Min generelle holdning er, at man skal gå efter det som er ens behov, specielt hvis andet er forbundet med visse risici.
At det virker med 64bit for nogen er da helt fint. Og har de brug for det, er det da blot ganske naturligt at udnytte det. Som du selv siger, vil alt andet være dumt.
Men som du også selv siger, så er valget for f.eks dine forældre nok ikke lige 64bit. Og selv hvis deres hardware understøttede det, så vil det efter min påstand/mening, nok være begrænset, hvor meget de vil opleve det som en forbedring, hvis de skulle vælge at skifte OS i deres eksisterende system. Det er klart, at hvis de køber en færdig maskine der kommer med 64bit, så er det da bare at udnytte det. Det er bestemt ikke i den retning jeg mener de skal undgå det.
Mit bedste argument er det samme som at samligne det med RAM. Hvorfor smider folk ikke maksimalt GB RAM i en maskine fra start?
Det skyldes oftest økonomi, som er vurderet ud fra behovet. Ingen grund til at smide 8GB eller mere i, hvis 4 kan gøre det.
Præcis det samme argument forsøger jeg at bruge 32bit kontra 64bit med.