recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken windows 7 udgave?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken windows 7 udgave?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken windows 7 udgave?
    Sendt: 24-September-2010 kl. 10:55

Jeg kan se at der findes både, Windows 7 Home, Windows 7 pro og Windows 7 Ultimate.

Jeg går ud fra at man bare skal have sig sådan en Ultimate udgave. Gør det egentlig stor forskel om styresystemet er et 32 eller 64 bit?

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 11:01
Win 7 pro syntes jeg er fin, og det handler vel især om hvad du skal bruge den til om det er 32 eller 64 bit.. en ting er dog klart vil du have mere end 4gb ram i så SKAL du have 64bit.

Forskellene er beskrevet i overskrifter her http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/compare

og som jeg ser det er det muligheden for kryptering af computeren med bitlocker http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/bitlocker samt at du frit kan skifte mellem 35 sprog du får i forholdet mellem pro versionen op til ultimate

dog syntes jeg netværksdelen og backupdelen i proudgaven er gode at have

Redigeret af rhsin - 24-September-2010 kl. 11:08
Mvh

René
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 11:06

Det er Home Premium der ligger som Preinstall på PCer når du køber dem til privat brug, og Pro versionen når det er til firma. Jeg er udemærket tilfreds med Home Premium som er på MCen og på den nyanskaffede Laptop. Begge kan bruge både 32 og 64 bit. IE8 er i begge versioner, foretrækker 32 bit versionen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Win 7 pro syntes jeg er fin, og det handler vel især om hvad du skal bruge den til om det er 32 eller 64 bit.. en ting er dog klart vil du have mere end 4gb ram i så SKAL du have 64bit.

Forskellene er beskrevet i overskrifter her http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/compare

og som jeg ser det er det muligheden for kryptering af computeren med bitlocker http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/bitlocker samt at du frit kan skifte mellem 35 sprog du får i forholdet mellem pro versionen op til ultimate

Maskinen skal primært bruges til at spille strategispil
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Maskinen skal primært bruges til at spille strategispil
home udgaven ville sagtens kunne gøre det, du skal nok stille dig selv spørgsmålet om den bedre netværkstilslutning + sikkerhedskopieringscenteret ikke er gode at have (som er i pro udgaven).. ultimate syntes dog overflødig i denne sammenhæng.

edit og 32bit syntes også fint

"

Betegnelserne 32-bit og 64-bit angiver den måde, en computers processor (kaldes også en CPU) håndterer oplysninger på. 32-bit- og 64-bit-versionerne af Windows er beregnet til brug i computere med henholdsvis 32-bit- eller 64-bit-processorer.

64-bit versioner af Windows kan udnytte mere hukommelse end 32-bit versioner af Windows.. Det minimerer tidsforbruget med at læse processer ind og ud af hukommelsen ved at gemme flere af processerne i RAM-hukommelsen frem for på harddisken. Det øger samtidig programmernes overordnede ydelse. Der er flere detaljer i"

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/32-bit-and-64-bit-Windows-frequently-asked-questions

Redigeret af rhsin - 24-September-2010 kl. 11:12
Mvh

René
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Begge kan bruge både 32 og 64 bit. IE8 er i begge versioner, foretrækker 32 bit versionen.

Hvad er bedre i 32 bit versionen?
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

64-bit versioner af Windows kan udnytte mere hukommelse end 32-bit versioner af Windows.. Det minimerer tidsforbruget med at læse processer ind og ud af hukommelsen ved at gemme flere af processerne i RAM-hukommelsen frem for på harddisken. Det øger samtidig programmernes overordnede ydelse. Der er flere detaljer i"

Ok, så hvis antallet af ram ikke er en flaskehals, så vinder man ikke noget med 64 bit?

Det er en 3-4 år siden at jeg sidst byggede en computer, og siden har jeg bare brugt min bærbare arbejdscomputer, så jeg er sgu lidt rusten LOL
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 11:36
Du kommer ikke over 2 gb ram bare hvis du skal spille, så til alm brug og lidt spil og alm foto redigering er 3 gb rigeligt.
Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 11:40

Begge kan bruge både 32 og 64 bit. IE8 er i begge versioner, foretrækker 32 bit versionen.

I 32 bit versionen undgås der at der hele tiden kommer en meddelesesbox op med "vil du tillade", som man så hele tiden skal sige ja til for at komme videre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Du kommer ikke over 2 gb ram bare hvis du skal spille, så til alm brug og lidt spil og alm foto redigering er 3 gb rigeligt.

Strategispillet Supreme Commander havde faktisk allerede for 2-3 år siden en del problemer med at holde sig under 2 GB, hvorfor nogle brugere valgte at modificere spillet, så det kunne bruge mere end 2GB under Windows. Så det vil da undre mig, hvis ikke andre spil efterhånden får problemer.

(Selv om 32 bit Windows kan adressere 4 GB inkl. grafikhukommelsen, får et enkelt program normalt kun lov at adressere 2 GB. Skal man bruge mere, skal der både ændres i Windows' opsætning (i hvert fald i XP) og sættes et specielt flag i programmets .exe-fil.)
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 12:04

I 32 bit versionen undgås der at der hele tiden kommer en meddelesesbox op med "vil du tillade", som man så hele tiden skal sige ja til for at komme videre.

Samt er der en masse drivere til ældre produkter, som kan lave problemer!
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 14:02

Øhh, det er mig bekendt en indstilling du manuelt skal lave (og i følge MS dermed nedsætte sikkerheden). 
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu