|
Hvilken type harddisk. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Nille44 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 202 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Maj-2014 kl. 09:52 |
Hurtigt spørgsmål :
Med hvilken type harddisk opnår man bedst mulig lyd kvalitet! Nas via ethernet eller alm harddisk men eller uden strømforsyning? Skal streame med en kablet forbindelse til min nye Oppo 105
![]() |
|
Luxman L509X
Oppo BDP 105. Rega P8 med Apheta 3. LG Oled 55BX Ultrasone Signature Pro. Sonus Faber Olympia Novalll |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det går ingen forskel - det vil afhænge af de formater du bruger til filerne, og ikke af hvordan de er lagret.
|
|
![]() |
|
Nille44 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 202 |
Ok tak.
I Hifi forum på frb råder de mig til og streame via ethernet, og har også læst at nogen foretrækker og bruge en harddisk uden strømforsyning, men hvad ved jeg! Skal streame i cd kvalitet og opefter.
|
|
Luxman L509X
Oppo BDP 105. Rega P8 med Apheta 3. LG Oled 55BX Ultrasone Signature Pro. Sonus Faber Olympia Novalll |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
Ja, det der nok snakkes om er den mulige støj du får gennem diverse tilslutninger eller dårlig jord. Jeg kan godt se pointen, men det afhænger jo helt af hvad dine behov (og krav) er.
Jeg kender ikke oppo'en, men den stiller vel nogle krav til hvad der kan streames fra? kan den "bare" streame fra en NAS eller skal der noget specielt til der (f.eks DLNA som så sætter nogle begrænsninger). Hvis du vælger en ekstern harddisk, så giver det bestemt mening at kigge på en der kan trækkes uden ekstra strømforsyning, da mange af disse er bygget rigtigt ringe og nok kan give noget støj (om du vil kunne høre forskellen er en anden sag). Jeg ville selv, primært for convenience, vælge NAS-vejen. Så har jeg også adgang til min musik (og andet) fra alle andre enheder i huset.
|
|
![]() |
|
Har både en NAS og en Apple airport, men mener ikke at den nas er 100% lydløs.
Tak for hjælpen Jacobask jeg vil prøve mig frem. Nu vil jeg tage afsted efter den Oppo
![]() |
|
Luxman L509X
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
En harddisk er jo aldrig lydløs, så ergo er NAS'en heller ikke - men den kan jo bare stå i et andet rum, hvis den generer lydoplevelsen?
|
|
![]() |
|
Ja, en NAS er vel beregnet til netop at kunne stilles langt væk fra der hvor man skal bruge data? Mine står fast i kælderen.
Når jeg snakkede støj, mente jeg heller ikke fysisk støj/larm, men støjende strømkilder som kan genere, samt manglende jord eller lignende der kan give stel-problemer og derfra kommende støj/brummen ved tilslutning.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
@Jacob: Min kommentar med at flytte NAS'en var møntet på Nille's udmelding om at NAS'en ikke var 100% lydløs.
|
|
![]() |
|
Ja, det var vidst også mest en bekræftelse af din post, at det netop er (en) af fordelene/pointerne med en NAS
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |