|
Hvilken USB DVB-C Tuner virker med Win MedieCenter |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
emax ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2013 Sted: København Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 22:10 |
Hej
Jeg har siddet og tjekket en laaang tråd, tilbage fra 2009 & 2010, hvor der bliver snakket om TerraTec men, hvilken Tuner vil i anbefale i dag og virker DVB-C efterhånden med Win7 eller måske Win8? Jeg har en AGK tingest fra Aldi, men det er aldrig lykkedes mig at få den til at virke. Den kan da hente 35 kanaler ind i WMC, men jeg kan ikke se nogen af dem (og den virker omvendt fint med det medfølgende SW, men det er noget hø!) - Nu er jeg træt af at forsøge med den og vil købe noget kvalitet i stedet. Pt. har jeg kig på denne: http://www.terratec.net/en/products/CINERGY_HTC_Stick_HD_Rev.2_167274.html Det skal være en USB, da jeg har en af de små søde Lenovo Thinkcentre M72e, så der er ikke plads til et PCI kort. Mvh. Kim |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej Microsoft har på intet tidspunkt siden introduktionen af win7 haft i tankerne at understøtte kabelbaseret TV. Der er en række løsninger, men det kommer meget an på hvad du rent faktisk vil have. Den mest "intelligente" løsning er stadig HDHOMERU. Dette er i virkeligheden en netværks tuner og ikke en USB, og har 2 tunere så du kan optage og se på samme tid, og da det ryger gennem netværket kan du se det fra en hvilken som helst maskine i dit netværk. Der er desværre ikke rigtigt nogle andre ud over anysee som laver dvb-c signalet om i boksen så det kan modtages via WMC. Som TV-platform må vi desværre nok erkende at WMC er en død platform. Alternativet er at have en maskine stående tændt 24/7 med noget software fra DVDLogic kaldet TV-source hvor man generelt laver en alm USB-tuner eller andet om til en HDHOMERUN. - Har man ikke udstyret i forvejen, så er det nok i virkeligheden tæt på at være billigere bare at købe en HDHR der er dog ikke mulighed for betalingskanaler via denne løsning.
|
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Den tuner du har fra ALDI kan faktisk virke i win7 MCE, du skal børe følgende.
1 start aldi's lorte software, sæt tuneren op til DVB-C, minimer (IKKE LUK) ALDI softwaren. 2 instaler DVBLOGIC TVsource (eller Tvsource Connect server hvis du vil dele din tuner over netværket), nu burde du kunne vælge Aldi DVB-C Delen. (DK DVBC/T DONGLE) 3 sæt TVsource/server op ifølge deres vejledning. Forklaringen er at DVB-C delen ikke ses uden Aldi software kører. USB Tuneren enheden står til DVB-T, og skifter ikke selv, når driveren kaldes, men ALdi softwaren kan skifte DVB mode. Men det er stadig en ringe tuner, har selv købt 4 af dem engang, har en enkelt tilbage, gider ikke bruge den. Mvh Gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
espersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
HD Homerun virker supergodt og kan dermed også anvendes af andre maskiner på dit netværk.
Bruger det på min Win 7 MCE til TV, optage, film via MyMovies |
|
;o)
|
|
![]() |
|
emax ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2013 Sted: København Status: Offline Point: 5 |
Tak for tippet, jeg har prøvet uden held. Havde ikke lige bemærket at der også skulle installeres DVBLOGIC TVsource, så det vil jeg lige prøve en af dagene. Enig med dig i at det ikke lader til at være den fedeste Tuner. AGK danmark har ikke en gang drivere til den mere... Har du tilfældigvis nyeste liggende? Jeg kan heller ikke google mig til nogen, så hælder mest til at returnere den og købe en ny, det var også derfor jeg stillede spørgsmålet om bedste tuner i denne tråd :-) Mvh. Kim |
|
![]() |
|
Tak for tippet, det kan jeg lige tjekke ud, nu jeg er i gang med at teste :-) Hvilken tuner har du? Mvh. Kim |
|
![]() |
|
espersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
har 2 af denne : http://www.silicondust.com/products/models/tech3-eu/
så kan der - ses én kanal mens 3 andre optages eller - ses 2 kanaler mens 2 andre optages |
|
;o)
|
|
![]() |
|
Flmr77 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 249 |
Kunne være en ide at kigge på denne fora tråd, hvor der også er henvisninger til danske test`s af produkterne http://digitalt.tv/forum/kabel-tv/dvb-c-tuner-til-stationaer-pc/ ( er så vidt jeg ved, den eneste danske side med tests af tv-tunere)
|
|
![]() |
|
Jeg har lånt en Hauppauge HTV-930C af en ven, men den kan jeg slet ikke få til at spille... Vender tilbage, og tjekker også lige jeres links. Tak.
Mvh. Kim |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Har du installeret tvsource programmet, det er nødvendigt hvis du vil bruge hvr930 i mce.
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Jeg har installeret DVBlink, hvis det er det du mener? Jeg kan i det program finde Yousee, men derfra så finder den ingenting. Jeg følger den dk manual, der følger med programmet. Graver mere i det asap. Jeg behøver ikke noget ekstra installeret, såsom TVpack, når det er en Win7 installation, vel? mvh Kim |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |