recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken uni. remote - igen!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken uni. remote - igen!

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Otto, har du kendskab til z-wave udstyr generelt? - jeg tænker på om den type udstyr er meget dyre? - jeg er trods alt under uddannelse, men på den anden side prøver jeg at tænke 3-5 år frem. Jeg prøver simpelthen at gøre op med mig selv om en Harmony 900 er "god nok".

Tag et kig på www.homee.dk.

Ok, jeg synes stikkontakterne virker lidt pricey - sammenlignet med 100 kroner for noget made in china fra Harald Nyborg, men jeg synes jeg bryder mig mere og mere om hvad der skrives omkring Nevo.

Som jeg ser her:

"Via Wi-Fi, you can also access and control digital media files stored on a Windows PC or UPnP-compliant media server, with viewable metadata on the remote's screen"

http://hometheaterreview.com/uei-nevos70-universal-remote-control-reviewed/

Kan den måske, ligesom du nævner i en anden tråd her på recordere, at man kan se afspilsningslister/playlists direkte på skærmen. Jeg bliver straks nysgerrig om jeg kan få vist indhold fra en NAS-server eller min liste over film fra en Tvix/Popcorn hour på samme måde?

Jeg synes egentlig jeg er ved at nå det punkt i min opsætning, rent udstyrsmæssigt, at jeg er tilfreds. Så denne sommer's indtjente penge kunne snildt bruges til at forbedre helhedsoplevelsen, nemlig én fjernbetjening som bare virker, og som betjener mit udstyr som om det var én stor kasse fra én fabrikant.

Det, og så akustikken, så tror jeg jeg er godt kørende.

Otto, hvis du på et tidspunkt får presset en demo-aften ind i dit travle skema, så giv lige besked. Så må jeg bide i det sure æble og tage offentlig transport (Dead) til dit demorum.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 23:29

Som jeg ser her:

"Via Wi-Fi, you can also access and control digital media files stored on a Windows PC or UPnP-compliant media server, with viewable metadata on the remote's screen"

http://hometheaterreview.com/uei-nevos70-universal-remote-control-reviewed/

Kan den måske, ligesom du nævner i en anden tråd her på recordere, at man kan se afspilsningslister/playlists direkte på skærmen. Jeg bliver straks nysgerrig om jeg kan få vist indhold fra en NAS-server eller min liste over film fra en Tvix/Popcorn hour på samme måde?

Nogen som kan svare på ovenstående? - det ville være ret fedt hvis jeg kunne få vist informationen på fjernbetjeningen, ligesom med en Sonos.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 11:48

Nogen som kan svare på ovenstående? - det ville være ret fedt hvis jeg kunne få vist informationen på fjernbetjeningen, ligesom med en Sonos.

Hardwaren kan, men det kræver enten at din mediaplayer har et interface der kan tilgås via IP, så man kan programmere en widget til det, eller at nogen programmerer en plugin til netop den mediaplayer du bruger. P.T. er svaret derfor at det ikke bare sådan lige umiddelbart kan lade sig gøre (til sammenligning tager det 10 minutter at få det til at spille med Sonos...), men muligheden er åben for at det kommer i fremtiden.

I det hele taget giver den nye software en meget åben tilgang til fjernbetjeningen, for dem der besidder programmeringsevnerne. I princippet kan man gå helt uden om Nevo's egen software, og tilgå hardwaren direkte, så platformen må siges at være blevet meget mere åben end den har været. Efterhånden som programmerings-nørderne får øjnene op for muligheden, vil jeg tro at det kommer væltende med plugins til den.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 11:51

Jeg retter lige mig selv lidt: Der ligger en browser i S70'eren, så hvis afspilleren har et web-baseret interface, der virker på f.eks. en smartphone, så virker det også på S70. Man har f.eks. hidtil godt kunne betjene Sonos via sådan et web-interface, det har bare ikke virket nær så godt som med plug-in.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 19:10
Det lyder jo rigtig godt - eller, det lyder blæret, også selvom der måske ikke lige findes et plug-in lige nu.

Det virker til at jeg er blevet lidt for fristet af en Nevo. Spørgsmålet er bare, om jeg har evnerne til at programmere den - jeg har kun haft en Phillips SRU8015 før, og den kunne jeg simpelthen ikke få til at lære ir-koderne fra fjernbetjeningen til mit daværende Logitech Z5500.

Det som virkelig tiltaler mig er, at det virker til at være lidt mere gennemtænkt end Harmony, omend det også er en anden pris. Jeg er bare allerede træt af fjernbetjeningerne til mit udstyr som det er nu, hvor jeg kun har til tv og forstærker, men jeg får købt en NMT, en NAS og en STB her til sommer, og så bliver det et rent helvede. At der så er mulighed for at betjene z-wave er også et plus, selvom jeg gerne så priserne var noget lavere. Desuden lyder RS232 også ret spænnende - jeg har altid tænkt over hvordan en Harmony kunne skeldne om fx. tv allerede er tændt hvis jeg ville bruge aktiviteten "Se film" eller "Spille PS3" - det har nemlig samme knap til tænd og sluk..

Uanset hvad, så virker Nevo remotes ikke til at være fjernbetjeninger, men en gadget indbygget i en fjernbetjening. Jo mere man graver/undersøger, desto mere forståelse får man for prisen.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 19:21
Jeg har lige set tråden og bare lige for at få noget på det rene angående Harmony 900, så kan den altså programmeres til at udføre sekvenser. Det fjols der skrev den anmeldelse som der er linket til har vist ikke den højere ledvogter eksame.

Jeg har programmeret min Harmony 900 til en Popcorn Hour A200. Den kan slukkes på to måder et kort tryk på original remoten sender A200 i standby et langt tryk over 4 sek. slukker den helt. Den originale fjernbetjening har dog en genvej til at slukkehelt, som består i power knappen + delete på originalremoten.

Den sekvens har jeg uden problemer overført til Harmony 900, så programmeres til sekvenser det kan den altså godt.  
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 20:16

jeg har altid tænkt over hvordan en Harmony kunne skeldne om fx. tv allerede er tændt hvis jeg ville bruge aktiviteten "Se film" eller "Spille PS3" - det har nemlig samme knap til tænd og sluk..
Det er helt normalt (undskyld, PhDream), at TV-apparater understøtter flere IR-kommandoer, end der er knapper på den originale fjernbetjening.

Den originale fjernbetjening til vores TV har f.eks. kun een knap til tænd og sluk og een bladreknap til inputvalg. Men TV'et har faktisk individuelle IR-kommandoer til både tænd og sluk og til direkte valg af hver enkelt indgang. Det samme gælder for vores receiver.

Harmony bruger disse individuelle (diskrete) kommandoer, og dermed er der i praksis ingen problemer med, at fjernbetjeningen kommer ud af synkronisering med TV'et eller receiveren.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu