recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken vandhane med kogende vand?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken vandhane med kogende vand?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken vandhane med kogende vand?
    Sendt: 28-Januar-2017 kl. 18:14
I vores køkken vil vi gerne have en vandhane med indbygget kogende vand.

Vi har kigget på Quooker Fusion, GROHE Red og BLANCO HOT, men vi er meget i tvivl om hvilken en vi skal vælge.

Kan I anbefale en vandhane med kogende vand?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2017 kl. 18:54
Skal det være med HDMI tilslutning. .
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2017 kl. 21:11
Jeg kan anbefale Quooker Fusion Square
Jeg har haft sådan en i fire år med en 3 liter beholder

Den har et flot design og er funktionel


Redigeret af Henrik_45 - 28-Januar-2017 kl. 21:14
Til top
tobiasbay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Januar-2010
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobiasbay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2017 kl. 21:02
Hej Jens

Kan du evt. give en opdatering på hvad du er kommet frem til?

Jeg overvejer at bestille Grohe RED, denne: https://velka.dk/produkt/706202204 - men jeg kan sgu ikke rigtig hitte ud af om jeg vil blive mere glad for en Quooker, umiddelbart er det jo dem jeg har hørt mest om, hvor Grohe RED er lidt mere "ukendt".

Kunne være lækkert lige at høre hvilket valg du endte med og om du er tilfreds.

På forhånd tak.
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2017 kl. 22:32
Jeg har haft en Quooker i 10 år, og i forbindelse med at jeg nu skiftede køkkenet opstod en utæthed i den bevægelige del i hanen.
Hvor mange ting i dag er blevet brug-og-smid-væk, var det en meget positiv overraskelse, at Quooker importøren havde alle dele af en Quooker installation (også 10 år gammel) som ombytnings- eller reservedele og sælger direkte til slutbruger samtidig med telefonisk rådgivning, så i stedet for en ny hane til en mindre formue var jeg kørende "som ny" med et reparationssæt til 200 kr.
Så.... en gang Quooker, altid Quooker, for den kan holde "evigt" med lidt vedligehold.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2017 kl. 23:14
Er der forskel på hvor dyre de er i drift? (Varmetab, efficiens osv)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2017 kl. 23:42
Hvad koster sådan en svend i strøm - i og med der jo hele tiden skal være drøn på elementet?

M.v.h.
Til top
pnn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 07:44
I forbindelse med bestilling af nyt køkken har vi også overvejet
hvilken kogende vandhane vi skulle have
valget faldt på en
quooker flex I rustfri med en combi+ beholder på 7 liter
combi+ er blevet valgt pga af vi har en del vente tid på vores vand bliver varmt,
det er værd at overveje hvis I har samme problem
 
angående El forbrug med en 3 liters beholder siger de 45 øre pr dag
Til top
Harder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Harder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 08:26
Ca 500 kroner om året
Med venlig hilsen

Claus Harder
Til top
Kjeldsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 08:37
Vi havde egentlig bestilt en Quooker, men afbestilte den for istedet at bestille en Grohe Red. Begrundelsen er at Quooker'en sprutter når man tapper fra den. Det oplever vi ikke med Grohe Red.
 
Hele arrangementet fylder meget under vasken; beholder, filter, flowmåler, sikkerhedsventil... Vi har ikke plads til en 8l under vasken (pga. højden). Vi har en 4l beholder og har endnu ikke manglet kogende vand.
 
Jeg var noget skeptisk forinden, men er blevet meget glad for vores kogende vandhane. Den bliver brugt flere gange dagligt - primært til skoldning af babygrej :).
Til top
pnn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 08:38
Ja ca 500 er et godt bud
 
de 45 øre jeg skrev længere oppe var selvfølgelig ren standby strøm
der oven I kommer jo så ekstra alt efter forbrug
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 08:49
Jeg har haft Quooker i nu 11 år og er utrolig tilfreds med den. Den har virket upåklageligt i alle år og blevet vedl. en enkelt gang af mig selv hvor jeg fik et kit fra leverandøren til det. Meget let. Det med at den sprutter syntes jeg ikke er et problem - det er primært hvis dens filter i "vandhanen" skal afkalkes/udskiftes. I dagligdagen er den skøn og hvis man blot holder den ca. 1 cm. nede i det glas/kande du fylder i er det 100% ikke et problem med små vandperler.

Vi bruger vortes 4-6 gange hver dag.

Kan varmt anbefale den.....


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu