Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
farmand4real
Bruger
Oprettet: 14-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
|
Sendt: 27-Februar-2008 kl. 16:04 |
-C5- skrev:
farmand4real skrev:
Jeg har også hørt SUB10 eren fra Harbo sound, og må sq sige jeg også er ret imponeret.
Det er altså helt vildt, hvad man får for sine penge.
Vi snakker BIG TIME value for money her.
Jeg træder nok på en del menneskers følelser når jeg skriver DALI gå hjem og læg Jer. Det gælder i øvrigt også mange af de andre "store" producenter.
Ikke fordi de ikke laver nogle gode produkter, men dyr produktion(læs, ikke Kina, FY FY), distribution og ikke mindst eksempelvis HIFI-klubbens avance oven i hatten, vil til hver en tid, få mig til at sætte min førstefødte på, at der i en SUB10 ligger flere arbejdstimer og mindst lige så gode eller bedre komponenter i, som i f.eks. IKON´en.
Alt kan ikke læses ud fra specifikationer (160W vs. 250W). 10" vs 12", Det skal høres!
Hvis budgetet siger under10.000. så spar 5.000,- og køb 2 stk. SUB10. Det vil du aldrig komme til at fortryde! og en lille tillægs bonus er så at du kan mobbe alle de stakler der har brugt en farlig masse penge på en "mærke" sub, købt i en fast forretning (de skal jo også ha til huslejen i gågaden ,og ekspedienten skal ha´pænt tøj på og også ha´ løn når der ikke er et øje i bixen en regnvåd tirsdag )
OBS uvidenhed er ikke lig med dumhed, var 100% sikker på jeg selv skulle ha´Velodyne til omkring 10 K.
Det skal jeg så ikke alligevel .
|
Ja ja. Jeg skal ikke kunne udtale mig om Harbo sounds produkter.
Men hvis man fx køber en KIA Magentis til 250.000,- og tro at man får samme kvalitet og standart som en Ford Mondeo til 350.000,- så kan man godt tro om. Jeg vil mene det samme gør sig gældende indenfor Hi-fi.
Dermed ikke sagt at en Ikon er dobbelt så god som en Habo10.
Hvad Kina angår. Så du udsendelsen i TV for nogle måneder siden om Kinesisk produceret vandhaner? Det var lidt rystende. Jeg har ingen grund til at tro at Kinesernes moral og ansvar over for det de laver, skulle være anderledes ved hi-fi produktion end ved vandhaner.
At du mener at Dali kan gå hjem og lægge sig, bringer ikke mit pis i kog. Du må jo mener om Dali hvad du vil.
|
KIA bliver vist lavet i Korea, men jeg forstår hvad du mener
Jeg mener DALI o.l. laver fine højtalere og subs, det bliver bare for dyrt
Man får simpelthen for lidt for sine penge.
Alt for mange skal ha en bid af kagen og det er os der skal betale
Det gør altså en væsentlig forskel om det er en Kinamand, til 600,- om måneden, der står og samler enhederne. Eller det er en blegfed dansker til 150,- i timen.
Om det fremstilles på en ansvarlig måde, er op til dem der bestiller varerne.
Det kan man som, forbruger ikke gennemskue. Der kan bare ikke generaliseres. Jeg spørger bare, hvad bliver ikke fremstillet i kina efterhånden?
Tag eksemplet med Dali, de bliver lave herhjemme. Eller gør de? hvor kommer komponenter og indmad fra? Jeg ved det ikke, men mit gæt er at de fleste ikke bliver fremstillet herhjemme.
Det er også uomtvistligt, at butikkerne dobler op på indkøbsprisen.
Altså EFTER fabrikanten HAR fået sin fortjeneste. En tusse bliver til to, som vi skal betale .
Men det var i grunden ikke alt det her, det skulle handle om. Men at man får en kanon sub, i SUB10eren for nogle penge der er så små, at man ikke fatter det kan lade sig gøre, før man begynder at grave lidt i, hvorfor nogle ting koster det de koster.
Deres SAT10 system er iøvrigt også helt fabelagtige, i forhold til prisen.
5 stk. 4495,- incl. 1 sub10.
Det kan ikke være rigtigt, at det kan spille bare nogenlunde fornuftigt, mente jeg. Indtil jeg selv hørte det.
Skal vin eksempelvis koste 3-400,- pr. flaske for at smage godt.
Mener ikke folk skal smide deres gode højtalere ud, og ræse ud og købe nye Harbo Sound.
Men førstegangskøbere eller hvis man står og mangler en sub i mellemklasen, skylder sig selv at høre hans produkter.
Så må man dømme selv.
Redigeret af farmand4real - 27-Februar-2008 kl. 16:52
|
 |
nitrotg
Guld medlem
Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1368
|
Sendt: 27-Februar-2008 kl. 17:07 |
Jeg tror næsten at det bliver til 2x SUB10.. dels kan jeg bedre fordele bassen og så bliver det også 700kr billigere :)
Skulle jeg vælge ud fra designet havde jeg dog valgt ikoen da den ligesom er lavet til min serie hehe.. :P
|
 |
farmand4real
Bruger
|
Sendt: 27-Februar-2008 kl. 17:19 |
Held og lykke med dem, husk de skal spille nogle timer før de virkelig giver det rigtige indtryk.
|
 |
-C5-
Guld medlem
Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
|
Sendt: 27-Februar-2008 kl. 18:01 |
farmand4real skrev:
KIA bliver vist lavet i Korea, men jeg forstår hvad du mener
Jeg mener DALI o.l. laver fine højtalere og subs, det bliver bare for dyrt
Man får simpelthen for lidt for sine penge.
Alt for mange skal ha en bid af kagen og det er os der skal betale
Det gør altså en væsentlig forskel om det er en Kinamand, til 600,- om måneden, der står og samler enhederne. Eller det er en blegfed dansker til 150,- i timen.
Om det fremstilles på en ansvarlig måde, er op til dem der bestiller varerne.
Det kan man som, forbruger ikke gennemskue. Der kan bare ikke generaliseres. Jeg spørger bare, hvad bliver ikke fremstillet i kina efterhånden?
Tag eksemplet med Dali, de bliver lave herhjemme. Eller gør de? hvor kommer komponenter og indmad fra? Jeg ved det ikke, men mit gæt er at de fleste ikke bliver fremstillet herhjemme.
Det er også uomtvistligt, at butikkerne dobler op på indkøbsprisen.
Altså EFTER fabrikanten HAR fået sin fortjeneste. En tusse bliver til to, som vi skal betale .
Men det var i grunden ikke alt det her, det skulle handle om. Men at man får en kanon sub, i SUB10eren for nogle penge der er så små, at man ikke fatter det kan lade sig gøre, før man begynder at grave lidt i, hvorfor nogle ting koster det de koster.
Deres SAT10 system er iøvrigt også helt fabelagtige, i forhold til prisen.
5 stk. 4495,- incl. 1 sub10.
Det kan ikke være rigtigt, at det kan spille bare nogenlunde fornuftigt, mente jeg. Indtil jeg selv hørte det.
Skal vin eksempelvis koste 3-400,- pr. flaske for at smage godt.
Mener ikke folk skal smide deres gode højtalere ud, og ræse ud og købe nye Harbo Sound.
Men førstegangskøbere eller hvis man står og mangler en sub i mellemklasen, skylder sig selv at høre hans produkter.
Så må man dømme selv.
|
Jeg betvivler ikke om harbo 10 sub er god til prisen, det er de sikkert. Jeg sætter bare spørgsmålstegn ved om de matcher fx Dali Ikon, når det kommer til stykket.
En højtaler er jo mere end 6 stykker krydsfiner, én enhed og så lidt ledninger på kryds og tværs.
Men jeg kunne da godt tænke mig at høre en Harbo10sub. Så kan jeg enten blive be- eller afkræftet.
Redigeret af -C5- - 27-Februar-2008 kl. 18:05
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005 Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON
|
 |
nitrotg
Guld medlem
|
Sendt: 27-Februar-2008 kl. 19:09 |
ville da heller ikke gøre mig noget hvis de havde en buy and try politik :P
|
 |
farmand4real
Bruger
|
Sendt: 27-Februar-2008 kl. 19:57 |
Det er den slags der koster
ring til ham, vi var 6 gutter, som havde ham ude til en demoaften. Det var helt kanon
|
 |
nitrotg
Guld medlem
|
Sendt: 27-Februar-2008 kl. 20:08 |
bor på sjælland.. tror næppe han gider komme helt her over
|
 |
cbrdaniel
Bruger
Oprettet: 09-Juni-2006
Point: 146
|
Sendt: 27-Februar-2008 kl. 20:20 |
farmand4real skrev:
-C5- skrev:
cbrdaniel skrev:
Hej jeg er en af de få, som rent faktisk har hørt, højttalerne fra harbosound . Og jeg blev ret imponeret. Fik en sub 10 med hjem samme aften. 1stk harbo sub10 ca = 1stk dali ikon sub... Den største forskel er antallet af 1000kr sedler og design. Og design der tror jeg at harbo scorer højere på waf skalaen |
Har du hørt en Ikon sub?
Jeg tvivler på at en 10" sub til 2500,- på 160W er lige så god som en 12" sub til 5600,- på 250W!
Jeg har dog ikke hørt ikke hørt herbo sub 10.
Men jeg har en Ikon sub og den opfylder i hvertfald mine forventninger.
|
Jeg har også hørt SUB10 eren fra Harbo sound, og må sq sige jeg også er ret imponeret.
Det er altså helt vildt, hvad man får for sine penge.
Vi snakker BIG TIME value for money her.
Jeg træder nok på en del menneskers følelser når jeg skriver DALI gå hjem og læg Jer. Det gælder i øvrigt også mange af de andre "store" producenter.
Ikke fordi de ikke laver nogle gode produkter, men dyr produktion(læs, ikke Kina, FY FY), distribution og ikke mindst eksempelvis HIFI-klubbens avance oven i hatten, vil til hver en tid, få mig til at sætte min førstefødte på, at der i en SUB10 ligger flere arbejdstimer og mindst lige så gode eller bedre komponenter i, som i f.eks. IKON´en.
Alt kan ikke læses ud fra specifikationer (160W vs. 250W). 10" vs 12", Det skal høres!
Hvis budgetet siger under10.000. så spar 5.000,- og køb 2 stk. SUB10. Det vil du aldrig komme til at fortryde! og en lille tillægs bonus er så at du kan mobbe alle de stakler der har brugt en farlig masse penge på en "mærke" sub, købt i en fast forretning (de skal jo også ha til huslejen i gågaden ,og ekspedienten skal ha´pænt tøj på og også ha´ løn når der ikke er et øje i bixen en regnvåd tirsdag )
OBS uvidenhed er ikke lig med dumhed, var 100% sikker på jeg selv skulle ha´Velodyne til omkring 10 K.
Det skal jeg så ikke alligevel .
|
Ja jeg har hørt en ikon sub. Jeg har enda anbefalet den til en kolega, han har nu ikon komplet 5.1, med ikon 6 som fronter. Han har også hørt en sub 10 fra harbo, han fatter heller ikke at det kan lade sig gøre for 2500kr. Men tror næsten at det ender med en test, i weekenden, samme setup, samme kabler, samme rum, samme placering i rummet Ikon sub vs harbo sub 10 (1stk sub10)
Med hensyn til tal, så lavede vi en samligning til demo aften, med min kammerats avance sub, på papiret 1stk 12" aktiv bas 1stk slave og 400w forstærker og nypris ca. 10.000kr. sub10'er spillede ikke højere, men den virkede hurtiger, og mere præcis.
Redigeret af cbrdaniel - 27-Februar-2008 kl. 20:22
|
ps3, xbox360, pioneer vsx-lx70, front:avance center:jbl bag: harbosound sub:harbo sub 10 x3
|
 |
nitrotg
Guld medlem
|
Sendt: 27-Februar-2008 kl. 21:18 |
hvis i laver en test å husk lige at lave en melding om den ik :)
|
 |
cbrdaniel
Bruger
Oprettet: 09-Juni-2006
Point: 146
|
Sendt: 27-Februar-2008 kl. 21:24 |
ja ah test og test nok nærmere en samligning af de 2, satser på det i weekenden, der er lige nogle ender som skal nå sammen
|
ps3, xbox360, pioneer vsx-lx70, front:avance center:jbl bag: harbosound sub:harbo sub 10 x3
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
|
Sendt: 28-Februar-2008 kl. 01:09 |
Nitro køb du nu bare 2 x SUB10.
Især når du kun skal bruge den til film.. det er for vildt hvor meget de
rykker.
The Haunted (Haunting?).. well den der gyser med Catherine Zeta-tøsen..
scenen hvor hende den anden ligger i sengen og bliver overfaldet. Min
gamle Kef måtte bukke under bare ved moderat volume.. 1 x SUB10
bragede bare igennem og den lød ikke grimt overhovedet. Med 2 x SUB10
har jeg endnu ikke fundet ud af om det er mine øjne der flimrer eller om
det er frontglasset på mit plasma der vibrerer... for noget sker der altså!
Hele rummet gungrer, dirrer og ryster. Og du kan virkelig mærke det. Det
første konen sagde var "ORRVV!! damn det lyder godt" .. og der skal ellers
noget til før hun får smil på læberne over sådan noget..
Hvis det er det du søger, så kan SUB10 levere det. Bevares det kan andre
sikkert også, men bare ikke til den skide pris
Jeg skal ikke kunne sige om den lyder "korrekt".. altså frekvensgang og
alt det pis. Men jeg kan nemt sige, at den spiller bas så det rykker - og
det er bare højt uden at lyde stresset og presset.
Redigeret af MartinJohansen - 28-Februar-2008 kl. 01:10
|
 |
farmand4real
Bruger
|
Sendt: 28-Februar-2008 kl. 08:25 |
SUB10eren, er faktisk også vældigt kultiveret, når det kommer til musik