|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MC_Disko ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 651 |
![]() Sendt: 23-Marts-2011 kl. 08:27 |
Jeg har overtalt min kærestes bedsteforældre om at de skal udskifte deres gamle B&O billedrørs tv med tilhørende dvb-c, dvb-s tuner og vhs-optager.
det jeg så leder efter nu, er et tv som kan opfylde deres krav, i en "alt i en" løsning. - Jeg kan godt finde tv med både dvb-c og dvb-s tuner, men jeg ved ikke om det er muligt at bruge begge løsninger samtidig ? (de har yousee og bruger os de gratis tyske kanaler fra satellit) - tv'et skal have mulighed for at optage over usb, så man kan tilføje en usb harddisk, man kan optage på, i stedet for den gamle vhs-optager ![]() - billedkvaliteten skal være i top, da han er meget kræsen, og ikke mener at have set nogen tv med et bedre billede end hans gamle billedrørs tv. skal jeg kigge efter plasma, eller måske et LED ? - prisen er i første omgang underordnet. skal dog være til at betale ![]() - størrelse, jeg formoder at et 40" vil være fint til deres lille stue, de har et 28" nu. nogen som har forslag til valg af TV ? jeg har kigget lidt rundt, men syntes det er svært at finde nogen der lever op til deres krav. specielt det med dvb-c og dvb-s ![]() på forhånd tak |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
DVB-C og DVB-S er nok lidt længere ude.
Det er vel DVB-C og DVB-T eller også kommende DVB-T2 man skal se efter
![]() Indbygget DVB-S er det ikke lige stille et for stort krav! Jeg mener et DVB-S signal er vel et som man mere tænker på komme igennem eller til en Recorder ____ Redigeret af moho - 23-Marts-2011 kl. 15:35 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1300800175
kan også købes uden 3D, så hedder den bare g30
det opfylder alle krav et plasma har netop et billede der ligner rigtig meget et billederørs tv det fåes i 42 tommer har alle tuner og kan optage på en usb harddisk helt ny model som lige er på trapperne Redigeret af xcardman - 23-Marts-2011 kl. 16:05 |
|
![]() |
|
styker ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
prøv at kigge på de forskellige producenters tyske hjemmeside.
Sony har dem i hvert fald i deres program med både DVB-C og DVB-S f.eks. KDL40EX715 som er identisk med KDL40EX710 udover at den også har DVB-S tuner. Mvh Jens |
|
![]() |
|
tillebeck ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2009 Sted: Sweden Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Check lige, om det nævnte TV både kan bruge DVB-S tuner og DVB-C tuner samtidigt. I dag er det sådan for de fleste, at man vælger hvilken tuner, der skal bruges. Skifter man over på den anden tuner, så glemmer TV'et alle de kanaler, som netop var fundet og en helt ny søgning startes.
Så vil det være ubrugeligt i jeres tilfælde, og kræve at I får en sattelitmodtager (eller DVB-C settopboks) Ellers rigtig rigtig smart løsning. Check menuerne i en butik først, at det ikke er unødvendigt kompliceret, at optage på USB mm. Bare så det ikke ender med et fejlkøb og svigerforældre, som sidder og peger fingre ad dig. Hader når det sker. |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
Pas også på med at købe DVB-T og/eller DVB-C TV i udlandet, da det ikke er sikkert, at de virker 100% med vores DVB-T og DVB-C signaler i Danmark.
|
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |