recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken windows 7 udgave?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken windows 7 udgave?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 12:20
I omtaler x86 vs. x86-64 og computere generelt som noget sprængfarligt dynamit... LOL

Selvfølgelig skal man ikke køre x86-64 blot fordi man kan, men har man en moderne computer med rigeligt ram (over 4GB) så er spørgsmålet vel mere: Hvorfor ikke? IMHO er det da dumt at man ikke udnytter hardwaren. 

Mine forældre kører x86 på deres boxe, men de har også 512MB vs. 3GB og benytter ikke andet end let surf, så der er valget lige til højrebenet, men jeg selv har 4GB og benytter tung billederedigering, så derfor er x86-64 her selvvalgt, det kører bare skidegodt og jeg har fuld udbytte af min hardware. Alt virker og der er ingen problemer med manglende understøttelse af hardware. Det har der nu aldrig været på nogen af de systemer jeg har kørt x86-64 på.

Det lugter lidt af et Windows-issue, men da Henrik har stor erfaring med x86-64 på netop den platform (jeg selv kun begrænset), så er jeg mere tilbøjelig til at stemme i med "dommedagsprofetierne" og/eller fejl40. 

Jeg mindes samme "krig" for mange år siden da snakken gik på 16 bit ... Confused
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 12:32
Min generelle holdning er, at man skal gå efter det som er ens behov, specielt hvis andet er forbundet med visse risici.
At det virker med 64bit for nogen er da helt fint. Og har de brug for det, er det da blot ganske naturligt at udnytte det. Som du selv siger, vil alt andet være dumt.
Men som du også selv siger, så er valget for f.eks dine forældre nok ikke lige 64bit. Og selv hvis deres hardware understøttede det, så vil det efter min påstand/mening, nok være begrænset, hvor meget de vil opleve det som en forbedring, hvis de skulle vælge at skifte OS i deres eksisterende system. Det er klart, at hvis de køber en færdig maskine der kommer med 64bit, så er det da bare at udnytte det. Det er bestemt ikke i den retning jeg mener de skal undgå det.

Mit bedste argument er det samme som at samligne det med RAM. Hvorfor smider folk ikke maksimalt GB RAM i en maskine fra start?
Det skyldes oftest økonomi, som er vurderet ud fra behovet. Ingen grund til at smide 8GB eller mere i, hvis 4 kan gøre det.

Præcis det samme argument forsøger jeg at bruge 32bit kontra 64bit med.

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2010 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Windows kan totalt kun adressere 4GB ram + grafikhukommelse.
Det er ikke 4 Gb + grafikhukommelse, men minus.
Jeg kan godt se, at mit indlæg kan misforstås, hvis læseren "sætter parenteserne forkert". Du skal ikke læse det som:
Windows kan totalt kun adressere (4GB ram) + grafikhukommelse.

...men som:
Windows kan totalt kun adressere 4GB (ram + grafikhukommelse).

Edit:
Du har i øvrigt sikkert ret i, at grafikhukommelsen ikke er den eneste øvrige hukommelse, som skal tælles med i de 4 GB. Men jeg gætter på, at den udgør langt størstedelen, i hvert fald hvis man har et grafikkort på 512 eller 1024 MB.

Redigeret af Allan Olesen - 30-September-2010 kl. 00:09
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu