recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket 40" til ca. 6000 kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket 40" til ca. 6000 kr.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
foyn4 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér foyn4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket 40" til ca. 6000 kr.
    Sendt: 22-Maj-2012 kl. 13:20
Hejsa.
Jeg har kig på disse to Samsung UE40ES5505, Sony KDL-40EX723.
sony
samsung
Det skal bruges til almindeligt tv og tilsluttes til pc´er. Mit spørgsmål er om jeg er helt galt i byen i mit valg af tv. Hvilket ville i vælge, eventuelt et helt andet, dog ikke plasma.
Venlig hilsen Foyn.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af foyn4 foyn4 skrev:

dog ikke plasma.


Fordi?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
foyn4 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér foyn4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 13:31
Vil gerne være strømbesvarende, og har hørt at billedet kan fastfryse hvis man er uheldig, mest ved internet surfing og stillestående billeder. Ved dog ikke om dette er noget af en skrøne.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af foyn4 foyn4 skrev:

Vil gerne være strømbesvarende, og har hørt at billedet kan fastfryse hvis man er uheldig, mest ved internet surfing og stillestående billeder. Ved dog ikke om dette er noget af en skrøne.


Strømbesparende, så lad være med at se tv......... Fastfryse, ja, hvis du har det samme billede på skærmen hele tiden. Skrøner er der mange af.....

Mit 6 år gamle plasma har ingen fastbrændinger, til trods for at knægten bruger det til Wii. Skal jeg spare på strømmen slukker jeg for fjernsynet, jeg vil hellere nyde det gode billede i den tid fjernsynet er tændt, frem for at ærgre mig over billedkvaliteten, når fjernsynet er tændt.

Men vi er alle forskellige og træffer vore valg ud fra dette, så hvad er mine præferencer er ikke nødvendigvis det rigtige for dig :-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af foyn4 foyn4 skrev:

Vil gerne være strømbesvarende, og har hørt at billedet kan fastfryse hvis man er uheldig, mest ved internet surfing og stillestående billeder. Ved dog ikke om dette er noget af en skrøne.
 
I praksis er det næppe et enormt problem med fastfrysning, også kalder "burn in", på plasma TV, men det er et fænomen der findes og det er normalt ikke dækket af garantien, da det opfattes som en egenskab ved den type TV. Der findes en mellemvariant af problemet der kaldes for retention. - Midlertidig fastbrænding der forsvinder af sig selv igen. Det er forskelligt hvor følsomme modellerne er overfor det. Desværre er der stadig nogen der tror at når de ikke selv har haft problemet, er der heller ikke andre der kan få det...  Der er mange der aldrig har set skyggen af problemer, men der er også jævnligt nogle der rapporterer problemer. Her er der f.eks. en lang tråd om sidste års Panasonicmodeller.
 
 
Ellers prøv at bruge søgfunktionen hvis det interesserer dig.
 
Hvis du reelt har tænkt dig at bruge skærmen til PC hvor du viser desktoppen og andre statiske billeder i længere tid af gangen bør du efter min mening vælge et LCD TV for at undgå problemer.
 
Det er min opfattelse at man stadig får den bedste billedkvalitet med plasma men sidegevinsten er et højere strømforbrug, lavere lysstyrke, og potentielle problemer med burn in. Omregnet i kr,- er merudgiften til EL ikke ret mange hundrede om året, men der kan self. være andre grunde til at ville spare på strømmen.
  
Dette indlæg har sikkert forvirret dig endnu mere og der er sikkert en eller flere der vil skrive at det er noget vrøvl. Men nu er du advaret    ;-)
 
Jeg kender ikke de modeller du har nævnt, men du kan kigge over på www.flatpanels.dk for at få inspiration til hvad du kan købe. Personligt har jeg ikke haft gode oplevelser med Samsungs produkter og Samsung har tidligere haft ret alvorlige problemer med holdbarheden af deres TV. Om de er blevet bedre ved jeg ikke.
 
Ellers kan du kigge på denne test af Sony TVet:
 
 
MVH


Redigeret af tvkartoffel - 22-Maj-2012 kl. 18:44
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 21:22
Jeg har selv kdl40 ex721 og er rigtig glad for det. Var ude at kigge på Panasonic g30 og gt30 og ja billedet var nok en smule bedre, men i mine øjne hamrende uroligt, det blinkede til mig, og det var i en grad hvor jeg valgte at leve med led's svagheder. ved helt mørke scener kan der på Sony tv opleves lidt lys ved hjørnerne, men ved justering er det meget svagt og jeg tænker ikke over det.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Jeg har selv kdl40 ex721 og er rigtig glad for det. Var ude at kigge på Panasonic g30 og gt30 og ja billedet var nok en smule bedre, men i mine øjne hamrende uroligt, det blinkede til mig, og det var i en grad hvor jeg valgte at leve med
 
Hvad gjorde du da du havde billedrørstv? Prøvede du at ændre på billedindstillingerne?
 
M.v.h.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 23:21
Jeg bruger selv mit LG plasma til media center og retention kommer lyn hurtigt. På baggrund af de lyn hurtige retentioner, nænner jeg ikke at bruge det til RPG eller RTS gaming som Diablo 3 eller WC3. 

Jeg forstår godt opretter ønsker LCD på den baggrund, og accepter nu for pokker at opretter ønsker dette, når PC er et decideret KRAV.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2012 kl. 07:13
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg bruger selv mit LG plasma til media center og retention kommer lyn hurtigt. På baggrund af de lyn hurtige retentioner, nænner jeg ikke at bruge det til RPG eller RTS gaming som Diablo 3 eller WC3. 

Jeg forstår godt opretter ønsker LCD på den baggrund, og accepter nu for pokker at opretter ønsker dette, når PC er et decideret KRAV.
 
Og jeg er på mit 3. plasma, og har ALDRIG oplevet antydning af hverken retention eller burn-in! Heller ikke den Nytårsaften, hvor det stod på TV3 i 10 timer!
Så det er som skrevet MEGET sjældent at problemet opstår - og når det sker er nogle mærker/modeller mere ramt end andre.
 
Accepter nu dette - i stedet for den stadige skræmmekampagne!
 
I den 3-årige periode, hvor jeg var med til at sælge fladskærme, solgte vi langt over tusind plasmaskærme. Af dem oplevede vi retention/burn-in på under 10! D.v.s. UNDER en promille!
 
M.v.h.


Redigeret af Henrik B. - 23-Maj-2012 kl. 07:14
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2012 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Jeg har selv kdl40 ex721 og er rigtig glad for det. Var ude at kigge på Panasonic g30 og gt30 og ja billedet var nok en smule bedre, men i mine øjne hamrende uroligt, det blinkede til mig, og det var i en grad hvor jeg valgte at leve med

 
Hvad gjorde du da du havde billedrørstv? Prøvede du at ændre på billedindstillingerne?
 
M.v.h.

Hvad har det med sagen at gøre ?
Den gang var der jo ikke noget alternativ, det er der i dag.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
madass32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2008
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madass32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2012 kl. 08:26
""Trådstarter har lige spurgt på Toyota Extreme hvilken aygo der køre længst på literen:-)"""

spørg  entusiaster og man får et entusiast svar. entusiaster vægter bare billedkval meget højere end alt andet.

men hvis krav er strømbesparende og PC så skriger det jo på LCD og her vil Sony´en nok være et fint valg.

desuden et nyt plasma til 6000,- i 42" så tror jeg jeg et LED er lige så godt med mindre man kan finde et panasonic GT30.  
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2012 kl. 08:29
.

Redigeret af Non-Desperado - 01-August-2013 kl. 14:27
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu