recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken type harddisk.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken type harddisk.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken type harddisk.
    Sendt: 22-Maj-2014 kl. 09:52
Hurtigt spørgsmål :

Med hvilken type harddisk opnår man bedst mulig lyd kvalitet!

Nas via ethernet eller alm harddisk men eller uden strømforsyning?

Skal streame med en kablet forbindelse til min nye Oppo 105 Smile
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 10:09
Det går ingen forskel - det vil afhænge af de formater du bruger til filerne, og ikke af hvordan de er lagret.
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 10:24
Ok tak.
 I Hifi forum på frb råder de mig til og streame via ethernet, og har også læst at nogen foretrækker og bruge en harddisk uden strømforsyning, men hvad ved jeg!

Skal streame i cd kvalitet og opefter.
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 10:30
Ja, det der nok snakkes om er den mulige støj du får gennem diverse tilslutninger eller dårlig jord. Jeg kan godt se pointen, men det afhænger jo helt af hvad dine behov (og krav) er.

Jeg kender ikke oppo'en, men den stiller vel nogle krav til hvad der kan streames fra? kan den "bare" streame fra en NAS eller skal der noget specielt til der (f.eks DLNA som så sætter nogle begrænsninger). 

Hvis du vælger en ekstern harddisk, så giver det bestemt mening at kigge på en der kan trækkes uden ekstra strømforsyning, da mange af disse er bygget rigtigt ringe og nok kan give noget støj (om du vil kunne høre forskellen er en anden sag).

Jeg ville selv, primært for convenience, vælge NAS-vejen. Så har jeg også adgang til min musik (og andet) fra alle andre enheder i huset.
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 10:42
Har både en NAS og en Apple airport, men mener ikke at den nas er 100% lydløs.

Tak for hjælpen Jacobask jeg vil prøve mig frem.

Nu vil jeg tage afsted efter den Oppo Tongue
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 12:02
En harddisk er jo aldrig lydløs, så ergo er NAS'en heller ikke - men den kan jo bare stå i et andet rum, hvis den generer lydoplevelsen?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 12:20
Ja, en NAS er vel beregnet til netop at kunne stilles langt væk fra der hvor man skal bruge data? Mine står fast i kælderen.

Når jeg snakkede støj, mente jeg heller ikke fysisk støj/larm, men støjende strømkilder som kan genere, samt manglende jord eller lignende der kan give stel-problemer og derfra kommende støj/brummen ved tilslutning.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 13:10
@Jacob: Min kommentar med at flytte NAS'en var møntet på Nille's udmelding om at NAS'en ikke var 100% lydløs.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

@Jacob: Min kommentar med at flytte NAS'en var møntet på Nille's udmelding om at NAS'en ikke var 100% lydløs.

Ja, det var vidst også mest en bekræftelse af din post, at det netop er (en) af fordelene/pointerne med en NAS
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu