recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilket 40" med dvb-c og dvb-s ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilket 40" med dvb-c og dvb-s ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MC_Disko Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 651
Direkte link til dette indlæg Emne: hvilket 40" med dvb-c og dvb-s ?
    Sendt: 23-Marts-2011 kl. 08:27
Jeg har overtalt min kærestes bedsteforældre om at de skal udskifte deres gamle B&O billedrørs tv med tilhørende dvb-c, dvb-s tuner og vhs-optager.

det jeg så leder efter nu, er et tv som kan opfylde deres krav, i en "alt i en" løsning.
- Jeg kan godt finde tv med både dvb-c og dvb-s tuner, men jeg ved ikke om det er muligt at bruge begge løsninger samtidig ? (de har yousee og bruger os de gratis tyske kanaler fra satellit)

- tv'et skal have mulighed for at optage over usb, så man kan tilføje en usb harddisk, man kan optage på, i stedet for den gamle vhs-optager Tongue

- billedkvaliteten skal være i top, da han er meget kræsen, og ikke mener at have set nogen tv med et bedre billede end hans gamle billedrørs tv. skal jeg kigge efter plasma, eller måske et LED ?

- prisen er i første omgang underordnet. skal dog være til at betale Wink

- størrelse, jeg formoder at et 40" vil være fint til deres lille stue, de har et 28" nu.

nogen som har forslag til valg af TV ? jeg har kigget lidt rundt, men syntes det er svært at finde nogen der lever op til deres krav. specielt det med dvb-c og dvb-s Dead

på forhånd tak
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 15:32
DVB-C og DVB-S er nok lidt længere ude.
Det er vel DVB-C og DVB-T eller også kommende DVB-T2 man skal se efter   Wink
Indbygget DVB-S er det ikke lige stille et for stort krav! Jeg mener et DVB-S signal er vel et som man mere tænker på komme igennem eller til en Recorder ____

Redigeret af moho - 23-Marts-2011 kl. 15:35
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 16:00
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1300800175
kan også købes uden 3D, så hedder den bare g30

det opfylder alle krav
et plasma har netop et billede der ligner rigtig meget et billederørs tv
det fåes i 42 tommer

har alle tuner og kan optage på en usb harddisk

helt ny model som lige er på trapperne

Redigeret af xcardman - 23-Marts-2011 kl. 16:05
Til top
styker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 21:10
prøv at kigge på de forskellige producenters tyske hjemmeside.
Sony har dem i hvert fald i deres program med både DVB-C og DVB-S f.eks. KDL40EX715 som er identisk med KDL40EX710 udover at den også har DVB-S tuner.
Mvh
Jens

Til top
tillebeck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Maj-2009
Sted: Sweden
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 08:50
Check lige, om det nævnte TV både kan bruge DVB-S tuner og DVB-C tuner samtidigt. I dag er det sådan for de fleste, at man vælger hvilken tuner, der skal bruges. Skifter man over på den anden tuner, så glemmer TV'et alle de kanaler, som netop var fundet og en helt ny søgning startes.

Så vil det være ubrugeligt i jeres tilfælde, og kræve at I får en sattelitmodtager (eller DVB-C settopboks)

Ellers rigtig rigtig smart løsning. Check menuerne i en butik først, at det ikke er unødvendigt kompliceret, at optage på USB mm. Bare så det ikke ender med et fejlkøb og svigerforældre, som sidder og peger fingre ad dig. Hader når det sker.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 09:31
Pas også på med at købe DVB-T og/eller DVB-C TV i udlandet, da det ikke er sikkert, at de virker 100% med vores DVB-T og DVB-C signaler i Danmark.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu