recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Synology NAS til privat hjem...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Synology NAS til privat hjem...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Synology NAS til privat hjem...
    Sendt: 31-Marts-2012 kl. 12:05
Hej...

Jeg overvejer en NAS til hjemmet. Men jeg er i tvivl om hvilken, dog vil jeg have en +-model...

Men hvad har I af erfaringer med antal diske og mine overvejelser går i retning af disse modeller:

- Synology 212+
- Synology 412+
- Synology 712+

Har alle disse modeller de helt samme muligheder eller...

Men umiddelbart har jeg kun en disk som skal benyttes deri. Ekstra indkøb af diske afventer fald i priser på disse.

Men har nogen gode råd eller vejledninger/erfaringer her...  Noget man bør overveje, før en bestilling sættes i søen og det er GREEN-disk jeg skal have i.
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 12:12
Ang. Kapacitet: man kan KUN købe "for lidt"

Tag det med når du vælger størrelse.

BS
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Ang. Kapacitet: man kan KUN købe "for lidt"

Tag det med når du vælger størrelse.

BS

BS: Skal jeg forstå ovenstående som, vælg 712+, da den har størst mulig kapacitet angående antallet af diske og derved mængden af TB.

Den disk jeg umiddelbart har liggende er en 2TB Green... Men er det kun antallet af diske som er forskellige fra +-modellerne eller er der andet man skal tænke på?
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 12:27
Du skal forstå det som: selvom du kun har behov for en palds/disk i dag skal du overveje nøje hvad fremtiden bringer. Det er langt det billigste at købe den rigtige størrelse første gang.

Ang. Features på Synology må du have en anden på banen der har mere forstand på denne del.

BS
Til top
MeLViS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Oktober-2004
Point: 430
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MeLViS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 13:30
Hvis økonomi er alt afgørende så vælg en J model.. ellers så vælg en + model. Har selv en DS-411+
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af MeLViS MeLViS skrev:

Hvis økonomi er alt afgørende så vælg en J model.. ellers så vælg en + model. Har selv en DS-411+

Økonomien er til en +-model og der er lige kommet en ny 412+ - MEN den koster da lige en bondegård og der er 712+ billigere... Derfor 712+ også indgår i mine overvejelser og så kan jeg sætte 2 disk i denne eller 412+ og køre raid senere på disse 2 kommende diske....

Men søger input vedrørende hvad der anbefales af modeller samt evt. erfaringer med disse versioner....
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6500
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 10:51
712+ kan kun rumme 2 disk.... nap en 412+
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

712+ kan kun rumme 2 disk.... nap en 412+

Jeg hælder efterhånden også selv til DS412+:

1. Hvilke(n) HD-diske skal jeg investere i, for at køre raid. Jeg har pt. en 2TB GREEN-disk, som skal sættes i boksen. Nogen med erfaringer her?

Og så ved jeg også hvilke jeg skal holde øje med herinde, når der bliver sat brugte HD-diske til salg...

2. Jeg overvejer at tilslutte et indendørs overvågningskamera til og har kigget lidt på listen over godkendte kameraer. Men nogen som har et eller flere gode forslag, som også kan bruges, når det mørkt?

Nogen med erfaringer her?

3. Vil der evt. være problemer med, at benytte DS412+ i.f.m. f.eks. SAMSUNG's nye ES8005-serie e.l. eller vil dette bare "spille"?

Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Hej...

Jeg overvejer en NAS til hjemmet. Men jeg er i tvivl om hvilken, dog vil jeg have en +-model...

Men hvad har I af erfaringer med antal diske og mine overvejelser går i retning af disse modeller:

- Synology 212+
- Synology 412+
- Synology 712+

Har alle disse modeller de helt samme muligheder eller...

Men umiddelbart har jeg kun en disk som skal benyttes deri. Ekstra indkøb af diske afventer fald i priser på disse.

Men har nogen gode råd eller vejledninger/erfaringer her...  Noget man bør overveje, før en bestilling sættes i søen og det er GREEN-disk jeg skal have i.

Det er nemmere at rådgive, hvis du opgså kunne fortælle, hvad du skal bruge den til. Nu læste jeg længere nede, at du vil måske have noget video overvågning på. Men jeg formoder ikke du investere i en NAS for at få video overvågning.
Er det film streaming til 1-2 klienter, så kan "små" modeller godt bruges, men CPU og mængden af RAM er alt afgørende for, hvor meget du ellers kan presse NASén. Jeg har en ældre 207+, den streamer fint film (almindelig DVD) til 2-3 klienter. Men den er gabende langsom til at kopiere data, dvs. fra min workstation, når jeg har rippet film, som jeg skal have over på NASén. Hvis der samtidig er andre services som køre på NASén, så falder hastigheden i trit med disse. Og det kan være meget svært at leve med, (for mig). Den kan ikke bruge bittorrent hurtigere end 2MB/Sek, så går den simpelthen helt død. Mail serveren har jeg aldrig rigtig brugt, ej heller de andre services. Men sådan som den bruges eller rettere, blev brugt, der kommer den heller aldrig til det. Idag bruger jeg mine Windows HomeServere til medie streaming´og andre server relateret ting.

Til top
gadeberg87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2009
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gadeberg87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 20:56
Du skal også være opmærksom på at til 712+ kan du udvide antallet af diske med en dx510, hvor der er plads til 5x3,5''. Derved har du jo reelt muligheden for 7 diske i alt. Det koster selvfølgelig at udvide, og en dx510 står til omkring 3500. Men det kan jo være at du har behovet for 2 diske nu, og så senere udvide med et dx modul, når pladsen er trang.
Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 21:18
Hej og tak for svarene... Big smile

Ej - jeg investere ikke i en NAS-enhed, for kunat få video-overvågning. Der findes der andre gode løsninger... Men jeg har et ønske om overvågning og da NAS'en også åbentbart tilbyder denne facilitet. Hvorfor så ikke benytte dette også.... Evt. ikke øjeblikkeligt, men indenfor en overskuelig fremtid...

Jeg har opgraderet mit ønske til en DS412+, da den netop er kommet på markedet og er opgraderet på Hardware-siden - i.f.t. DS712+. Jeg har også kigget på DS212+, men et evt. behov for fremtidig HD-plads gør, at jeg ligeså godt kan gå efter "storebror"en... Det er derfor jeg spørger ind til ovenstående spørgsmål...

Den skal benyttes til streaming, ftp-server, backup, "overvågning" og arbejdsarkiv o.l. Jeg ønsker bl.a. at få konverteret alle datterens DVD'er til et brugbart format og streame fra NAS'en. Og bl.a. derfor jeg går efter en større model. Jeg har en Mede8tor (streamingboks), som den også skal arbejde sammen med.
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu