recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Surround Reciver vil I anbefale?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken Surround Reciver vil I anbefale?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Surround Reciver vil I anbefale?
    Sendt: 20-Januar-2007 kl. 19:12

Jeg er på udkig efter en surround reciever. Jeg søger en seriøs løsning (til en overkommelig pris)og har bla. kigget på Denon Avr-2307, som Hifi-klubben anbefaler. Sådan et "dyr" koster 6300 kr., hvilket er mange penge og jeg spekulerer derfor på om der findes andet på markedet.

Recieveren skal bruges til musik, film, Ipod, Playstation 3 og tv. Den skal sluttes til Podspeaker højttalere. Jeg har ikke krav til, at den skal kunne trække f.eks. store gulvhøjttalere, men lyden skal være god og ren.

Har I kendskab til gode surroundrecievere som jeg bør kigge nærmere på, eller er Hifi-klubbens forslag det eneste rigtige?

Jeg håber I kan hjælpe mig.

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 19:26
Krav til tilslutningsmuligheder (input/output)?
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 19:53
Skal man virkelig op i 2307 for at trække de højttalere? Jeg bruger en 2106 til Dali 7A, Dali concept sub og Dali 2 uden problemer, så mon dog ikke du kan nøjes med fx 1907'eren, med 7 x 85 watt i 8 ohm med det da være rigeligt
Til top
argiex Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 20:03
Jeg købte en Yamaha rx-v659 til 3000,- (koster nu 4000,-) da TC havde åbningstilbud på den.
Det er sgu en fed maskine til prisen, ok lyd og fine funktioner.

Selvfølgelig lyder den ikke så godt som min meget dyrere Denon, men Yamaha´en gør det virkeligt godt, og til de højttalere de har tror jeg den vil passe godt.

Du skal ihvertfald tage et lyt på den.
Denon 3806 7.1 receiver
Pi7 front, center højttaler
Coral CX-5 baghøjttaler
Optoma HD72i projektor
Toshiba HD-EP35 HD-DVD
PS3 Bluray
Xbox360
Nintendo Wii
Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 20:18

tak for jeres hurtige svar. Jeg kigger videre.

"Sandal" spørger til krav om tilslutningsmuligheder input/output . Med fare for at afsløre min begrænsede viden indenfor området, så skal jeg kunne smide en ps3, et tv og min ipod til anlægget. Ps3´en skal fungere som dvd/bluray afspiller. Jeg vil tilslutte fem højttalere og senere formentlig også en subwoofer. Jeg har ikke planer om at tilslutte andet til systemet.

Jeg hører en del musik og lyden dertil skal være ok.

Jeg mener umiddelbart også at en denon avr 1907 bør kunne klare mine krav. Somme tider tror jeg at forhandleren er lidt mere forhippet på at sælge dyrt udstyr, fremfor at lytte til kundes behov. Om det er tilfældet med forslaget om avr 2307 ved jeg ikke.

Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 20:22

Nu nævner Stampe, at han har en 2106, og den lyder også interssant når jeg læser om den. Der er i det hele taget ufatteligt mange at vælge i mellem. 1907, 2106, 2307...argh, der er så mange muligheder, men det er svært at gennemskue forskellene synes jeg...

Til top
Riot Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 20:32
Hvis du vil ha god og samtidig billig reciever, så vælg, Yamaha, Denon, Pioneer, Sony osv.. Har selv Yamaha, og den er rigtig god. Selvom den er nogle år!
Den næste skal dog være til TrueHD lyd og HD lyd i hele taget. Så venter på en ordentlig pris på den slags recievere. Der går jo nok et halvt/helt år før de kommer ned i et nogenlunde leje.
Det skal du også overveje, når du vil bruge PS3' Bluray. Men du vil sikkert ku leve uden ;)

Det der med at gennemskue forskellene i recievere og forstærkere ligger kun i specifikationerne og den hardware der er i maskinen, hvor gode komponenterne og kredsløbene er. Den ene har måske flere digitale ind/udgange såsom HDMI, optisk osv, diverse "fine" dekodnings-systemer som DTS-EX, THX og såen.

Redigeret af Riot - 20-Januar-2007 kl. 20:38
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 20:38

Marantz er kendt for lave surround recievere med god musik kvalitet.

Grunden til at jeg spørger hvilke tilslutningsmuligheder du kræver er (primært) for at vide om du har brug for HDMI? Har du interesse i digitale forbindelser (hvem har ikke det?) eller vil du helst slippe billigere og nøjes med analoge signaler?

 

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Riot Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 20:53
Ja, Marantz er også gode.

Som Bechmann skriver, skal han ha sat et 5.1 system op, til DVD og PS3/Bluray, så digitale indgange vil være et must. Hvis det skal virke optimalt selvfølgelig. Man kan vel næsten heller ikke få en reciever nu om dage, uden optiske indgange, coaxial (er ik sikker på navnet, men den digitale tilslutning som ligner et phonostik, eller ér et. Mere eller mindre).

HDMI er vel næsten også et must hvis man vil ha fuldt udbytte af TrueHD, ikke sandt? Eller kan et optisk kabel gøre det? Er faktisk ikke helt klar over det.


Redigeret af Riot - 20-Januar-2007 kl. 20:57
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 21:40
Jeg vil anbefale dig at se på JVC's RX-Dxxx serie. Se en tidligere tråd her http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19519
Til top
Riot Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 22:35
Yir, JVC er også gode. Tjek denne ud også.. http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=251573 Jeg har dog aldrig været til Sony så meget, når det kommer til anlæg. Lyden er sikkert helt fin. Og den er billig og har det hele. TrueHD inkl, og HDMI.. Medmindre det sefølig er en fejl fra hifipriser' side.


Redigeret af Riot - 20-Januar-2007 kl. 22:39
Til top
Jeppe Holm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 10:54

Jeg er som "bechman" også ude efter nyt sourround system, og vil nemlig også køre P3 som bluray over anlægget når den endgang kommer på markedet.

Har ikke den store forstand på sourround anlæg, men har dog kigget lidt på Harman Kardon's avr245:

http://www.pixmania.com/dk/dk/522238/art/harman-kardon/av-tu ner-7-1-hdmi-avr-245.html

Den kan vel fås til omkring 5.000,-

Hvad siger i?



Redigeret af Jeppe Holm - 21-Januar-2007 kl. 11:01
Panasonic TH 42-PV600
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu