|
Hvilken sub til lofthøjtaler? |
Besvar |
Forfatter | |
re_ras
Ny bruger Oprettet: 06-Maj-2019 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-Maj-2019 kl. 16:03 |
Hallojsa folkens. håber på lidt hjælp og inputs.
Jeg har lavet nyt loft der hjemme og grundet opbygning har jeg valgt at installere 2 stk af disse højtalere: Power
30/35 W RMS - 150 W maks Følsomhed
85 dB @2,83 V/1 m
Maks SPL
101 dB @1 m
Impedans
8 ohm Frekvensområde
90 Hz – 20 kHz (-6dB) Filter
Højpas 12 dB/oktav Jeg var godt klar over de ikke ville være "ægte" hi-fi. Hvilket jeg efter installation har fået bekræftet. Der mangler dybde og lyden er generelt ret flad. Øvre mellemtone og diskant er dog fin. Så jeg har tænkt at komplimentere dem med en subwoofer. Jeg kigger primært i spektret 2-3000 kr og har kigget på følgende: Brugt er en mulighed. Min stue er en vinkelstue på ca 35 kvm. Vil et bredere frekvensområde levere bedre lyd? Her tænker jeg primært på de "høje", altså en sub der spiller op til 200-250 hz? |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med Troldtekts egen subwoofer?
Min egen erfaring er at de fleste loftshøjttalere ikke er til baggrundslyde og ikke musik. Klaus
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ideen med en “kasse” subwoofer med indbyggede højttaler giver ingen mening.
Overvej troldtekts egen sub.
Eller køb et rigtigt sæt kompakthøjttalere med sub. Så får du ordentlig lyd.
|
|
re_ras
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også et par rigtigt gode kompakthøjttalere fra b&w, jeg ville bare teste lofthøjtalerne af, nu når jeg var igang med projektet.
Hvad ville troldtekts egen sub klare som ikke en "kasse" sub vil? Tænker i den også skal op i loftet? |
|
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tag Polk subben. Den er fed. Loft er jo ikke hi-fi alligevel, så giver ingen mening at "lyd-kneppe" mere på det. Prøv Polk´n og aflevere den igen hvis det ikke var det rigtige.
|
|
re_ras
Funktioner
Tak(0)
|
Endte med at købe polk-subben, fik den igår og koblede det hele til. Må sige jeg er imponered over dybde det gav til lofthøjtalerne. Det spiller rigtigt godt nu ;)
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |