recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilken svs sub ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilken svs sub ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Emne: hvilken svs sub ?
    Sendt: 23-August-2009 kl. 15:34
mit biff rum er 3.5 * 3.8 m

har tænk på denne her :SVS PC12-NSD : http://www.lsound.no/index.php?side=info&group=240&s ubgroup=1156&id=764881

men er blived tilbudt en SVS PC13-Ultra  for 9500 kr

men er den ikke for vild til sådan et lille rum da jeg bor i lejlighed ?
eller er den anden for lille  ?
Til top
Thomasdk1405 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 10:30

Hej !

Det om en sub er for vild kommer helt an på ham som styrer volume knappen - begge vil kunne genere dine nabo'er bigtime. Forskellen er mere, hvor kræsen er du med den bas som kommer ud. Nsd serien er deres billig serie og ultra er deres bedste serie. Hvis du ser på kurven i bunden som er foretaget i lyddødt rum - så er ultra næsten linær hvor den anden er ikke. Ultra har meget bedre enhed og forstærker end nsd'en. Nsd'en kan du ikke justerer så meget med - ultra kan du tune til at gå længere ned, der er rum korrektion + 1 bånds EQ (cut og ikke booste).

Så kort og godt - det er 2 vidt forskellige subs du her har op imod hinanden. Se også på pris - ultra er dobbelt så dyr - så det kommer helt an på dig hvad kvalitet du vil op i. Så max lydtryk er én ting max lydkvalitet er en anden.

6 k leveret for nsd kontra 9,5 k - 3,5 k forskel.

Til info så har Ultra'en fået reference status i en af de tests der er på siden - samme har Velodynes DD18 også fået - så ultra'en er i den helt gode klasse.

NSD'en kan du ikke lave til lukket sub det kan du med ultra'en.

/Thomas

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu