recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken SUB Dali ikon vs SUB10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken SUB Dali ikon vs SUB10

Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af farmand4real farmand4real skrev:

HA HA HA, tænkte det nok .

Tror jeg nok vi bare lige skal lade stå for sig selv

Jeg kan vel godt diskutere med, fordi at jeg engang har arbejdet i Hi-Fi Klubben? Jeg har ingen aktier i Hi-Fi Klubben..........

Min argumentation er generel. Jeg ejer ikke selv Dali, fordi jeg synes jeg synes at B&W's smag tiltaler mig mere.

At man synes Dali ikke giver noget for pengene, er fair nok. Det samme må jo så gælde for alle andre højttaler producenter, lige på nær Harbo Sound som kan lave det samme som andre højttaler procenter for 1/4 del?? Jeg synes argumentationen er subjektiv, fordi jeg personligt ALDRIG har oplevet det, det samme gælder alle de såkaldt professionele anmeldere, som altid placere Dali i top.

Cheaper is better - sådan fungerer verden sjældent, og jeg har aldrig fortrudt at købe kvalitet. Et billigere produkt kan godt være bedre, men er sjældent markant bedre end prisklassen det er placeret i.

Som sagt kan jeg sagtens arrangere en intim lyttetest og jeg gør det gerne  Bare tag sub'en med også.....

Kinesiske biler er også billige, kvaliteten er dog så lav, at de i flere lande ikke må sælges.

What hi-fi skrev i øvrigt om Mentor 2: Dali has produced something good enough to stand toe-to-toe with anything at this price level - multiple Award-winning B&W 805S included.

Jeg faktisk endda at diskanten på Mentor er bedre Helicon diskanten på flere områder, selvom det er en dyrere serie. Jeg er dog ikke så vild med Mentor's lyse klang.

Redigeret af Iron Man - 02-Marts-2008 kl. 17:32
Til top
farmand4real Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2007
Sted: Denmark
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

HA HA HA, tænkte det nok .

Tror jeg nok vi bare lige skal lade stå for sig selv

Jeg kan vel godt diskutere med, fordi at jeg engang har arbejdet i Hi-Fi Klubben? Jeg har ingen aktier i Hi-Fi Klubben..........

Min argumentation er generel. Jeg ejer ikke selv Dali, fordi jeg synes jeg synes at B&W's smag tiltaler mig mere.

At man synes Dali ikke giver noget for pengene, er fair nok. Det samme må jo så gælde for alle andre højttaler producenter, lige på nær Harbo Sound som kan lave det samme som andre højttaler procenter for 1/4 del?? Jeg synes argumentationen er subjektiv, fordi jeg personligt ALDRIG har oplevet det, det samme gælder alle de såkaldt professionele anmeldere, som altid placere Dali i top.

Cheaper is better - sådan fungerer verden sjældent, og jeg har aldrig fortrudt at købe kvalitet. Et billigere produkt kan godt være bedre, men er sjældent markant bedre end prisklassen det er placeret i.

Som sagt kan jeg sagtens arrangere en intim lyttetest og jeg gør det gerne  Bare tag sub'en med også.....

Kinesiske biler er også billige, kvaliteten er dog så lav, at de i flere lande ikke må sælges.

What hi-fi skrev i øvrigt om Mentor 2: Dali has produced something good enough to stand toe-to-toe with anything at this price level - multiple Award-winning B&W 805S included.

Jeg faktisk endda at diskanten på Mentor er bedre Helicon diskanten på flere områder, selvom det er en dyrere serie. Jeg er dog ikke så vild med Mentor's lyse klang.

Selvfølgelig kan du diskutere med. Det fortæller blot lidt om din tilgang til tingene

Det gør det bare mere interresant.

Min argumentation er også generel. Men jeg tillader mig blot at stille spørgsmålstegn ved, om god lyd kun handler om størrelsen på prisskiltet.

Jeg har skrevet det tidligere, jeg synes Dali o.l. giver noget for pengene. Bare ikke nok. Well, alle har en forretning der skal køre, og hver producent skal finde Deres ståsted.

Det er alene forskellen på forretningsprincippet der gør, at samme spegepølse skal koste 5,- mere i Superbrugsen end i Netto.

Blev der iøvrigt ikke ogsa produceret Dali i Kina?

Det handler ikke om, at Harbos SUB10 er billig, mere om, hvordan og hvorfor, den er blevet det. Og i det her tilfælde hvorfor Dalis sub ikke er det.

Er spændt på at høre hvordan cbrdaniel´s minitest faldt ud.

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Kunne ikke være sagt bedre..

Har også lavet en aftale med Harbosound om hvis jeg ikke at jeg er tilfreds med subben kan den bare leveres tilbage. No hard feelings.

Det kan Hifiklubben feks ikke tilbyde.. de har desvæære mere politiken med køb vores produkt og så snart du er ude af døren bliver den låst..

Ingen mulighed for at komme tilbage med den hvis kassen har været åben

Du synes med andre ord at det er i orden at andre har brugt den vare du køber, som du måske har brugt mange tusinde kroner på? Det synes jeg ikke.

Jeg synes det er rart at vide at den vare jeg får med hjem er ubrugt o uden andres fit fingre på.

"Det kan Hifiklubben feks ikke tilbyde.. de har desvæære mere politiken med køb vores produkt og så snart du er ude af døren bliver den låst.." Jeg har handlet en del i HFK og ved ikke helt hvad du mener. Men man kan sagtens lave en låne aftale med HFK, så 'låner' man bare en demo model med hjem over weekenden.

Så kan det vel være du har fundet et en meget flink sælger for jeg spurgte netop om dette og inden jeg nået at sige sætningen færdig havde han allerede sagt nej..

Nu har jeg efterhånden handlet en del i HFK. Måske de kun låner ud til kendte kunder, jeg ved det ikke.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

hehe OK...... Det er sikkert flere butikker som ikke låner med hjem. Der er også en del butikker som har haft dårlige erfaringer med det, det har vi også haft i Kolding butikken.....

Da jeg skulle høre og bestille mine 803D, havde den pågældende butik netop haft udlånt et sæt 802D, og de kom hjem med 2 ødelagte diamant diskanter, 1 ødelagt mellemtone og 1 knækket terminal. De diskanter koster 10kilo i indkøb som reservedel. Sådan nogle oplevelser er nok blevet for meget for nogen.

I HFK på Europaplade i århus, hvor jeg gø de fleste af mine HFK køb, Lånte jeg en Denon 3808 reveiver. Vel at mærke mod betaling af salgs prisen, som jeg selvfølgelig fik retur, da jeg leverede receiveren tilbage. Måske er det på grund af dårlige erfaringer at man betaler fuld pris?!

Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 18:54

kan du diskutere med. Det fortæller blot lidt om din tilgang til tingene

Det gør det bare mere interresant.

Min argumentation er også generel. Men jeg tillader mig blot at stille spørgsmålstegn ved, om god lyd kun handler om størrelsen på prisskiltet.

Jeg har skrevet det tidligere, jeg synes Dali o.l. giver noget for pengene. Bare ikke nok. Well, alle har en forretning der skal køre, og hver producent skal finde Deres ståsted.

Det er alene forskellen på forretningsprincippet der gør, at samme spegepølse skal koste 5,- mere i Superbrugsen end i Netto.

Blev der iøvrigt ikke ogsa produceret Dali i Kina?

Det handler ikke om, at Harbos SUB10 er billig, mere om, hvordan og hvorfor, den er blevet det. Og i det her tilfælde hvorfor Dalis sub ikke er det.

Er spændt på at høre hvordan cbrdaniel´s minitest faldt ud.

Som skrevet flere gange før. Så kan det sagtens være at Harbo sounds produkter, er gode til prisen. Men de slår næppe andre produkter som ligger i pris klasser 3 eller 4 gange over.

Folk der køber en AUDI til 1.000.000 gør det jo ikke med forventning om at den er 3 gange så god som en tilsvarende bil i 350.000 kroner klassen.

Jo dyre prisklasser man kommer op i jo mindre bliver forbedringen, når man kommer op i de helt dyre klasser, så er det detaljer der afgøre forskellene.

Redigeret af -C5- - 02-Marts-2008 kl. 18:57
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 19:05
C5 det har nu heller aldrig været lagt frem til, at Harbo SUB10 skulle være
bedre end fx. en Velodyne til 12k ...

Men jeg har hørt snart samtlige Dali subs i HiFiklubben til under 6k og
ingen af dem slår Harbo SUB10 - INGEN!

Og det er ud fra det jeg går efter. Dvs. masser af bas og godt med
lydtryk. Det kan SUB10 give mig og det har taget mig flere år, at når til
det jeg søgte.

Det er muligt Dali's subs har bedre materialer og bedre frekvensgang og
alt det gay-mæssige, men hvad nytter det hvis de ikke leverer varen?

Jeg er kæmpe Dali fan og er vild med deres højttalere.. men lige deres
subs der kan de ikke levere en sub til en pris jeg er i stand til, at betale -
der giver mig det jeg skal bruge.

Jeg hørte en B&W til 12k der engang.. den gav lige det jeg søgte.. til en
forkert pris. Nu har jeg så 2 x SUB10 der giver mig det samme.. for
næsten 1/3 del af prisen... og det er nok fordi jeg kun skal bruge den til
film. Jeg er ikke så imponeret over SUB10 til musik.. men det kan nemt
skyldes mit lytterum og/eller indstilling.

Redigeret af MartinJohansen - 02-Marts-2008 kl. 19:07
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 19:56

MartinJohansen Du skrev

"Med 2 x SUB10
har jeg endnu ikke fundet ud af om det er mine øjne der flimrer eller om
det er frontglasset på mit plasma der vibrerer... for noget sker der altså!
Hele rummet gungrer, dirrer og ryster."

I den gastronomiske verden bruger man krydderi til at fremhæve og styrke smagen, mad skal ikke smage af det krydderi man putter i. Sådan er det også med en sub, den skal give det generelle lyd billede det sidste pift. Man skal ikke kunne høre subben, men man skal kunne høre hvis den ikke er der. Og jo så må den gerne kunne mærkes fx ved eksplosioner.

Min Dali Ikon kan sagtens få stuen til at ryste, hvis jeg skruer højt nok op for volumen på subben. Men som beskrevet oven for. Så synes jeg det giver et falskt og forkert lydbillede.

Så mon ikke det er dit lytte rum den er gal med og ikke Ikon subben?

Redigeret af -C5- - 02-Marts-2008 kl. 19:58
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 20:11
Jeg er sikker på din Dali ikke kan få rummet til, at ryste på samme måde
som mine 2 x SUB10.

Nu du så flot har hevet mad ind over så kan jeg fortælle, at jeg elsker
smagen af groft salt...

Jeg tror såmend du missede det med hvad JEG gik efter. Du må på hesten
igen

Redigeret af MartinJohansen - 02-Marts-2008 kl. 20:11
Til top
farmand4real Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2007
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

MartinJohansen Du skrev

"Med 2 x SUB10
har jeg endnu ikke fundet ud af om det er mine øjne der flimrer eller om
det er frontglasset på mit plasma der vibrerer... for noget sker der altså!
Hele rummet gungrer, dirrer og ryster."

I den gastronomiske verden bruger man krydderi til at fremhæve og styrke smagen, mad skal ikke smage af det krydderi man putter i. Sådan er det også med en sub, den skal give det generelle lyd billede det sidste pift. Man skal ikke kunne høre subben, men man skal kunne høre hvis den ikke er der. Og jo så må den gerne kunne mærkes fx ved eksplosioner.

Min Dali Ikon kan sagtens få stuen til at ryste, hvis jeg skruer højt nok op for volumen på subben. Men som beskrevet oven for. Så synes jeg det giver et falskt og forkert lydbillede.

Så mon ikke det er dit lytte rum den er gal med og ikke Ikon subben?

Jeg har hør SUB10eren til musik. Min oplevelse af den til det var, at den var fantastisk til at glide ind i lydbilledet, så man ikke oplevede som en selvstændig enhed, men som en integreret del. Tror som C5 skriver, at det skyldes lytterummet eller måske indstillinger.

Men men men. hvis Martin skal ha banket billederne ned af væggen, så skal han jo det

Redigeret af farmand4real - 02-Marts-2008 kl. 20:28
Til top
Voodoodolphins Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Januar-2007
Point: 932
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 20:38
Jeg har et helt surround dail suite sæt (det lille af dem desværre) inkl suite sub'en. Jeg er meget tilfreds med min sub som virker upåklageligt og giver yderst god bas fornemmelse.Det hører dog med til historien at jeg bor på et kollegieværelse så alle subs vil sikkert være tilpas for mig he he.

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 20:39

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Jeg er sikker på din Dali ikke kan få rummet til, at ryste på samme måde
som mine 2 x SUB10.

Nu du så flot har hevet mad ind over så kan jeg fortælle, at jeg elsker
smagen af groft salt...

Jeg tror såmend du missede det med hvad JEG gik efter. Du må på hesten
igen

Jeg forstår så udenmærket hvad du mener. Min pointe er bare at en god sub ikke er synonym med en stue der ryster. Der er jo spørgsmål om frekvens, om den buldre, hvor dynamisk den spiller o.s.v.

Jeg ved af gode grunde ikke hvordan din stue ryster. Men jeg ved hvordan min kan ryste. Hvis jeg har problemer med ryggen så kan jeg bare skrue op for subben og lægge mig på gulvet.

Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 20:43

Oprindeligt skrevet af Voodoodolphins Voodoodolphins skrev:

Jeg har et helt surround dail suite sæt (det lille af dem desværre) inkl suite sub'en. Jeg er meget tilfreds med min sub som virker upåklageligt og giver yderst god bas fornemmelse.Det hører dog med til historien at jeg bor på et kollegieværelse så alle subs vil sikkert være tilpas for mig he he.

Tvært om. Jo større begrænsningerne der bliver sat op for subben. Jo større krav stiller det til samme.

Hvorvidt du er tilfreds er vel et spørgsmål om hvor kræsne dine øre er.

Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top

Besvar Besvar Side  <1 34567 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu