|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sickboy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-April-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 249 |
![]() Sendt: 18-Februar-2009 kl. 17:07 |
Jeg går og overvejer at købe et USB stick til min TVIX 6500A. Er der nogen som ved om TVIX'en har kompabilitets problemer med store USB sticks(32 eller 64Gb)?
Hovedårsagen til jeg vil streame fra sådan en er, at jeg er lidt træt af at have min PC tændt, hver gang jeg skal se eksempelvis en mkv film. Den sluger jo en masse strøm ![]() En anden årsag er også, at jeg nogen gange oplever en smule stutter ved streaming af store mkv filer. Jeg har kig på følgende 3 sticks : http://www.corsair.com/_datasheets/CMFUSBHC-64GB.pdf http://www.patriotmemory.com/products/groupdetailp.jsp?prodg roupid=96&prodline=7&group=Extreme%20Performance%20X porter%20Magnum%20USB%20Flash%20Drive&catid=26 http://www.patriotmemory.com/products/detailp.jsp?prodline=7 &catid=27&prodgroupid=64&id=656&type=11 Jeg får flest gb for pengene ved at købe Corsairs. Patriot Magnum er nok den hurtigste af de 2 64gb'er. Vil Corsair'en være rigelig hurtig til at streame mkv filer med en størrelse på ca. 15-20gb? Nogen som evt. kender til nogle kompabilitets problemer med de 3 nævnte? Jeg er godt klar over jeg selvfølgelig har 14 dages returret hvis jeg bestiller over nettet, men de fleste af de her USB sticks er pakket på en måde(de her plastic æsker som skal klippes, vrides osv. for at åbne), så de er umulige at pakke ind i orginal emballagen igen. |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Du har ikke overvejet en 2.5" mobil USB harddisk istedet ? bedre læse og især skrive performance, og meget mere plads for de samme penge. De fylder ikke særligt meget. |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Sickboy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-April-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 249 |
![]() |
Jo det har jeg også overvejet, men problemet med disse mobile 2.5" USB harddiske, er at de bruger mere strøm end hvad USB standarden tillader, og mange gange kan levere. Jeg synes at have læst flere som bl.a. har problemer med nogle af WD's mobile USB disks, især på laptops. Jeg ved så ikke hvor meget USB porten på TVIX kan trække.
Jeg går selvfølgelig ud fra du mener de mobile disks som ikke kræver seperat strøm, men får det hele gennem USB porten. Jeg gider ikke alle de ledninger. Derfor syntes jeg at en USB stick ville være handy. Redigeret af Sickboy - 18-Februar-2009 kl. 17:44 |
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Jeg har i meget sjældne tilfælde haft problemer med 2,5" diske i USB-kabinetter. Kun front usb-portene i mit ene Antec kabinet har problemer med en Samsung disk - alle andre kombinationer har virket fint på mine bærbare, stationære og min PCH.
Du kan få 2 stk. Hitachi Travelstar 320 GB (5K320) diske + 2 stk. USB/ eSATA kabinet for samme pris som én 64 GB USB-key! Det er da værd at overveje... Sådan en combo virker i hvert fald fint til min PCH100. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Jeg har tre 2.5" USB harddiske -- ingen problemer på min Popcorn Hour media player (eller andre steder). En USB port er tilstrækkelig til at levere strøm. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Jeg har 2 stk 2,5" 320Gb Samsung spinpoint HDD'er tilsluttet til min TViX. Kører som en drøm med strøm fra USB porten. Kabinetterne er købt på eBay fra Hong Kong for lige under kr. 40,- pr. stk. Så prisen har været under kr. 500,- pr. HDD.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Super det lyder som om det skal være en HDD istedet for en USB key. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |