recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Universal remote til min hjemmebiograf?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Universal remote til min hjemmebiograf?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Universal remote til min hjemmebiograf?
    Sendt: 04-Oktober-2021 kl. 21:18
Kære Recordere. I må hjælpe mig igen:-)

Jeg er nu ved at være færdig med min nye hjemmebiograf og har nu igen 5 forskellige remots ligende på sofabordet. Apple TV 4, Nvidea SHield TV pro, Sony XC9096 Tv, Denon avc-x3700h reciever og en Sky Signal IP tv boks, Hvordan kan jeg samle det hele i en enkelt remote? Del gerne jeres erfaringer med mig. Jeg kunne godt tænke mig noget ala en touchpad løsning hvorfra jeg kan styre alle enhederne. 

Venlig hilsen
Raja
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2021 kl. 21:30
Logitech Harmony Elite.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2021 kl. 21:45
Jeg har været igennem diverse programmerbare fjernbetjeninger, fra simple Logitech til dyre Philips pronto med Touch.

Jeg er endt ud med en lidt besværlig løsning rent programmeringsmæssigt, men den bedste fjernbetjening brugsmæssigt.

Jeg har en Beo4 fjernbetjening og en Lintronic ir converter.
Det styrer et Pioneer tv, Marantz surroundforstærker, Denon CD afspiller, Panasonic Blu-ray afspiller og Triax tv boks.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2021 kl. 22:39
Control4 er en fed løsning. (Og lidt pebret - men kender ikke dit budget).

Jeg har en Logitech Harmony Elite som også er et bud - jeg synes dog ikke kvaliteten er så god og dens tablet-app er mildest talt elendig. Men kan ikke rigtigt finde et alternativt til den, så er stuck indtil jeg kaster lidt efter Control4.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2021 kl. 08:46
Jeg bruger Logitech HArmony, som jeg er godt tilfreds med. 

Problemet er jo bare at Logitech har indstillet deres Harmony, så de er svære at få og der er ingen fremtid i det.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2021 kl. 09:43
kan håbe denne bliver et godt bud



Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2021 kl. 11:04
Skynd dig at købe HArmony Elite før den udgår. Det har jeg selv lige gjort da min nuværende Harmony Elite (af tidligere version) begynder vise svaghedstegn.

Sofabaton som der også henvises til synes ikke at være moden til markedet endnu. Hvis du vil se hvorfor så søg på Youthman på Youtube, hans video om sofabaton er ikke videre imponerende.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2021 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Skynd dig at købe HArmony Elite før den udgår. Det har jeg selv lige gjort da min nuværende Harmony Elite (af tidligere version) begynder vise svaghedstegn.



Har du set hvad prisen efterhånden er??

Godt nok vildt. Jeg gav så vidt jeg husker 1/3 af nogle af de priser de forlanger idag.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2021 kl. 13:24
Jeg ville tage et kig på Harmony Companion. Har prøvet dem med touch display, men er mest til trykknapper.
Til top
Ultimathor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2021
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ultimathor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2021 kl. 18:00
Jeg har det på samme måde, som Bjur. 

Interfacet til Harmony Companion er meget sløjt, og det kan være bøvlet at få det til at spille, men kan godt lade sig gøre. Og hvis der er noget, der driller, så kan man ringe til deres europæiske support, der kan lave ting, man ikke selv kan, hvilket er ret fedt. 

Hvis man man har en android media player, som f.eks. Shield, kan man via IFTTT også kontrollere smart switches, motoriserede mørklægningsgardiner, etc. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu