recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket 100-106" lærred?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket 100-106" lærred?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 12:04
Nej ingen erfaringer med at købe fra Tyskland, har købt fra England af, et lærred og en subwoofer, disse virker dog endnu selvom det er over to år siden.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af onoffon onoffon skrev:

Her er en i denne tråd der køber netop dette tatenso lærred du linker til.

http://www.hifi-forum.de/viewthread-105-2869.html

Han oplever bølger på sin skærm, hvilket man kan se på billeder længere nede under post #48. Troede det var umuligt at få bølger på en tab tension skærm?

Man kan jo være uheldig og det er en produktions fejl. Kender intet personligt til lærredet, faldt bare over dem forleden da jeg ledte efter lærred til en i familien.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
bruger udmeldt 24 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 26-December-2008
Sted: 8382 Hinnerup
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 00:31
Jeg har dette fra tyske Hivilux

http://www.hivilux.de/shop/product_info.php?info=p591_Tension-Leinwand-110--mit-FB-50cm-Vorlauf-Schwarz-DUALSPANN.html

sort kassette.

Købte det direkte fra hjemmesiden i dec. sidste år og har kørt uden problemer. Der er desuden justerbart stop.

Fragten er dog lidt dyr. Gav 100 Euro oveni prisen. Men at fragte en over 3 meter lang pakke fra Tyskland til DK koster.
Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 12:03
Hvis du også gerne vil bruge din projektor i dagslys og/eller 3D så kan du overveje et "high gain" og/eller "high contrast" lærred.
Eksemplevis et retro reflektivt High Gain High Contrast lærred fra Da-lite hvis ellers betragtningsvinklen til lærredet og vinklen mellem projektor og dit hoved er tilstrækkeligt lille. Et retro reflektivt lærred sender lyset direkte tilbage til lyskilden, dvs. at "ambient light" afvises af lærredet hvilket også gør buler i lærredet væsentligt mindre synligt - de høje gain er et stort plus til 3D og prisen er relativ lav:

Tyske Screen tech laver også nogle interessante high gain lærreder eller rettere hårde skærme men desværre ikke rulle læreder. Det er vinkel reflektive læreder modsat da-lite læredet. ST-LAN-S på fast baggrund og sort alu ramme er nok prismæssigt mest interessant ellers kan folien også købes separat til et gør det selv lærred:

Læs eventuelt mere på:

Det er blot et input til inspiration og hvis du har en dedikeret mørklagt hjemme bio så er en almindelig hvid dug bedst.

Mvh

Til top
onoffon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-April-2011
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér onoffon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 15:22
Jordan - Kontaktede forhandleren af det lærred du linkede til (http://www.amazon.de/eSmart-Germany-Tensioned-Gesamtbreite-Darstellungsfläche/dp/B00KK30E1C/ref=sr_1_18?s=ce-de&ie=UTF8&qid=1408871211&sr=1-18&keywords=leinwand) De sender desværre ikke til Danmark. Jeg var ellers meget tæt på at vælge dette. 

Jawa - Jeg kommer primært til at bruge projektoren i et mørkt rum med mørklægning for vinduet. Så jeg tror en hvid dug med gain 1 passer fint..

Supermule - Tak for linket til hivilux - 750 euro er dog lige i overkanten for mit budget - især hvis fragten kommer ved siden.

Hvad med dette lærred fra kingpin - vil det være pengene værd? http://www.dustinhome.dk/product/5010665362/kingpin-tab-tension-169-230x129-104/

Redigeret af onoffon - 25-August-2014 kl. 15:23
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 10:57
Mht størrelse vil jeg anbefale at du hænger projektoren op først. Så kan du måle de mulige størrelser på væggen. 
Til top
RangerJoe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Maj-2004
Sted: Nordjylland
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RangerJoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 12:15
Det kan da gøres meget billigere: 

Jeg har det ikke selv (endnu) men får generelt meget pæne ord med på vejen
-------------------
JVC DLA-X35|Yamaha RX-A1020|MK S150MK2+MK SS150T+SVS PC-13 Ultra|Intel NUC, LibreElec
Til top
onoffon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-April-2011
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér onoffon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af RangerJoe RangerJoe skrev:

Det kan da gøres meget billigere: 

Jeg har det ikke selv (endnu) men får generelt meget pæne ord med på vejen

Det var billigt for en 120" med tab tension! Jeg kunne umiddelbart ikke finde noget om, at de ikke sender til Danmark. Så det virker positivt..

Jeg fandt iøvrigt et 92" manuelt lærred fra samme sælger, ser det udemærket ud? Tænker jeg ikke vil bruge alt for meget, hvis jeg køber en der ikke har tab tension. Jeg skifter sikkert til noget større om et års tid eller to alligevel. http://www.amazon.co.uk/PCW92MM-92-Projector-Screen-Widescreen-White/dp/B001KMYLO8/ref=cm_cr_pr_product_top

Faldt også over dette fra elite screens - dette kan købes i danmark og har en sort kant, hvilket jeg synes er ret flot: http://www.proshop.dk/Projektorlaerred/Elite-Screens-Manual-Series-M92UWH-2277230.html

Hører gerne, hvis nogle har erfaringer med nogle af disse..

Redigeret af onoffon - 26-August-2014 kl. 19:02
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu