recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken tv-tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken tv-tuner

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
koger Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Januar-2008
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken tv-tuner
    Sendt: 07-Februar-2008 kl. 15:04
Hej

Jeg er på udkig efter en tv-tuner til min hjemmebyggede HTPC, men jeg ved ikke hvilken.

Mine krav er ikke store.

HTPC'en skal tilsluttes et alm. tv, ikke noget HD, jeg har helt alm. antenne tilslutning fra TDC kabeltv.

Jeg vil ikke betale for mere end jeg har brug for, da jeg regner med at udskifte HTPC'en om et par år.

Ville det være fornuftigt at købe et kort med DVB-T tuner, som også vil virke med den alm antenne tilslutning, jeg har i dag?

Tak :-)
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 21:20

En DVB-T tuner fungere ikke med kabel tv, så skal det være en DVB-C tuner..

Hvis du ikke tænker på Digital tv og HD, så synes jeg et almindelig hauppauge PVR500 er et fint kort, duel tuner så du kan optage en ting mens du ser noget andet, og det virker bare..(ca 950 kr på edbpriser) kan også købe PVR150 som er en enkelt tuner til ca 450 kr.

DVB-C tuner som f.eks floppyDTV giver et flottere billede, men koster også det dobbelte for en enkelt tuner..(floppyDTV+1 stk cam+1 stk TDC kort = ca 2000 kr i dk eller ca 1700 hos producenten.)

Redigeret af Pizzabager - 07-Februar-2008 kl. 21:22
Til top
-Mabz- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-December-2006
Sted: Denmark
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2008 kl. 19:32
Hey - lige et Noob question 

Jeg er ved at bygge en HTPC (efter at have haft en Medion EPCII i en "mandags" udgave, som nu er blevet returneret) og står og skal finde et TV kort.

Jeg har idag kabel tv fra YouSee/TDC og bruger et alm CRT TV (forventer at blive udskiftet indenfor 6mdr til en "flad" model) og har egentlig valgt at købe en PVR500, men efter jeg læste denne tråd er jeg kommet lidt i tvivl. Kræver det ikke andet end FloppyDTV, CAM og et TDC kort at få digital tv (altså de samme kanaler som man modtager idag)? Ligger det digitale signal allerede i TDC's kabelnet sammen med det analoge ? Altså kan man fortsat bruge analog apparater i resten af huset ?

Jeg vil gerne slippe for rundsløfning olign til resten af huset (soveværelse, børneværelser osv)

Til top
Lyni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2007
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af -Mabz- -Mabz- skrev:

Ligger det digitale signal allerede i TDC's kabelnet sammen med det analoge ? Altså kan man fortsat bruge analog apparater i resten af huset ?

Svaret er Ja, og der har de været de sidste 10 år.
Når du køber en DVB-C tuner, om det er en Samsung Selector box eller en tv-tuner til din pc, så får du alle dine kanaler digitalt. Det er bare først nu her efter folk har fået flad skærme at man virkelig kan se forskellen på analog og digitale signaler.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 00:34
Man kan så sige at med dit CRT tv vil  du ikke kunne få noget ud af HD kanalerne, men når du alligevel overvejer at købt fald tv...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu