|
Hvilken ZOTAC Zbox el. alternativ? Hjælp! |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Pimperen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Juli-2012 kl. 21:02 |
Hej allesammen!
Så er det blevet tid til at skifte den gode gamle Popcorn Hour A-110 ud med noget mere seriøst. Jeg har kigget på ZOTAC's mini-PC'ere og er egentlig blevet lidt lun på dem. Jeg har dog det problem at jeg absolut intet aner om hvad jeg skal gå efter. Kravet er blot at det skal fungere mindst lige så godt som min PCH og at det gerne må være langt mere flydende selvfølgelig ;-) Hvad bruger andre deres ZOTAC til, ud over at se film? Kan man eks. se digitalt tv igennem den og derved optage TV? Og i så fald, virker det så "ud-ad-boksen", eller skal man købe en digital tuner ved siden af? Jeg er helt med på at jeg selv skal installere Windows 7, drivere og codecs - dette er ikke noget problem. Jeg regner med at køre XBMC på den. Mit set-up er ret simpelt. Jeg har lyd via optisk udgang på min PCH til en forstærker og ellers er der bare HDMI til TV samt 3 USB-harddiske (eller dvs. 2, for den ene er intern i PCH'en). Mit budget er ca. 3000 kroner. og det er ligegyldigt med optisk drev i mini-PC'en. Jeg installerer Win 7 via USB og har ikke brug for en afspiller til BluRay eller DVD. :-) På forhånd mange tak for jeres svar!
|
|
![]() |
|
pmedia ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-November-2007 Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
jeg er også interesset i præcis samme emne! håber nogle vil byde ind! :)
|
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
En Zotac er jo blot en PC som alle andre små pc'ere med et lille bundkort, atom CPU og begrænset ydelse. Jeg har ført haft en HTPC med Atom CPU og er nu skiftet til en I3 CPU. Jeg må indrømme at ydelsen er forbedret og når du har et budget på 3000 kr. Så havde jeg uden at blinke gået en klasse op. Hvis vi ser på, hvad du kan få for de 3000 kr. Kabinet = 353,- Bundkort = 885,- CPU = 999,- http://www.proshop.dk/Harddisk/OCZ-Vertex-Plus-R2-Series-SSD-60-GB-2352236.html SSD Harddisk = 428,- 2 x 2 GB RAM = 260 kroner. I alt har du en pris på 2825,- også har du en PC med en super fed ydelse, der på ingen måde pruster når den skal afspille HD film. Jeg har ovenstående setup og er super glad for det. Jeg bruger min til at afspille HD film, BD Image's, optage på. (Det kræver dog et tv kort til nogle hundrede oveni). Du skal dog bruge en strømforsyning. Det er de samme som til HP og Dell bærbare. De koster et par hundrede, hvis du ikke kan støve en op. Eller selv har en. Redigeret af DiscomanDK - 13-Juli-2012 kl. 21:20 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Der er ikke nogen tuner indbygget. Zotacen er blot en pc i miniformat. Jeg ville personligt gå efter modellen med i3 cpu, men så rækker de 3000 kroner nok ikke.
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
pmedia ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-November-2007 Status: Offline Point: 17 |
fltk:
Er det denne model du mener med i3 cpu?: http://www.cinemagic.dk/shop/zotac-zbox-id82-235739p.html |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Ja, den findes i to udgaver. Den ene skal man selv montere harddisk og ram i.
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1764 |
Har denne her med Openelec, køre sygt godt :)
http://www.proshop.dk/Stationaer-computer/ASUS-EeeBox-EB1501P-B090E-Black-2301645.html Skidtet er bootet og klar på 10sec Du brænder bare en Openelec boot cd ud, og så er den køreklar med XBMC, og et minium af skidt ved siden af. :) |
|
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|
![]() |
|
Terr1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2006 Status: Offline Point: 84 |
Jeg har selv en Zotac ND22 (Intel dual core CULV SU2300) og er fint tilfreds.. jeg kan afspille 720p og 1080p uden problemer i 24 hertz. den bruger kun mellem 5-10% CPU ved brug af VDPAU (linux). Det eneste punkt hvor den er lidt langsom er ved bladring af film covers i xbmc samt opdatering af library, men det er ikke noget jeg ikke kan leve med, film oplevelsen er det vigtigste.. Men jo jeg ville nok også købe en i3 udgave, så er den lidt mere fremtidssikret
|
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
Jeg syntes det er dyrt, hvis man oveni den pris skal købe Harddisk og ram. Så er det altså billigere at bygge selv, men den er selvfølgelig ikke ligeså handy men så kan du købe et bedre kabinet. Se min tidligere udregning det var 2900,- men der er også SSD harddisk og Ram med i prisen.
|
|
![]() |
|
londahl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2009 Sted: Lolland,Danmark Status: Offline Point: 139 |
Jeg har selv overvejet denne ZBox til små 1800,- plus hvad man nu vil have i af ssd og ram
Den har en AMD E-350 APU der er en smule hurtigere end et Atom/ION setup. Dog ikke så hurtig som i3. Der følger fjernbetjening og det hele med og så fylder den ingenting. Redigeret af londahl - 14-Juli-2012 kl. 22:41 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |