recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken tv-tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken tv-tuner

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken tv-tuner
    Sendt: 27-November-2007 kl. 12:14

Jeg har pt. en htpc dog uden tv-tuner kort og er ved at købe et sådan. Jeg er dog i tvivl om hvilket jeg skal købe da jeg ikke har lyst til at give ca. kr. 1.300 for noget jeg ikke har brug for hvis der er alternativer - tænker på Hauppauge PVR-500.

Hauppauge PVR-150 lyder tiltalende men er det kun analog?

Skal bruges til at optage DVB-T fra stueantenne og fra parabol/sat.

Har tidligere spugt her hvordan og hvorledes mht. optagelse fra parabol med et sådan kort, og forstår der skal være videoindgang for at det kan lade sig gøre.

Video-udgang er vel overflødig når jeg alligevel ikke har monitor men mit plasma tv tilsluttet?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2007 kl. 12:23

Ingen af de to foreslåede kan bruges til DVB-T og sat. Tjek Hauppauges side: www.hauppauge.de. Det skal nok være HVR-3000 modellen du skal gå efter.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2007 kl. 12:28

Kan jeg ikke via en s-video in på tv-tuner kortet tilslutte sat-boksen via Scart til s-video eller composite in gennem et omformer kabel?

Så optage f.eks. på kanal TV3 mens jeg på TV ser TV2 via DVB-T? Altså ved godt jeg ikke kan skifte kanal på sat-boksen uden det går ud over hvad der optages....bruger i dag en VHS maskine til selv samme, men er træt af dét.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu