recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket 100-106" lærred?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket 100-106" lærred?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
onoffon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-April-2011
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér onoffon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket 100-106" lærred?
    Sendt: 23-August-2014 kl. 15:46
Hej,

Jeg står og skal til at investere i projektor, lærred og ophæng. Jeg er kommet frem til, at BenQ W1070 da den både er billig, får gode reviews, har 3D, god lumen og generelt bare virker til at opfylde mine behov.

Rummet som projektoren skal placeres i er 350 cm fra væg til væg. Jeg flytter indenfor det næste år til noget større, så projektoren får mere plads til den tid - men 350 cm skulle vist også være nok i forhold til afstandsberegning ud fra modellens specifikationer i følge projektorcentralen (ved ikke om jeg må linke, så lader vær.)

Da jeg aldrig før har haft projektor, er mit kendskab til lærreder ikke så stort. Jeg har et budget på 10.000 kr til projektor, lærred og ophæng + beslag til lærred. Projektoren koster 5450 kr. Så der er 4550  kr tilbage til lærred, ophæng og beslag. Jeg har vil gerne have et lærred der kan trækkes ned fra loftet, det behøver ikke være motordrevet, manuelt er helt fint. Er der nogle mærker der kan anbefales og andre man skal holde sig fra? 

Til top
onoffon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér onoffon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 18:30
Kan vist ikke redigere mit oprindelig indlæg, men har kigget lidt på dette: http://www.proshop.dk/Projektorlaerred/Elite-Screens-Elite-Manual-Series-M100XWH-2400183.html

Er det et nogenlunde fornuftigt valg?
Til top
onoffon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér onoffon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 18:46
Der er også denne, som er noget dyrere:

http://www.proshop.dk/Projektorlaerred/Elite-Screens-ez-Frame-100-2235887.html
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 08:45
Det er 2 forskellige du linker til. Det ene er lærred der kan rulles op/ned. Det andet er fast lærred (ramme), som er fast monteret på væggen.

Mit lærred har jeg købt hos http://qualityscreen.dk og det har jeg aldrig fortrudt. Jeg købte et der var lidt lysegråt, som gav et bedre kontrast. Jeg har haft lærred i en del år efterhånden og det kan ikke ses.

Prøv evt. at ringe til http://qualityscreen.dk og snak med ham.
Til top
onoffon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér onoffon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 08:58
Fandt ud af det ene var et rullelærred og det andet et fast lærred.

Er dit lærred tab tensioned? Læser en masse om at de begynder at krølle, hvis ikke de er tab tensioned. De bliver dog en del dyrere og sværere at finde, hvis de skal være tab tensioned.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 08:59
Jeg har lige checket Projectorcentral.

Med 3,5 afstand vil du skulle bruge et 106" lærred. Hvis afstanden er større end 3.5 m vil lærred som minimum skulle være endnu større, så hvorfor kigger du på 100" lærred
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af onoffon onoffon skrev:

Er dit lærred tab tensioned? Læser en masse om at de begynder at krølle, hvis ikke de er tab tensioned. De bliver dog en del dyrere og sværere at finde, hvis de skal være tab tensioned.

Nej, det er det ikke. Det yderste kan godt være lidt krøllet. Men kun på det sorte, så intet på billedfladen.
Til top
onoffon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér onoffon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 09:21
Per - jeg har været inde på projector central og benq's egen distance beregner for w1070 modellen. Kan det ikke passe, at man ved at bruge zoom funktionen godt kan lave et 100" billede på 3,5 meters afstand? Når man pillede ved zoom funktionen på benq's side kunne man ihvertfald tilpasse billedet bedre til afstanden..

Godt at høre man ikke behøver tab trnsioned - de er bare en del dyrere!
Til top
onoffon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér onoffon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 09:32
Her er et billede fra projector central, hvor jeg har pillet ved zoom funktionen. Så kan man på 332 cm afstand lave et 100" billede. Kan det passe?

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 11:13
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
onoffon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér onoffon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 11:43
Det var billigt. Men hvordan med at købe sådan noget fra Tyskland? Tænker på hvis der skulle blive brug for at returnere det? Motoren kunne gå i stykker osv. Har du selv erfaring med køb fra Tyskland mht lærred?
Til top
onoffon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér onoffon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 12:03
Her er en i denne tråd der køber netop dette tatenso lærred du linker til.

http://www.hifi-forum.de/viewthread-105-2869.html

Han oplever bølger på sin skærm, hvilket man kan se på billeder længere nede under post #48. Troede det var umuligt at få bølger på en tab tension skærm?

Redigeret af onoffon - 24-August-2014 kl. 12:04
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu