recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken VPN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken VPN

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jokerdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Marts-2006
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jokerdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken VPN
    Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 13:37
Hej 
Hvis man vil kører Netflix/Hulu osv. fra US. 
Hvilken VPN er så bedst? 
Jeg synes ikke jeg kan finde nogen test´s og deres hastighed er jo vigtig. 
Jeg har fundet 3 kandidater 
Unblock Us
Strong VPN 
Hide My Ass. 

Nogen forslag eller er de lige gode, så jeg bare skal tjekke pris :-)
Mikkel
Til top
kbi7874 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2010
Sted: Stenløse
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbi7874 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 13:53
Jeg bruger Unblock Us og det er jeg tilfreds med har ikke haft nogle problemmer :)
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 13:57
Vær opmærksom på, at Unblock-US ikke er en VPN, men en DNS proxy. Dette betyder, at det KUN er de sider og services, som Unblock-US "omdirigerer" til dem selv, der skal en tur omkring USA (eller Canada, UK, Latinamerika, eller hvor de nu omdirigerer til).

Al anden trafik kører som det hele tiden har gjort.

En VPN, derimod, router AL trafik via VPN-serveren, og dermed skal alle tilgange til f.eks. www.dr.dk også en tur omkring VPN-serveren.

Det kan derfor ikke anbefales at benytte en VPN, da det har en negativ (og unødvendig) indflydelse på AL din trafik, hvorimod en DSN Proxy kun har en negativ (men nødvendig) indflydelse på de services, den "virtualiserer" din IP adresse overfor.

Redigeret af HeartWare - 22-Oktober-2012 kl. 13:59
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 666
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 14:33
Men er unblock ikke besværligt at bruge hvis man er koblet trådløst til routeren og gerne vil skifte mellem dansk og us netflix.?
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Men er unblock ikke besværligt at bruge hvis man er koblet trådløst til routeren og gerne vil skifte mellem dansk og us netflix.?

Hvorfor det? Du kan lave DNS opsætningen på din computer, hvis du vil skifte mellem ublock-us og din normalt DNS server.

Alternativt har unblock-us vist (?) et webinterface hvor du kan vælge hvilken Netflix (dansk, us, afghansk, whatever) du ønsker at bruge.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Vær opmærksom på, at Unblock-US ikke er en VPN, men en DNS proxy.

Helt præcist er Unblock-US en service der forfalsker visse DNS opslag, og sender dem til en IP adresse hos Unblock-US som udfører en eller anden proxy funktion via en server i det "rigtige" land. Det er ikke en rigtig HTTP proxy, og metoden bryder med visse end-to-end principper for netværk. Blandt andet vil SSL og HTTPS ikke virke korrekt.

Det er sikkert fint nok til en media player box eller en HTPC (nemt, billigt, og virker), men jeg ville ikke bruge den slags på en computer som jeg bruger til f.eks. netbank. DNS spoofing er en rigtig dårlig ide på grund af de sikkerhedsproblemer som det skaber (medmindre man har IT-kriminalitet som sit arbejdsområdeWink).

Hvis man sidder flere personer bag samme offentlige IP, vil Unblock-US have den begrænsning at alle skal se den samme Netflix version. Med VPN kan hver computer vælge sit eget "land".
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
jokerdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Marts-2006
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jokerdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 19:46
Ok, så Unblock gør intet ved min hastighed, men kan jeg bruge den på min boxee box eller IPad?
Mikkel
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu