

Men det er ikke helt det du efterspørge, men dog en mulighed
.....
Til top
oylsb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 15:01
Jeg droppede ideen med at bruge DLNA... Jeg er i stedet ved at bygge systemet op over en WMC og ripper MainMovie i 1:1 .ISO... Men tak for input :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu