|
Hvilken Surround receiver til 10.000 kr? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 891 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Men har ikke mulighed for Atmos i 5.1.4 som Marantz 7011
|
||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Korrekt. Man skal så gøre op med sig selv, om man har behov/mulighed for at køre med 4 loftshøjttalere - hvis man overhovedet kommer til at benytte Atmos/DTS-X. Og ellers kan man vente lidt, og så købe RX-A2060. Den kommer helt sikkert under de 10.000,-, indenfor ganske kort tid, da Yamaha netop har lanceret nye modeller. OP - Du kan evt. tage et kig på denne test af 5 receivere: http://www.lydogbillede.dk/test/hjemmebiograf/5-surround-receivere/denon-avr-x4300h/ M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 24-Maj-2017 kl. 01:05 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
Også en anbefaling af Marantz sr7011 herfra.
Fuld understøttelse af alle de nye formater ( 11 højttalere ) 3 års garanti fra den danske forhandler. Den nye Audyssey rumkalibrering med mulighed for manuel target curve. Dolby vision passthrough ( snarlig Update ) Men vil mene at lige meget hvilken du vælger, så skal du passe på med at lukke maskinen for meget inde. Redigeret af strecker - 24-Maj-2017 kl. 05:41 |
||
![]() |
||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 891 |
|
Ja det er det jeg gør med min 7010 og det lyder forrygende
|
||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Hvordan lød det med 2 loftshøjttalere? M.v.h. |
||
![]() |
||
|
Jeg har ikke kendskab til de nye Marantz modeller, men de større Denon modeller kan blive varme som stegepander. Og da de to mærker deler en del komponenter, kunne det være interessant at vide, hvor varm Marantz bliver. Har du kendskab til det? M.v.h. |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2814 |
|
Hvad skulle det ellers være? |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
Det varmeste område på min tidligere 7010 og av8802 var HDMI boardet, og det blev over håndlun men ikke stegende. Og det er generelt med de receivere jeg har været igennem. Mener generelt at man skal passe meget på med at presse en receiver ind mellem to hylder, om det er klasse a/B eller klasse D er underordnet da HDMI boardet bliver varmt uanset hvad. |
||
![]() |
||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
|
Hvad er det med HDMI boardet der bliver varmt?
Jeg ville da mene det er effektrinnet der skulle være varmest på kølepladen.
|
||
![]() |
||
|
Jeg ved desværre ikke hvad varmeudviklingen omkring HDMI boardet skyldes, jeg ved bare at på min Marantz av8802 ( processor uden effekttrin ) blev der varmt omkring HDMI boardet, og det samme gjorde sig gældende på min sr7010.
|
||
![]() |
||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
|
OK. Går formentlig efter en SR7011 eventuelt Denon AVR-X4300 som vel er Denons equivalent. Der er vel forskelle men i hvor høj grad er det samme firma/konstruktion?
|
||
![]() |
||
|
Hvilke produkt nyheder er på vej her efter sommerferien fra Denon og Marantz?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |