|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
KasperJ ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() Sendt: 17-Januar-2009 kl. 11:36 |
Hej!
I har hjulpet mig før på dette super forum, bl.a. med at vælge TV. Nu er jeg tilbage fordi jeg skal forhøre mig lidt om tunere til et mediecenter jeg er i gang med at bygge.. Det jeg har nu er: AMD 4850e 780G bundkort 2 GB ram 500 GB harddisk MEN jeg mangler en tuner! Nu har jeg prøvet 3 forskellige og de fejler alle sammen på det analoge signal.. Det jeg har brug for er en dual hybrid tuner, da jeg modtager mit antenne signal fra en tag antenne, altså DVB-T.. Derudover har jeg en satelit modtager som jeg også vil optage fra, derfor har jeg brug for den analoge del.. Og da jeg gerne vil kunne optage både fra DVB-T og satelit-modtageren samtidig, skal det være et dual kort.. Det skal ligeledes være hardware decodet, da dette efter sigende skulle give et bedre resultat.. Kan I hjælpe? |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Som jeg forstår det, vil du optage fra din eksisterende DVB-C reciever Hvorfor ikke droppe sattelitmodtageren og købe en tuner der både kan DVB-C og DVB-T? Det kræver dog at du bruger TV Pack 2008 eller DVBViewer eller MediaPortal |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
KasperJ ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Tak for hurtigt svar :)
Det er desværre ikke en mulighed at droppe satelit modtageren, da den er sat til flere forskellige TV rundt i huset.. Jeg kan få scart og composite signal ud af min nuværende sat. modtager, og det vil jeg gerne optage med mediecenteret. Er klar over at jeg vil få klar den bedste kvalitet ved at sætte en DVB-S tuner direkte i mediecenteret, men det er som sagt ikke en mulighed... EDIT: Jeg regner med at køre med MediaPortal da det, så vidt jeg er orienteret, har flest muligheder.. Redigeret af KasperJ - 17-Januar-2009 kl. 13:00 |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Selvom jeg ikke bryder mig om ideen du forslår....Så kig på Hauppauge HDPVR
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10597 |
![]() |
Skal det være samlet i ét kort? Hvorfor ikke vælge et af hver til analog og DVB-T, hvis du har plads nok? Prøv at se på hvad Hauppauge tilbyder. Deres produkter er som regel top class. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Pladsen er lidt trang i kabinettet. Det er ca. på størrelse med en VHS maskine.. Så derfor ville jeg gerne have det hele i et kort. Tror jeg er nået frem til at dette kort kan bruges: http://www.hauppauge.co.uk/site/products/data_hvr2200mc.html Spørgsmålet er så bare om det kan arbejde sammen med mediaportal?? |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jeg er ikke tilhænger af MediaPortal, men i det setup du har behov for, er jeg overbevist om at det er en mulig løsning. Her vil DVBViewer ikke fungere. Jonaskp vil være den rigtige til at bekræfte det WMC har også mulighed for det, men det er noget kringlet at sætte op (med et IR øje osv) Jeg tror dog, at det ikke vil blive muligt at se/optage fra DVB-T samtidigt med at du ser/optager fra din S-VHS indgang Jeg mener, som Patriarken, at det under alle omstændigheder bliver en løsning du ikke kan leve med |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Du kan ligeså godt købe dig nogle ordentlige tunere, og et par ekstendere. Det ligner i mine øjne en lappeløsning det du laver....
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
I dag bruger jeg en pioneer dvd optager som er sat til sat. modtageren på samme måde... Så hvis jeg bare kan få den samme billede kvalitet som på den så er jeg godt tilfreds indtil videre... Om x antal år får jeg forhåbentlig fat i en sat. modtager med HDMI udgang og så skal jeg jo ha' fat i noget helt andet! Kan selvfølgelig også være at Boxer ændre på det, så parabolen må ned.. Derfor vil jeg ikke invistere i alt for meget udstyr, da jeg forudser at sat. modtageren er har så lang tid igen...
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Tror også umiddelbart at det bliver noget rod. Det kan
sættes op til at virke, men spørgsmålet er om det er specielt optimalt. Du skal under alle omstændigheder have fat i en DVB-T tuner til antennen - denne er det mindste problem. Herudover skal du så have en Video-ind indgang på computeren, som du kan tilslutte din Sat-modtager til. Jeg kender ikke Hauppauge-kortet, men det ser ud til at det har S-VHS ind, så det burde kunne lade sig gøre at forbinde dette til din sat-modtager. Herefter sætter du så MediaPortal/ VMC op til at benytte DVB-T tuneren til antennen og at benytte S-VHS indgangen også. Det næste er nok det der bliver sværest, nemlig at skifte kanal på Sat-Boksen. Her skal du (både med MP og VMC) have en IR-sender som du sætter foran på din sat- boks og kobler til din HTPC. Så kan du få PC'en til at sende IR-koder til sat-boksen når du vil skifte kanal. Hvordan det virker, ved jeg ikke (har aldrig rodet med det), men det burde ikke være umuligt at lave - har læst om mange der kører med en lignende løsning. Hvis du køber en MCE remote med reciever, så kan denne også "blaste" IR koder, som er det du har brug for. |
|
![]() |
|
![]() |
Okay det med at skifte program på sat. modtageren det kan jeg sagtens gøre med den fjernbetjening der følger med sat. modtageren, det genere mig ikke.. Men ja det kan vel ikke være det store problem at sætte op så den modtager DVB-T og signal ind på s-vhs indgangen der... Skal godt nok ha' lavet et composite signal om til s-vhs, men det kan jo også lade sig gøre... |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Ok. Bare vær opmærksom på at hvis du skal lave en timet
optagelse på sat-modtageren, så skal du huske at have den stående på den rigtige kanal. Det kan være fint nok hvis man skal optage tv-avisen om en time, men hvis man skal optage en film der sendes om 3 dage, husker man så at skifte? Samtidigt er man på røven hvis man vil optage to programmer på forskellige kanaler indenfor et tidsrum hvor man ikke har været hjemme og kunnet ændre kanalen. Jeg tror du vil gøre dig selv en tjeneste hvis du i det mindste prøver at sætte det op med en IR-blaster. Worst- Case scenario er at du ikke får det til at virke, og så skifter du bare kanal manuelt, som du har tænkt dig nu. Hvis du alligevel skal have en Remote/reciever til Universal remote, så er MS MCE remoten en af de bedre/billigere + at du får den indbyggede mulighed for IR-blasting. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |