recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken type skal jeg anskaffe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken type skal jeg anskaffe

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Balvenie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken type skal jeg anskaffe
    Sendt: 30-December-2006 kl. 21:44

Jeg har en søn på 4½, der har fået øjnene op for spil. Jeg overvejer derfor kraftigt at anskaffe et spillekonsol til ham. Men der er mange at vælge imellem. Er der nogen herinde, der vil komme med et bud på, hvad man skal anskaffe til sådan en størrelse.

Udbuddet af spil har jo en væsentlig indflydelse på typevalget. Også brugerfladen. Det vil primært være sønnen, men sikkert også snart lillesøsteren (2 år) der skal bruge maskinen. Mit behov dækkes af men PC

Godt nytår

Henrik

Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 21:48
Køb en PS2. For din søn tæller grafik ikke noget, og udbuddet af spil til børn er noget større end til Xbox, desuden er PS2 meget billig nu om dage, og spillene ligeså. Ellers er Wii et godt bud, men har på fornemmelsen at det godt kan bleve svært for en knægt på den alder at bruge den controller.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 22:06
PS2 er helt sikkert det bedste bud på en konsol til en på den alder. Ikke nok med, at der er masser af egnede PS2-spil, så er udvalget til PSX jo også stort, og de spil man rent faktisk kan finde i butikkerne nu til dags, er dem der henvender sig til de mindste.
Til top
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 23:07

Wii siger jeg bare.... Den er sgu for sjov   Begge mine unger står lige nu og spiller tennis i hele stuen     De er 4 (næsten 5) og 6. Når knægten spiller boksning bliver der langet lussinger ud og hænderne går som trommestikker. PS2 er måske lige svært nok for børn i den alders klasse, men der findes også nogle kanon gode arcade spil i BR og Toy's'rus. De koster kun omkring 120 - 150 og indeholder flere spil. Det er simpelthen bare et joystick der kobles til TV'et. Den der hedder sponge Bob passer fint til 4 års alderen....

To andre grunde til at vælge Wii:

  1. Det er ikke et stillesiddende spil ligesom alle andre computer spil hvilket er sundt for poderne (og voksne ) i disse ellers så stillesidende computer tider
  2. Spillene bærer ikke præg af "Burn, rape, kill" ligesom flertallet af computer spil ellers gør, hvilket gør det en smule mere pædagoisk korrekt (nej, jeg er ikke pædagog...). Jeg tager mig til hovedet når jeg ser forældre der lader sonny på 6 sidde og spille Battle field en hel aften  

Godt nytår.....

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 23:52
Man kan jo bare lade være med at købe 'burn, rape, kill'-spil til PS2'en! Der er VILDT mange spil ude; flere end til nogen konsol nogensinde. Det er jo nemt bare at gå udenom de voldelige spil.

Redigeret af Naiera - 30-December-2006 kl. 23:52
Til top
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2006 kl. 00:17

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Man kan jo bare lade være med at købe 'burn, rape, kill'-spil til PS2'en! Der er VILDT mange spil ude; flere end til nogen konsol nogensinde. Det er jo nemt bare at gå udenom de voldelige spil.

Korrekt.... de andre alternativer er bare bedre til mindre børn hvis du spørger mig    ......Noget med motorik og børn i den alder og så vil jeg da lige slå endnu et slag for Wii's geniale og nytænkende bruger interface. Prøv et gå 3 runder boksning igennem på wii'en (på et af de højere niveauer), og sveden hagler af dig. Eller snup et slag golf der kræver lidt mindre kondition, men istedet mere finføling med "køllen". Jeg havde faktisk selv prioriteret Wii som den lavest rangerende da jeg besluttede at købe en nyeste-generation-konsol, men efter at have oplevet den var jeg solgt. Det skulle have været en PS3..... Den er så afskrevet nu. 

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2006 kl. 01:16

Hej
Ungerne har også fået en Wii til jul. Den kan jeg klart anbefale !
Se evt lidt om den her

Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2006 kl. 01:33
Fordelen ved at købe en ps2 fremfor en wii er også prisen på ps2 spil og selve konsollen, samt ilgængeligheden. Og det skal siges jeg personligt har ingen preferæncer da jeg selv har begge... Det er bare mine 5 cents 
Til top
Victorkarl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2006 kl. 15:13

 

En Playstation 2 vil jeg helt klart også anbefale, min søn på snart 5 år har og har haft meget glæde af den i mere end 2 år. Spil som Lego' s Star Wars 1 og 2 er han helt vild med.

mvh
Karl
Til top
NikoDeco Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 18:48
En Nitendo DS lite er sindsyg sej... Et godt valg
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu