recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken USB disk til backup?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken USB disk til backup?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 20:58
Det er nærmest blevet et princip for mig at jeg gerne vil være fri for eksterne strømforsyninger Smile
Jeg tror mere og mere jeg hælder til en løsning med en ekstra NAS, og så må jeg få trukket et netværkskabel over i garagen.
(godt jeg selv har tegnet og bygget huset.....så er der nemlig et Ø50mm kabelrør til den slags Clap)
Men, vil eksempelvis en Synology kunne tåle de udsving i temperatur der er hen over et år?
Garagen er som sagt frostfri, men derfra og så til at fyre op gennem vinteren bare for at holde en minimumstemperatur på XX grader, det virker også voldsomt!
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 21:22
Feks en synology DS211j er opgivet til at måtte bruges i rum hvor temperaturen er mellem 5 og 35 grader, jeg har dog ikke selv erfaring med det. Men hvad ligger rumtemperaturen mon på i løbet af året?
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 21:37
Mellem 5 og 35 grader Big smile
Arrhh...35 grader bliver der nok kun på loftet, men mellem 5 og 25 så.
Det er nu også mere et spørgsmål om hvor hurtigt de temperaturskift må foregå, tror jeg.
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 00:03
@mureren
Undskyld jeg spørger, men gør du selv et aktivt forsøg på at finde svar på dine spørgsmål, eller stiller du dem udelukkende her, og håber på at det bare kommer dryssende til dig?
Hvis du selv ser på de tekniske specifikationer på diskene, kan du se hvilke arbejdstemperaturer de kan håndtere, samt hvor meget strøm de behøver, om endda hvor store de er;-)

Så kan vi andre forsøge at hjælpe med de dele der måske ikke er så lette at læse. Eksempelvis at ikke alle USB porte i praksis kan levere de 5 watt, som er specificeret i standarden. Og hvis det er tilfældet, er du alligevel nødt til at bruge ekstern strømforsyning.

/B
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 05:06
Nånå....så kan jeg lære det!
Kan DU læse ud af "arbejdstemperaturen" hvor hurtigt afkøling og opvarmning gentagne gange må foregå for en Synology, uden den tager skade af kondens eksempelvis?
(det er vel spørgsmålet pt., og derfor tråden fortsatte?)

Mvh. Mureren

Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Nånå....så kan jeg lære det!
Kan DU læse ud af "arbejdstemperaturen" hvor hurtigt afkøling og opvarmning gentagne gange må foregå for en Synology, uden den tager skade af kondens eksempelvis?
(det er vel spørgsmålet pt., og derfor tråden fortsatte?)

Nej, og det kan jeg heller ikke svare på ud fra det du skriver, for vi kender ikke nok til din garage. Den er frostfri, det er hvad vi ved.

/B

Redigeret af B-CLG - 06-Maj-2011 kl. 10:27
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 10:54
Jeg havde en netværksserver kørende i min garage i 7-8 år, det forløb helt uden problemer. Det er rigtigt at temperaturen svinger, men så længe det hele kører producerer serveren/nas'en selv varme nok til at kulde ikke bliver et problem. Jeg oplevede aldrig skyggen af kondens i nærheden af min server.
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 11:17
Super info strandvasker Smile

B-CLG: Der er vel ikke meget mere at sige end frostfri, og 5-25 grader? Så er isoleringsgraden da ligegyldig for NAS'en.
Mvh. Mureren

Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 12:22
@Mureren
Nu er du jo specifikt bekymret for den "hastighed" hvormed temperaturen i din garage svinger.
Tror du så temperaturen svinger på samme måde - hvad enten garagen er isoleret eller ej?

(et ledende spørgsmål)

Jeg tror at du flueknepper dig selv ihjel. Først en fobi mod strømforsyninger, så nas i stedet for USB disk, så en bekymring om hastigheden på temperatursvingninger.

/B
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 12:42
B-CLG:
Det VED jeg den ikke gør.

Muligvis, jeg har et standpunkt til jeg tager et nyt...men bekymringen om temperatursvingninger har været der fra første post, og du har endnu ikke bidraget til et svar.
Mvh. Mureren

Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 13:15
@Mureren
Ja, i første post skriver du:
"Må gerne kunne tåle udsving i temperatur over tid!"
Senere skriver du
"et spørgsmål om hvor hurtigt de temperaturskift må foregå"

Det er ligesom to forskellige ting. Førstnævnte er egentlig besvaret, og for sidstnævnte kan du og vi nok kun gætte.

Og for at skære det ud i pap, så vil en isoleret garage nok svinge mindre voldsomt over tid i forhold til en uisoleret garage. Altså tage toppen i solen og bunden om natten.

Med hensyn til at bidrage til et svar, så har du muligvis ret.
Jeg har ofte bidraget på dette forum, men forventer også at folk der stiller spørgsmål selv er i stand til at bidrage og ikke blot trække bevidstløst på alle andre.
:-)

/B

Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 13:26
Det kan du have ret i, med de forskellige ting!

Men du behøver ikke skære noget ud i pap, jeg har rigeligt med uddannelser til at vide hvordan isolering påvirker temperaturen. Til gengæld mangler jeg viden om hvordan hardwaren i eksempelvis en Synology reagerer på disse udsving, og det er stadig det spørgsmålet går på....ikke hvorvidt det svinger, ej heller hvor meget, det regner jeg selv ud.
Bevidstløst trække på andre....den må stå for din egen regning.

Tror du ikke bare du skal afmelde dig som abbonnent på på tråden nu?
(det er ikke flabet ment....men du virker irriteret, så hvorfor bøvle mere med mig? :-))
God weekend Big smile
Mvh. Mureren

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu