recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken trådløs router:
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken trådløs router:

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken trådløs router:
    Sendt: 20-Maj-2008 kl. 23:01

Jeg har en WRT54GS ovenpå med DD-WRT hvor min Synology DS207+ sidder på.

I min stue vil jeg have en slingbox samt min Xbox 360. Problemet er, at ingen af enhederne er wireless kompatible som standard. Jeg vil derfor flytte min WRT54GS ned i stuen og have en pre.n router med 10/100/1000 Mbit ovenpå ved DS207+, koblet direkte på min Zyxel router også for at kunne udnytte jumbo frames på Synologyen.

Da jeg ikke har mulighed for at trække kabel mellem 1 sal og stuen, var planen at jeg sætter WRT54GS i client bridge mode, men skal så stadig finde en pre.n router.

Har kigget på DIR-655, DIR-855, WRT600N og DGL-4500.

DIR-655: Ulempen er, at den ikke er dualband og ikke kan køre 5Ghz, samt den ikke har USB storage.

DIR-855: Er ikke kommet endnu og koster 1600,- og har ikke USB storage.

WRT600N: Kører dualband, men har fået blandet anmeldelser, men har mulighed for DD-WRT.

DGL-4500: Supporterer dualband, men så vidt jeg kan se kan den ikke styre det automatisk.

Jeg har også en HTPC stående i stuen, hvor jeg gerne vil kunne afspille HD materiale fra pre.n routeren, men er i tvivl om hvilken jeg skal vælge?

Lige så vigtig er det også at vide, hvornår n-standarden bliver final, for hvis det er lige om hjørnet, er det måske bedst at vente?

Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 18:25

Har lige købt en WRT160N router, 619,- hos SHG.DK.

Den kan opgraderes med det lækre dd-wrt firmware og så er man jo med det samme "hjemme igen"

Den bruger jeg som trådløs accesspoint.  Jeg har i forvejen en WRT54G, som jeg fortsat bruger som 'rigtig' router ... Medens jeg venter på en draft-n router med gigabit switch, som undersøttes af dd-wrt -Det har WRT160N'en nemlig ikke.

Med denne opsætning kan jeg streame en DVD trådløst uden hakken...

Tog 1½ minut at opgradere firmwaren i WRT160'eren ... og ca. 3 minutter derefter at konfigurere den som en wireless client bridge og forbinde den til det eksisterende trådløse netværk.

EDIT: Det var ikke helt det du spurgte efter ... Men jeg har ihvertfald besluttet mig at vente lidt... -Til der kommer en draft-n router med gigabit switch som fuldt understøttes af dd-wrt .... Eller hvis jeg på et tidspunkt ikke kan vente længere...Købe endnu en WRT160'er, og så udskifte WRT54G'eren.... Den er jo ikke sindsyg dyr.

Redigeret af jessgade - 22-Maj-2008 kl. 18:37
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 09:01
Købte DIR-655 og har fået den til at virke på den måde jeg ville have og HÅBER der kommer 3. parts firmware. Der ligger noget Dlink på DD-WRT men ikke denne model.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu