|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() Sendt: 24-September-2010 kl. 10:55 |
||
Jeg kan se at der findes både, Windows 7 Home, Windows 7 pro og Windows 7 Ultimate. Jeg går ud fra at man bare skal have sig sådan en Ultimate udgave. Gør det egentlig stor forskel om styresystemet er et 32 eller 64 bit? |
|||
![]() |
|||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
||
Win 7 pro syntes jeg er fin, og det handler vel især om hvad du skal bruge den til om det er 32 eller 64 bit.. en ting er dog klart vil du have mere end 4gb ram i så SKAL du have 64bit.
Forskellene er beskrevet i overskrifter her http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/compare
og som jeg ser det er det muligheden for kryptering af computeren med bitlocker http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/bitlocker samt at du frit kan skifte mellem 35 sprog du får i forholdet mellem pro versionen op til ultimate
dog syntes jeg netværksdelen og backupdelen i proudgaven er gode at have Redigeret af rhsin - 24-September-2010 kl. 11:08 |
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Det er Home Premium der ligger som Preinstall på PCer når du køber dem til privat brug, og Pro versionen når det er til firma. Jeg er udemærket tilfreds med Home Premium som er på MCen og på den nyanskaffede Laptop. Begge kan bruge både 32 og 64 bit. IE8 er i begge versioner, foretrækker 32 bit versionen.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() |
||
Maskinen skal primært bruges til at spille strategispil
|
|||
![]() |
|||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
||
edit og 32bit syntes også fint
"
Betegnelserne 32-bit og 64-bit angiver den måde, en computers processor (kaldes også en CPU) håndterer oplysninger på. 32-bit- og 64-bit-versionerne af Windows er beregnet til brug i computere med henholdsvis 32-bit- eller 64-bit-processorer. 64-bit versioner af Windows kan udnytte mere hukommelse end 32-bit versioner af Windows.. Det minimerer tidsforbruget med at læse processer ind og ud af hukommelsen ved at gemme flere af processerne i RAM-hukommelsen frem for på harddisken. Det øger samtidig programmernes overordnede ydelse. Der er flere detaljer i" http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/32-bit-and-64-bit-Windows-frequently-asked-questionsRedigeret af rhsin - 24-September-2010 kl. 11:12 |
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hvad er bedre i 32 bit versionen?
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ok, så hvis antallet af ram ikke er en flaskehals, så vinder man ikke noget med 64 bit?
Det er en 3-4 år siden at jeg sidst byggede en computer, og siden har jeg bare brugt min bærbare arbejdscomputer, så jeg er sgu lidt rusten
![]() |
|||
![]() |
|||
klander ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 813 |
![]() |
||
Du kommer ikke over 2 gb ram bare hvis du skal spille, så til alm brug og lidt spil og alm foto redigering er 3 gb rigeligt.
|
|||
Med Venlig Hilsen
Kurt |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
I 32 bit versionen undgås der at der hele tiden kommer en meddelesesbox op med "vil du tillade", som man så hele tiden skal sige ja til for at komme videre.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
||
Strategispillet Supreme Commander havde faktisk allerede for 2-3 år siden en del problemer med at holde sig under 2 GB, hvorfor nogle brugere valgte at modificere spillet, så det kunne bruge mere end 2GB under Windows. Så det vil da undre mig, hvis ikke andre spil efterhånden får problemer. (Selv om 32 bit Windows kan adressere 4 GB inkl. grafikhukommelsen, får et enkelt program normalt kun lov at adressere 2 GB. Skal man bruge mere, skal der både ændres i Windows' opsætning (i hvert fald i XP) og sættes et specielt flag i programmets .exe-fil.) |
|||
![]() |
|||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() |
||
Samt er der en masse drivere til ældre produkter, som kan lave problemer!
|
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |