recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken sub, XTZ eller SVS?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken sub, XTZ eller SVS?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Decolour Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Decolour Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken sub, XTZ eller SVS?
    Sendt: 27-September-2015 kl. 09:15
Hej

jeg skal have mig en ny sub, men kan ikke helt finde ud af hvilken.

jeg har tidligere haft samme model i svs som jeg synes spillede rigtig godt, men den havde noget støj når den ikke lavede noget jeg ikke kunne leve med og blev derfor returneret til ham den private sælger jeg havde købt  den af.

Jeg kan se at fyndbørsen har følgende:

XTZ SUB 12.17 Matt Black

http://www.fyndborsen.se/xtz/subwoofers/sub-12.17-matt-black

den har de til 5500 svenske kr inklusiv fragt og det må blive omkring 4400 kr.

Av-connection har følgende:

SVS SB12-NSD Kompakt subwoofer, 12'' bas, 400W

http://www.av-connection.dk/?PGr=5349

Det er den gamle model, og den kan fåes til 4999 inklusiv fragt.

Men jeg kan ikke finde ud af hvilken der vil være bedst?

eller om der er andre alternativer? 

jeg leder efter en sub der er præcis og går dybt, primært til film.

og den må gerne være forholdsvis kompakt.

Mvh Kim L. Poulsen
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 09:26
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Decolour Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 09:31
altså du har haft den ny model xtz? den skulle jo være forbedret på mange punkter, og har en noget kraftigere forstærker.

jeg synes umiddelbart de 300 w rms i den sunfire lyder af lidt? 

hvordan er den sunfire bedre? hurtigere? eller går dybere? eller?

- Kim L. Poulsen

Redigeret af Decolour - 27-September-2015 kl. 09:31
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 09:42
Næ det var godt nok den gamle model og det var en fin sub til pengene men slet ikke i samme klasse som den Sunfire.

Alle som kender Bob Carver og sunfire ved at de laver nogle rigtigt potente forstærkere og de 300 w på papiret er mere end rigeligt.

Min oplevelse er at den var nemmere at intigrere og der var meget mere og renere bas end alle andre "billige" subs jeg har ejet faktisk en rigtigt god sub til prisen.

Har en True sub nu som jeg er rigtigt glad for og som bliver i mit set up til den ikke kan mere Wink

Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 493
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 11:45
Hej decolour,

Lidt of tonic - Var det den sb12 vi to var i budkrig om?

Må jeg spørge hvad issuet var? Svar gerne på pm hvis det forstyrre for meget i din tråd :-)

Mvh
Thomas
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 11:50
Hvis du har interesse i XTZ så ville jeg mene at 12.18 er den mest interessante model, hvis du har plads. Den har at rimeligt stort bas refleks kabinet, en kraftig forstærker og en ordentlig basenhed. Kan findes hos Dans hifi til omkring 5400,-.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Decolour Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 13:28
thornico: du har pm.

Trumle:

har du hørt den? kan det passe den kun kan fåes i glossy? jeg ville godt nok helst have en sort mat subwoofer.

Og ikke mindst har du hørt den  sammenlignet med svs?

Helljohn: tak for svaret, den ser også interessant ud, men synes ikke den går ret dybt umiddebart.

Mvh Kim L. Poulsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Decolour Decolour skrev:

Trumle:

har du hørt den? kan det passe den kun kan fåes i glossy? jeg ville godt nok helst have en sort mat subwoofer.

Helljohn: tak for svaret, den ser også interessant ud, men synes ikke den går ret dybt umiddebart.

Mvh Kim L. Poulsen

Så lidt da Big smile ville nu ikke hænge mig så meget i specs Wink i den prisklasse nok mere ren bas pr krone og der er den sunfire svær at slå og den koster da også noget mere i vores del af verden https://www.hembiobutiken.se/produkter/subwoofers/aktiv/152810-sunfire-sds-12/ ca 9600 kr :)

Redigeret af helljohn - 27-September-2015 kl. 13:41
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af Decolour Decolour skrev:

Trumle:

Mvh Kim L. Poulsen

Nej. Det er udelukkende baseret på hvad man får for pengene. Jeg har haft en 12.16. Den var jeg ikke så begejstret for. Det er derfor jeg foreslår en større model med bedre komponenter og et større kabinet. Jeg er sikker på at du kan finde både anmeldelser og brugerbeskrivelser hvis du leder lidt på forskellige fora og via google.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Decolour Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 17:01
ok, kunne være rart med nogen der rent faktisk havde hørt dem i praksis.

jeg har også haft en xtz 12.16 og jeg synes ikke den bidrog med ret meget, så den blev solgt igen.

Mvh Kim
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu